Grafiken i Warcraft III: Reforged en besvikelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Varför är inte folk nöjda nu i så fall när det är mer eller mindre samma behandling pålagd på WC3?

Det är det inte alls? Och alla buggar?
Och jämför med vad som annonserades och utlovades.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Blizzard har också förstört Warcraft 3 Classic. Grafiken är samma men resten blivit mycket sämre.

Skrivet av m4gnify:

Jag är inte så uppdaterad, kan du ge några exempel?

Classic är numera Reforged, fast med classic grafik. Detta har medfört alla barnsjukdomar som reforged har.
Exempelvis har inte multiplayer några profiler, det finns ingen ladder, och matchmakingen är skev för att det inte går att synca sitt nuvarande konto med sitt Wc3B.net-konto. Så alla om som körde pvp första dagen kunde hamna mot veteraner. Det har lite grafiska artefakter (nya) och ljudet är wack, deras nya motor verkar hantera ljud annorlunda, etc.

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Medlem

sitter på 10-15 fps i battletanks, battleships med nya models å skit.... någon som har samma problem med extremt låg fps??

specs:
gtx 970
2500k 5.1ghz oc
16 gig ram

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Blizzard has done it again. Ändock fortsätter aktien gå upp. Alla köpte på hypen och det ger siffror. Hemska bolag som luras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Inte förvånad, Blizzard gör precis som alla andra storbolag dvs:
1. All talang försvunnen sedan länge
2. Outsource, ta in konsulter eftersom de anställda inte kan få någonting gjort
3. Cheferna fattar beslut som påverkar produkten, vilket är helt fel.

Det fortsätter gå utför, D3 var början på utförsbacken och nu har farten ökat rejält, får se när de slår i botten och om någon vill ta över namnet sen.

Visa signatur

Hej alla barn !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Hur mycket får du refundat?
Jag köpte också spelet direkt när det gick att förboka, kommer inte ihåg hur mycket det kostade?

Jag antar att jag får hela beloppet, jag kommer heller inte ihåg vad jag betalade haha.. vet bara att det var den bundle med In-game mount i WoW och den har försvunnit i spelet nu

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande svårt för hur de valt art direction i spelet. Det ser så opersonligt ut. Önskar de hade gått mer på HotS teamets design av karaktärer och kreatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fräckt, jag tror det var typ 2006 eller kanske ännu tidigare som var det senaste gången jag lirade warcraft om man exkluderar wow då. Men vi körde aldrig vanliga banor utan det var tower defense eller typ dota eller liknande. Finns det många custom maps eller moddar eller vad det nu heter? Finns det tower defense också?

Jag hade ärligt talat missat att de skulle göra en refresh så för mig så blev det ingen besvikelse eftersom jag inte ens kände till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Ajjemän, alla gamla banor finns Tower Defense av alla möjliga slag, Hero Line Wars, DotA, Angel Arena, Battleships, Footmen Frenzys... Ja alla gamla custom maps verkar funka!

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

som vanligt gråter alla krokodiltårar över hur det var bättre förr, vad hade folk förväntat sig?
att säga att blizz bara gör skit idag är en högst personlig åsikt och ingen sanning. när D3 införde Grifts blev det grymt kul tycker jag och många andra, classic wow är fantastiskt tycker jag och många andra.

too bad att DU inte gillade WC3 reforged men det är inte likställt med att spelet suger, om jag köper det för nåt gammalt gubblan kommer vi säkert ha lika kul med footmen frenzy och diverse TDs som man hade för 15 år sen.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

som vanligt gråter alla krokodiltårar över hur det var bättre förr, vad hade folk förväntat sig?
att säga att blizz bara gör skit idag är en högst personlig åsikt och ingen sanning. när D3 införde Grifts blev det grymt kul tycker jag och många andra, classic wow är fantastiskt tycker jag och många andra.

too bad att DU inte gillade WC3 reforged men det är inte likställt med att spelet suger, om jag köper det för nåt gammalt gubblan kommer vi säkert ha lika kul med footmen frenzy och diverse TDs som man hade för 15 år sen.

