Warcraft III: Reforged får massiv kritik – 0,5 i betyg på Metacritic

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Varför förköper folk spel? Ni borde ha lärt er vid det här laget. Vänta på release, slipp slösa pengar på saker ni inte blir nöjda med.

Skickades från m.sweclockers.com

Folk är dumma och för godtrogna helt enkelt det finns inget annat sätt att säga det på.

Skrivet av lille7:

Tycker det är rätt beslut att inte göra ändringar i storyn, WC3 story var väldigt bra, tycker det har gått utför mer och mer det senaste, och litar inte på att blizzard inte hade fuckat upp det totalt. Sen är det väldigt tråkigt att de slopade de bättre cutscenesen som de hade pratat om.

Överlag tycker jag att det är ett bra spel, eftersom det är i princip klassiska WC3 med snyggare grafik, tycker det är löjligt att ge spelet 0,5 i betyg när WC3 är ett av de bästa RTS spelen som har gjorts.

Bästa sättet att flagga för problem vore ju att inte köpa spelet tills man vet vad man får.

Ja tycker du borde läsa in dig lite mer. Blizzard har även reforgat klassiska Warcraft 3 så det ej går att spela längre. Vad jag läst så tvingas folk som äger gamla Warcraft 3 att installera en 20+ gb patch där gamla spelet bara tog några gb, ändrad grafikmotor som laggar, borttagna cutscenes och andra problem såsom custom maps, borttagen ladder mm, ja den får alla problem Reforged har utan just själva grafiken. De har inte bett om det men man tvingas ändå installera denna gigantiska patch mot sin vilja oavsett om man tänkt spela offline eller online.

Så det är inte i princip klassiska WC3 för det finns inte längre. Detta är mycket värre än missnöjda Warcraft 3 Reforged köpare enligt min bok. Sedan så säger jag igen förköp aldrig oavsett hur mycket man älskar spelutvecklaren, detta tål att upprepas tusen och åter tusen gånger om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zargoz:

Rätt åt Blizzard! Håller man bara på med cash grab så förtjänar man att gå under.

Skickades från m.sweclockers.com

Blizzards fans slickar dem i röven och köper allt de säljer iallafall.

De bryr sig om pengar och inte om gnälliga kunder.

Permalänk

Jag är besviken att de inte gick köra kampanjen, konstigt att releaser numer känns som alpha/beta stadier, Blizzard får la köra Early access i framtiden då de inte klarat leva upp till hype på länge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har spelet och har kört några timmar. Det jag blir besviken på är hur fruktansvärt dåligt optimerat det känns, visst det är ett gammalt spel i grunden men det flyter bättre än Reforged. En vän till mig kan inte ens starta spelet utan, skärmen blir svart och inget mer och han spelade betan utan problem.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Medlem

Det här med att företagen äger alla mods osv. har gått alldeles för långt. Blizzard äger alla custom maps, Facebook äger alla bilder som laddats upp, likadant med t.ex. Blocket. Dags att ta tillbaka vår äganderätt!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Rätt åt Blizzard! Håller man bara på med cash grab så förtjänar man att gå under.

Skickades från m.sweclockers.com

Blizzard? Gå under? För det här? Nja på den...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Mitt förhållande med Blizzard känns numera avverkat, Besvikelse på besvikelse är vad dom spottar ut.
BFA Är den expansion jag spelat minst av alla expansioner sen vanilla, Classic var vad jag förväntade mig, men det var ju i princip bara en re release. WC3 reforged har jag ju ännu inte lyckat spela...

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Förköpte denna sörjan med, gav det 2 timmar och konstaterade att jag lika gärna kan lira originalet.

Som jag har förstått går inte det längre, att spela Warcraft 3 online. Dom har tydligen stängt ner "gamla" Battle.net nu.

Helt sjukt. Hoppas verkligen dom fixar till de flesta problemen iallafall.

Och hoppar ni på någon, hoppa på Bobby Kotick. Blizzard har gått nerför ända sen dom blev "mergade" med Activision.

Permalänk
Medlem

Det finns så många problem med wc3 refunded att jag knappt vet var jag ska börja.

