Warcraft III: Reforged får massiv kritik – 0,5 i betyg på Metacritic

Permalänk
Melding Plague

Warcraft III: Reforged får massiv kritik – 0,5 i betyg på Metacritic

Med borttagna funktioner och avsaknad av nya förbättringar som utlovades innan lanseringen åtnjuter nu Warcraft III: Reforged det lägsta användarbetyget någonsin på Metacritic.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Recensionsbombning eller inte, 19 000 omdömen kan väl ändå ses som ganska representativt.

Permalänk
Medlem

Rätt åt Blizzard! Håller man bara på med cash grab så förtjänar man att gå under.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Jag är personligen inte missnöjd med spelet då jag haft skitkul under helgen med att spela Stronghold, Green TD och Line Tower Wars

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Det här är så jävla grisigt så det är inte sant, och inte ett ljud än från Blizzard.
Inte ens "Ett uttalande kommer inom kort". Bara dead silence...
Själen hos Blizzard har verkligen dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Recensionsbombning eller inte, 19 000 omdömen kan väl ändå ses som ganska representativt.

Fast det är ju exakt det recensionsbombning inte är. Representativt. Inte av produktens kvalitet. Vilket torde vara vad ett spelbetyg representerar.

Att folk är missnöjda är uppenbart och förståeligt, och om något så skulle man kunna hävda att detta är representativt av hur missnöjda folk är, bara man inte förväxlar det med den faktiska kvaliteten på produkten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Var väl ens inte Blizzard som hade gjort spelet heller, dem hade outsourcat till en annan tillverkare. Dem lovade nya cutscenes och ny story/plots för att få det att flyta ihop med World of Warcraft bättre men icke. Fans hade gjort det bättre, sedan har folk bett om en Diablo 2 remaster/remake i åratal så det fungerar bättre på nyare system och det har vi heller inte fått. Tur att fans tog tag i saken själva och gjorde en remake på Diablo 2 här:

https://www.youtube.com/watch?v=wOlMVg8qZYU

https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/3...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Fixar dem problemen så kommer jag skaffa det o spela massor. Ska äntligen börja köra rankade 1v1 matcher.
Ska även köra kampanjen o lägga ut på Youtube (med 2 miljoner andra, jo jag vet).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

@Campaigner:
De har väl tagit bort ranked?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det här är så jävla grisigt så det är inte sant, och inte ett ljud än från Blizzard.
Inte ens "Ett uttalande kommer inom kort". Bara dead silence...
Själen hos Blizzard har verkligen dött.

Det här går väl visserligen att undvika. Förköp inte spel. Vänta på recensioner.
Inte minst när det handlar om företag som har dålig return policy.
Eller ta risken. För all del. Men räkna med att man då också just tar en risk.

Med det sagt så har Blizzard bäddat för missnöje. En gång i tiden var deras releaser utöver det vanliga. Och folk var förlåtande för dessa "gudar". Idag är de väl mer som de andra. De kan också göra missar. Med undermålig returpolicy så är det inte så konstigt att de får det hett om öronen när de slarvat vid en release. Som man bäddar får man ligga.

Avslutningsvis har jag lite svårt för just recensionsbombande. Recensionerna blir missvisande så grundidén med recensionen förstörs. Men det är väl lite av en brist att det inte finns nå bättre sätt att nå fram riktigt. Är det bästa sättet att flagga för problem så kommer det väl fortsätta recensionsbombas gissningsvis.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det går helt enkelt inte att lita på spelbolagen och förboka spel...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Mats76:

@Campaigner:
De har väl tagit bort ranked?

Ja, fast så fort det läggs in (tillsammans med stabiliteten) så köper jag.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv

Blizzard är dött i mina ögon. En gång i tiden älskade man allt de producerade.. Nu sneglar jag knappt på trailers från deras spel då jag vet att de endast kommer göra en besviken med trasiga och ofärdiga spel.
De förtjänar varenda dålig recension de får!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Avinstallerade deras launcher efter att HotS sattes på livsuppehållande supoprt och Destiny 2 flyttade till Steam.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Varför förköper folk spel? Ni borde ha lärt er vid det här laget. Vänta på release, slipp slösa pengar på saker ni inte blir nöjda med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

En bra sammanfattning av dagens BLIZZARD ENTERTAINMENT.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Jag förstår att folk är allmänt missnöjda med releasen men jag väntar samtidigt med spänning på fullständiga recensioner och slutgiltiga betyg från etablerad spelmedia för en mer nyanserad bild utöver recensionsbombandet. Än så länge har de mestadels lyst med sin frånvaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Var väl ens inte Blizzard som hade gjort spelet heller, dem hade outsourcat till en annan tillverkare. Dem lovade nya cutscenes och ny story/plots för att få det att flyta ihop med World of Warcraft bättre men icke. Fans hade gjort det bättre, sedan har folk bett om en Diablo 2 remaster/remake i åratal så det fungerar bättre på nyare system och det har vi heller inte fått. Tur att fans tog tag i saken själva och gjorde en remake på Diablo 2 här:

https://www.youtube.com/watch?v=wOlMVg8qZYU

https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/3...

Tycker det är rätt beslut att inte göra ändringar i storyn, WC3 story var väldigt bra, tycker det har gått utför mer och mer det senaste, och litar inte på att blizzard inte hade fuckat upp det totalt. Sen är det väldigt tråkigt att de slopade de bättre cutscenesen som de hade pratat om.

Överlag tycker jag att det är ett bra spel, eftersom det är i princip klassiska WC3 med snyggare grafik, tycker det är löjligt att ge spelet 0,5 i betyg när WC3 är ett av de bästa RTS spelen som har gjorts.