Förstår inte hur man kan vara sån massiv fanboy att man försvarar Blizzard som är ett massivt företag när de rent ut sagt ljuger. Hade de sagt att vi kommer uppdatera modellerna och göra en hd remake hade det varit ok (förutom att de har tagit BORT LADDER i multiplayer och 'lagt' till mass buggar som inte fanns).

Permalänk
Medlem

Custom maps funkar super bra, har inget och klaga på. Har ingen monster dator (intel i5 och 1070). Helt laggfritt även fast det är super mycket saker som flyger på skärmen. Kört 4 olika td banor.

TD banorna känner man igen men blir nytt och roligt och se nya animeringar.

Sedan tycker jag det nya stystemet att bjuda in andra i ett custom game är helt underbart. Ja det skulle igentligen funnits där från början när man lanserade orginal wc3 men bättre sent än alldrig.

Har spelat bara 2 kampanj missions och hittar inga fel där. Har inte testat vanlig multiplater dock.

Och angående videon som lades upp i denna artickel. Jag personligen behöver inte snygga cutscenes. Ja det är ett plus men det är bara lite lite grädde på moset.

Redan värt pengarna.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Skäggig legend

Nu har jag spelat några kartor med TD, HLW osv. Känns riktigt kul! Grafiken är klart bättre. Värt pengarna för det? Nej. Värt för att folk börjar spela igen? JA.

Det var länge sedan jag kände mig så glad över ett spel.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

too bad att DU inte gillade WC3 reforged men det är inte likställt med att spelet suger, om jag köper det för nåt gammalt gubblan kommer vi säkert ha lika kul med footmen frenzy och diverse TDs som man hade för 15 år sen.

Jämför med vad som utlovades och vad som levererades.
Det är objektivt en skandal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

att säga att blizz bara gör skit idag är en högst personlig åsikt och ingen sanning.

Inget personligt med detta att göra alls, subjektivt har Blizz failat riktigt hårt.

https://www.metacritic.com/game/pc/warcraft-iii-reforged

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Inget personligt med detta att göra alls, subjektivt har Blizz failat riktigt hårt.

https://www.metacritic.com/game/pc/warcraft-iii-reforged

baserat på 5000 personers åsikt ja. Bara för att du och flera har en åsikt om något gör det inte det till en sanning.
återkom om tre år, då kan vi utvärdera. Ett par dagar efter launch är det för tidigt att säga varken det ena eller det andra.

jag tycker att Blizzard har failiat riktigt hårt med retail wow, men har full förståelse för att det finns andra med annan smak än mig som tycker att det är ett kul spel fortfarande. Det är ju tillräckligt många som inte tycker som mig uppenbarligen, annars hade de inte fortsatt att utveckla och släppa x-packs.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Inget personligt med detta att göra alls, subjektivt har Blizz failat riktigt hårt.

https://www.metacritic.com/game/pc/warcraft-iii-reforged

"subjektiv är den som utgår från sina egna känslor och åsikter"
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/enkel/subjektiv

Jag kanske missuppfattar ditt inlägg helt.
Men ditt inlägg motsägelsefullt om det inte är någon ironi eller annat inblandat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag kanske missuppfattar ditt inlägg helt.

Jag menade givetvis objektivt.
Vilket du ju också själv skriver, motsägelsefullt.
Så, tack för klargörandet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

baserat på 5000 personers åsikt ja.

Över 6300 nu, 0.8 i betyg.
Kan vara det sämsta, någonsin på Meta.

Just saying...

https://www.youtube.com/watch?v=fYlCcv5yoXM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Jag ser vekligen inte vad som är så konstigt eller uppseendeväckande med custom-content klausulen. För övrigt finns den klausulen i nästintill alla spel idag, inte för att varken företagen eller moddarna bryr sig men den finns där.