Falsk marknadsföring, borttagna scener, raderade ljud filer, borttagna effekter, ingen, ladder, kraftigt cencuererat, automatisk förlust eller vinst utan att göra nåt, otaliga kraschar och buggar, försämrad mod support....och det bara fortsätter och fortsätter såhär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Betygsskalan för användarbetyg på Metacritic går dock bara till 10, och betyget är just nu alltså 0,5 av 10, och inte 0,5 av 100 - förvisso fortfarande katastrofalt, men en hyfsat stor skillnad rent statistiskt.
Sen spelar det väl kanske inte någon enormt stor roll i praktiken, då det rätt uppenbart är recensionsbombningar som utgör den stora majoriteten av underlaget ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det hela är rätt löjligt om jag ska vara helt ärlig, ren "band wagon". Folk röstar ner enormt mkt för att det är coolt.

Som WC3-veteran (spelat sen 2004 typ) är jag ändå glad att reforged finns även om det till slut hamnade under mina förväntningar då jag såg fram emot de nya cinematicserna extremt mycket. Annars tycker jag det är en värdig update och har njutit av kampanjen så pass långt jag kommit. Alla custom modes from back in the day är fortfarande nästan lika roliga som jag minns!

Permalänk
Medlem

Fick refund trots 3 prologue missions klarade samt 3 online games.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Betygsskalan för användarbetyg på Metacritic går dock bara till 10, och betyget är just nu alltså 0,5 av 10, och inte 0,5 av 100 - förvisso fortfarande katastrofalt, men en hyfsat stor skillnad rent statistiskt.
Sen spelar det väl kanske inte någon enormt stor roll i praktiken, då det rätt uppenbart är recensionsbombningar som utgör den stora majoriteten av underlaget ändå.

ja det är väl näst intill omöjligt att få ett betyg på 0.5 av 100 då det räcker med ett fåtal högre betyg för att dra upp snittet.
men oavsett ett riktigt bottenbetyg verkar det som, väldigt tråkigt att se. jag gillade warcraft 3 och trodde att det nya spelet skulle bli riktigt stort. snacka om bortkastad potential.
återstår väl att se hur bra eller dåligt spelet egentligen är. har inte testat det själv ännu och Metacritic betyget återspeglar knappast hur bra eller dåligt spelet faktiskt är.

det enda jag sett av spelet är en video Youtube och måste säga att det inte direkt ser ut som ett spel som släppts av ett stort företag 2020. grafiken är snarare vad man kan förvänta sig från ett mindre företag 2010. men samtidig finns det väl en viss charm i det lite mer gammeldagsa utseendet och det ser egentligen inte dåligt ut, bara lite väl "samma som innan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Blizzard? Gå under? För det här? Nja på den...

Om du läser så skrev jag att de förtjänar att gå under. Det lär de dock aldrig göra för att den sista idioten är inte född än.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

"Ägare av originalspelet påverkas även de av nyutgåvan, eftersom titlarna är kompatibla med varandra och startas genom en gemensam startmeny som saknar vissa tidigare funktioner."

Vad i hela ... ?

Permalänk
Medlem
  • Blizzard lovade bättre grafik, cinematiska cutscenes, nya voice-overs med de gamla röstskådisarna, men det mesta har skrotats. T.ex har man struntat i att skala UI:et för högre upplösningar, vilket gör att dialoger och UI ingame tar upp mer än halva skärmen, vilket utlovades tidigt att det skulle omarbetas totalt. Skuggor är borttagna från spelet.

  • Spelare rapporterar stora mängder buggar, kompabilitetsproblem, laggande grafik, avsaknad av effekter (t.ex skuggor), krascher och många fler tekniska problem.

  • Svårt att logga in i spelet, anslutningsproblem och även single player-kampanjen är ibland ospelbar.

  • Gamla WC3 är nu dödat, eftersom .exe-filen är utbytt till den nya launchern, "spelet uppgraderat" till Reforged-versionen vilket innebär bortplockande av många funktioner.

  • Spelarna som gör custom maps har inte längre rätt till sina egna kreationer. Blizzard äger nu alla custom maps, oavsett hur många timmar man lägger ner på en custom map.

  • Alla online-funktioner som klaner, ladder-rankings, tournaments, profiler är borttagna.

  • Blizzard hävdar att det inte finns någon refund-policy, alla refunds görs enbart av good-will, vilket har påpekats vid flera tillfällen i olika länder när spelare blivit nekade refunds, att Blizzards policies står över bland annat australiensiska lagar eller EU:s lagstiftning (Valve blev dömda i Australien att betala 2,3 miljoner dollar i böter pga detta.)

