Övervakningskamera som ska styras av Surveillance Station

Permalänk
Medlem

Övervakningskamera som ska styras av Surveillance Station

Hejsan.

Har idag två Foscam kameror som vid rörelse spelar in till min NAS(Qnap).
Nu är det så att jag vill uppgradera dessa kameror till något bättre.

Kraven är:
- ska kunna styras av Surveillance Station på min Qnap.
- Upplösning min 720p
- mörkerseende
- okej utseende då de sak sitta inomhus.

Vill inte ha några kameror som kräver internetuppkoppling.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

En relativt ny och intressant guide på området:

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering.

Blev att jag skaffade två stycken HiLook IPC-D140H 4MP och en Netgear SOHO GS305P POE switch då dessa kameror kan drivas via POE och det inte medföljer någon strömadapter.

Det var inte superenkelt att sätta upp dessa två kameror då det inte ingick något installationsmedia utan det fick man leta reda på HiLook hemsida.
Det behövdes två olika programvara SADPtool för att aktivera kamerorna, ändra ip adresser och sätta användare och lösen till det man ville ha.
Sedan fick man använda HiLookVision Client för att göra resterande inställningar typ rörelseregistrering, var bilderna och filmerna ska sparas.

Kamerorna känns väldigt gedigna och var väldigt smidiga att montera med bifogad mall.

Dessutom inaktiverade jag Internet access för kamerorna i min router så kamerorna inte kommer åt internet utan kan bara "prata" med min NAS.

lagt till
Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.