Skrivet av Söderbäck:

Avslutningsvis har jag lite svårt för just recensionsbombande. Recensionerna blir missvisande så grundidén med recensionen förstörs. Men det är väl lite av en brist att det inte finns nå bättre sätt att nå fram riktigt. Är det bästa sättet att flagga för problem så kommer det väl fortsätta recensionsbombas gissningsvis.

Bästa sättet att flagga för problem vore ju att inte köpa spelet tills man vet vad man får.

Permalänk
Medlem

The reddit effect.

Permalänk
Medlem

Såg Grubby lira det på Twitch.

Ganska så undermålig grafik.
Av någon anledning så känns det inte alls modernt.
Sen var det buggar och konstiga animationer på spells.
De fuckade upp original WC3 samtidigt med detta släppet med.
Så de som har WC3 och inte ens Reforged blev drabbade. Riktigt dåligt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 refunded! Men det tråkigaste av allt är att de dödade grundspelet... Det var inte direkt det jag hade föreställt mig med cross playability att nerfa classic wc3 till reforged på 30GB och borttagna funktioner :/ jag önskade att reforged aldrig fanns.

Och ja, det är verkligen en bedrift att få så bra metacritic när grundspelet var ett av de bästa ever och fortfarande spelbart än i dag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testade nyss köra 3 missions i kampanjen och visst det kunde varit bättre och jag förstår att folk är arga över custom games och vad Blizzard gjorde med den klassiska versionen, men tycker ändå det var roligt att köra om single player kampanjen.

Så är rätt kluven med vad jag tycker om spelet i helhet.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Vad gör spelet så dåligt? Tänkte köpa med men missat allt, jobbat som en dåre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vad gör spelet så dåligt? Tänkte köpa med men missat allt, jobbat som en dåre

Folk är butthurt över att de ändrat på cutscenes jämfört med vad som visats på nån mässa. Samt nåt i eula om att blizzard äger eventuella moddar.

Spelet i sig är samma gamla warcraft 3 med fräsigare grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vad gör spelet så dåligt? Tänkte köpa med men missat allt, jobbat som en dåre

Det värsta är nog att Blizzard visar sådan respektlöshet för det spelet som just gjorde dem just till Blizzard genom att outsourca hela spelet och släppa det i en Alpha fas. WoW var en fortsättning av WC3 lore och massvis med assets togs ifrån WC3, samt så var WC3 just grunden för custom games vilket skulle utvecklas till dagens indie spel och i vissa fall store succeer som Dota.

Om du ignorerar detta så finns det ändå minst 20 mer anledningar till att inte köpa Reforged. Bara att googla.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vad gör spelet så dåligt? Tänkte köpa med men missat allt, jobbat som en dåre

I stora drag:

De säljer samma gamla spel med mindre funktioner till högre pris. De som har den originalspelet har dessa funktioner också skalats bort för att FU alla spelare

De säger till alla som gör mods till det GRATIS att allt det äger blizzard och de har inte ett skit o säga till om.

Det lovat saker i reforge som aldrig blivit av

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av L'ombra:

Fast det är ju exakt det recensionsbombning inte är. Representativt. Inte av produktens kvalitet. Vilket torde vara vad ett spelbetyg representerar.

Att folk är missnöjda är uppenbart och förståeligt, och om något så skulle man kunna hävda att detta är representativt av hur missnöjda folk är, bara man inte förväxlar det med den faktiska kvaliteten på produkten.

0.5 är ju ganska lågt, men förtjänar inte en siffra högre än 1 då det är mycket som blivigt värre och saker som tagits bort som inte ersats i nya versionen.

Är man ny och ger den en recension så kan jag förtå at man get det en 3/10, men som ägare av TFT och spelat "gammla i flertalet år så ger jag personligen det en 1:a, och känner att det är ett skit spel nu i jämförrelse med TFT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Överlag tycker jag att det är ett bra spel, eftersom det är i princip klassiska WC3 med snyggare grafik, tycker det är löjligt att ge spelet 0,5 i betyg när WC3 är ett av de bästa RTS spelen som har gjorts.

Samtidigt är ju frågan huruvida inte recensionerna borde baseras på det som faktiskt skulle vara Reforged - dvs i huvudsak grafiken.
WC3 har ju redan recenscerats och hyllats sedan snart 2 decennier tillbaka. Reforged skulle vara en upphottning av det gamla spelet och Blizzard misslyckades med att leverera på det mesta de lovade att just Reforged skulle vara.

Om Titanic skulle få en remaster och gå upp på bio där den upphottade bild- och ljudkvalitén var dragplåstret så vore det en väldigt ointressant recension om den baserades på att storyn fortfarande är bra.

Permalänk
Medlem

Jag har förköpt WoW: Shadowlands :/

Förköpte denna sörjan med, gav det 2 timmar och konstaterade att jag lika gärna kan lira originalet.

Av blizzard förväntar man sig faktiskt riktigt bra saker, sitter just nu AFK i Ironforge på WoW Classic och ska snart spamma lite AV

WoW Classic är precis vad jag förväntade mig och det rullar så otroligt mycket bättre än 1.12 klienten på min dator och fungrerar riktigt smooth sen launch för mig med låg MS och äntligen lagom med folk när man lvlar alts

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag köpte den bara för kampanjen ändå men folk är arga för fel marknadsföring som fortfarande är uppe på hemsidan men inte finns på spelet.
Företaget dom outsourcade till är inte felet här va samma som gjorde SC1 Remastered.
Tidsdrift gjorde att blizz klippte bort väldigt mycket och företaget har inget val dom är klienterna.
Jag är 50/50 på spelet men synd men performance är skit samma skit som betan hade.

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801