  • Blizzard bannar spelare som hjälper andra spelare att ta sig igenom den krångliga processen att göra en refund, eller har klagomål rörande spelet.

  • Oönskade ord bannas hårt, vilket innebär att populära custom-kartor dödats. I spelets lore (WoW) finns en plats som heter Booty Bay, och i WC3 finns en custom-map som heter Booty Bay, vilken nu har bannats p.g.a kartans namn. Vilket är baserat på spelets geografiska lore. Verkar dock ha rättats till i efterhand.

Källor:
Forbes
Segment Next
Booty Bay bannat.
Rättegång mot Valve i Australien

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Citat:

When I think about what I'm most unhappy about, it's really two things — the first is that we didn't live up to the high standards that we set for ourselves, and the second is we failed in our purpose. And for that, I'm sorry and I accept accountability.

Eftersom Blizzard in orkat reagera än så klistrar jag in förra ursäkten från dom. Den är så vag och meningslös att den funkar den här gången också.

SLUTA FÖRKÖPA SPEL!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

har de "uppgraderat" min "classic" version av warcraft 3 till reforged?

tänkte installera det å köra med ett par polare i helgen som inte har sina gammla skivversioner kopplad till battlenet men fuck 30Gb, hade för mig hela spelet med expansion va typ 3Gb eller nått max...

körde från installern för W3 TFT man kan ladda ner från min kontosida.

well i värsta fall får man väl försöka hitta sina gammla skivor och göra en image att installera med för gamla patcher som kom typ för nå år sen till spelet brukar ju inte va nå problem att hitta typ 1.31 eller nått som kom i november förra året innan reforged.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Om du läser så skrev jag att de förtjänar att gå under. Det lär de dock aldrig göra för att den sista idioten är inte född än.

Mjo jag vet vad du skrev, jag var otydlig.
Ska vara tydligare nu;
Förtjänar Blizzard att gå under på grund av detta? Njaaa på den.
Detta är glömt när de släpper sin nästa AAA-titel.

Tycker själv att Blizzard är som de flesta andra större spelföretag ibland sätter dom den som en smäck och ibland torskar dom, är väl inget konstigt med det?

Det är som om jag skulle laga mat till 1000 personer, du får aldrig 1000 personer nöjda. Låt säga att 10 st är missnöjda eller i vart fall inte tyckte maten smakade bra, de är som mest högljudda och de gör allt för att visa att dom är missnöjda, som bebisar ungefär. De nöjer sig inte förrän man gör rätt men ibland räcker inte ens det.

Sen har vi den nöjda skaran på 990 människor många av dem säger kanske ingenting för att de är just nöjda. Och så fungerar livet. Nöjda människor eller högljudda och lättstötta lipsillar och kanske en och annan gråzon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Som jag har förstått går inte det längre, att spela Warcraft 3 online. Dom har tydligen stängt ner "gamla" Battle.net nu.

Helt sjukt. Hoppas verkligen dom fixar till de flesta problemen iallafall.

Och hoppar ni på någon, hoppa på Bobby Kotick. Blizzard har gått nerför ända sen dom blev "mergade" med Activision.

Märktes direkt i Wotlk när activisin gick in som delägare, WoW fick en cash shop bara några månader efter och sen dess har det gått utför 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Mjo jag vet vad du skrev, jag var otydlig.
Ska vara tydligare nu;
Förtjänar Blizzard att gå under på grund av detta? Njaaa på den.
Detta är glömt när de släpper sin nästa AAA-titel.

Tycker själv att Blizzard är som de flesta andra större spelföretag ibland sätter dom den som en smäck och ibland torskar dom, är väl inget konstigt med det?

Det är som om jag skulle laga mat till 1000 personer, du får aldrig 1000 personer nöjda. Låt säga att 10 st är missnöjda eller i vart fall inte tyckte maten smakade bra, de är som mest högljudda och de gör allt för att visa att dom är missnöjda, som bebisar ungefär. De nöjer sig inte förrän man gör rätt men ibland räcker inte ens det.

Sen har vi den nöjda skaran på 990 människor många av dem säger kanske ingenting för att de är just nöjda. Och så fungerar livet. Nöjda människor eller högljudda och lättstötta lipsillar och kanske en och annan gråzon.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså dom klarar knappt att göra vettigt content till WoW längre och Overwatch och Hearthstone tappar spelare i mängder varje dag... De har gjort två lyckade projekr på senare tid och det är starcraft remastered och wow classic därav kritikstormen när de failade totalt med wc3 reforged.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det jag reagerar på är att vanliga WC3 sabbats av detta också. Det är riktigt beklagligt och allvarligt. Det är något som bara inte ska ha hänt anser jag. Känns som Blizzard hållt inne på denna info? Eller så var det underförstått trodde Blizzard men där var de helt ute på grönbete.