Sen skrev de i kontraktet att även "moralisk rätt" tillfaller Blizzard vilket betyder om du skulle skapa något väldigt populärt så behöver de varken ge dig några pengar eller nämna ditt namn som skapare.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Har inte spelat så mycket på sistone men det här känns som en gemensam nämnare hos de flesta spelbolag? Läser bara nyheter och känns som folk bara blir besvikna för det mesta...

Väldigt lätt att trasha en dålig remake, särskilt när det endast är ett försök att kapitalistera på hype precis som WoW classic. Lika bra det går åt skogen för dem så blir vi av med deras usla launcher och värdelösa kundsupport.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Över 6300 nu, 0.8 i betyg.
Kan vara det sämsta, någonsin på Meta.

Just saying...

https://www.youtube.com/watch?v=fYlCcv5yoXM

Underskatta inte den högljudda gnällröv-minoriteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt ärligt ser det ut som något en 17-åring gjort för sitt projektarbete i gymnasiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Helt ärligt ser det ut som något en 17-åring gjort för sitt projektarbete i gymnasiet.

"Rise of gul'dan" ^^

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Väldigt lätt att trasha en dålig remake, särskilt när det endast är ett försök att kapitalistera på hype precis som WoW classic. Lika bra det går åt skogen för dem så blir vi av med deras usla launcher och värdelösa kundsupport.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är fel med deras launcher och kundsupport?
Aldrig haft några problem med varken eller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Över 6300 nu, 0.8 i betyg.
Kan vara det sämsta, någonsin på Meta.

Just saying...

https://www.youtube.com/watch?v=fYlCcv5yoXM

0,7 med 9600 user reviews.
Sämsta betyget någonsin på metacritic av users.

Blizzard ticket support om refund är nog rätt hög nu
Jag har väntat 2 dagar utan svar på min ticket.

Och lite mer kul
"I've been trying to figure out why the main menu performance on Warcraft 3 Reforged is so bad.

It ends up the whole main menu is a web app running on Chrome. This thing runs worse than the actual game (likely because it's pegging an entire core of my CPU.)"

https://twitter.com/colincornaby/status/1223073101312753664?s...

Permalänk
Medlem

Blizzard vet att dom misslyckats hårt med WC3.

För första gången någonsin nästan så accepterar de refunds även om man spelat mer än deras "2h".
Folk får accepterade refunds även om man har spelat längre.

Har 7h playtime typ och min blev accepterad.
Även andra folk får det accepterat via live chatten fast de spelat.

Så bra iaf att Blizzard inser att folk är sjukt missnöjda och kör refunds ändå.

"GM Xaleraphon here, I have now registered a refund request for your Warcraft III Reforged order, and are proceeding with the necessary checks and verifications. Bear in mind that this is not something that we do very often so it will be several months before we can assist again in such a situation. Just make sure that you do not continue to play the game during the refund time as it may interfere with getting this processed.

Just as a note, the estimated time to process a refund varies from 7 to 14 working days, but it can be much quicker depending on your payment provider.
"

Jag förbokade spoils of war edition och med deras custom map bs och andra saker så är det inte värt 420 spänn i mina ögon.
Blir allt fixat och de ändrar sin policy köper jag det igen.

Permalänk

Jag har inte köpt Reforged men har köpt WC3 och TFT. Hade det installerat. När jag startade blizzard launcher för att spela något annat påbörjades en uppdatering, men jag fick slut på plats så jag avbröt den. Därefter upptäcker jag att mitt WC3 och TFT har avinstallerats.

Blizzard är dött.

Permalänk
Medlem

Behöver inte säga mer ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

intressant "Hey guys, we work at Lemon Sky Studios, the studio that did the art for W3R. Lets talk."
https://www.reddit.com/r/warcraft3/comments/exb0v4/hey_guys_w...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200