Resten däremot är ju som vanligt arga gamers som hittat ett hattåg att hoppa på. Många lever ju på ryggdunkarna de ger varandra online numera via dessa tåg tydligen. Är allvarligt talat lite tröttsamt, tex dettaa review-bombande så fort man är missnöjd över något är rätt patetiskt måste jag säga.

Som någon nämnt sabbar det ju betyget för spelet permanent oavsett vad Blizzard gör. Tänk om spelet fixas och blir så underbart många hoppats på? Trist att det framåt kommer ha 0,5/10 på metacritic då...

Nu kan man kanske logga in och ändra betyget men vi vet ju att folk inte kommer bemöda sig. Det kommer skitsnack som att de förtjänar inget bättre osv. Nämen vad bra att man skiter i att belöna om Blizz lyssnar och fixar genom att ge ett korrekt betyg...lär ju få dem att vilja lyssna fler gånger. Viktigast var att känna sig cool när man loggar in och BOOM...sätter lägsta betyget. Vilken protest /golfclap.

Näe, bättre bara avvakta med att köpa det om man är missnöjd. När det verkar fungera som man vill köper man det. Vilket koncept...eller hur? Aja, hatet osv kommer ju från att man älskar WC3 så ska väl inte förminska det hela för mycket. Men tröttnat lite på sånt här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Gav upp blizzard spel efter Diablo 3. Verkar ännu inte värt att återvända. Hade hoppats på en bra remake nu när andra typ capcom lyckades med RE2 remake men icke.. Som andra sagt gått utför för blizzard ända sedan Activision ihopslagningen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

@Zemlan: Tror inte det är hat-tåg, då blizzard sabbat för alla WC3 spelare, om dom vill det eller inte?

Kritiken som spelet får och alla dåliga recensioner är välförtjänt om man som ett företag är så förvillad som Blizzard. Det är nätan helt sjukt hur out of touch ansiktena utåt på blizzard är.

Dom förstår inte sin spelarbas/fans och verkar se kortsiktig vinst av högsta vikt.

Något måste väl isf göras för att få pappskallarna att vakna upp?

Så i mina ögon är kritiken välförtjänt.

Jag menar du kan inte som elektriker komma och göra ett uselt jobb som får ett hus att brinna ner och undrar varför man får mycket skit för det?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Tur att man inte köpte den här kalkonen jisses. Glömde bort en period, "Blizzard"= Activision i själva verket.

Permalänk
Medlem

Har inget negativt att säga om spelet. Känns precis som gamla WC3 med mycket bättre grafik. Skitkul att kunna köra campain. Nostalgi trip

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Karin Boye:

Visst gör det ont när hypetåg krashar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Betyget på Metacritic är inte helt rättvisande eftersom en del av dem som i sina kommentarer sågar spelet längs fotknölarna faktiskt ger betyget 10 (för att synas i flödet)!

För den som inte orkar läsa själv presenteras några guldkorn av Jim Sterling:

Skrivet av scara:

... "Blizzard"= Activision i själva verket.

Det är ju detta som är pudelns kärna:
Activision har köpt upp flera bra spelstudior och tvingar dem (genom sitt ägarskap) att göra/ge ut usla produkter.
Activision har ingen koll på vad studiornas konsumenter vill ha, utan tittar bara brett på vad som ger klirr i kassan hos andra utgivare och försöker apa efter medan det fortfarande finns en hype.

Undrar om Activision är ISO 9001-certifierat? I min egenskap av (intern)revisor skulle jag vid revision ge en grov avvikelse på punkten "kundkännedom".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ironmad:

Har inget negativt att säga om spelet. Känns precis som gamla WC3 med mycket bättre grafik. Skitkul att kunna köra campain. Nostalgi trip

Det är mitt intryck också. Jag har inte följt med på hypen eller tidigare trailers av reforged utan jag köpte det när de släpptes och har haft super kul med både campaign och custom TD maps. Blev väldigt förvånad över all negativitet som skrivits online och känner att jag inte alls kan relatera till det.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram