UPS - Betala moms vid mottagning?

Permalänk
Avstängd

UPS - Betala moms vid mottagning?

Tjo! Jag tänkte beställa en sak från Japan som skickar "Worldwide" och jag undrar om det finns möjlighet att om det skickas med UPS så betalar jag vid tull+moms och så vid mottagning av paketet istället för att det skall fastna vid tullen i flera veckor? Går det ens att välja en sådan leveransvariant med UPS? Eller kan man ringa UPS efter att det har skickats med UPS för att begära en sådan justering av leveransen?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Nu var det flera år sen sist, men sist jag köpte saker från HK som fraktades via UPS så tog de hand om Tull+moms direkt. Det kom en räkning några dagar efter leverans. De tar dock bra betalt för tjänsten vad jag minns (200 ish i avgift vad jag minns). Jävligt smidigt/snabbt dock.

Bästa är nog om du hör med UPS direkt.

Permalänk
Rekordmedlem

Ups kan sköta tulldeklarationen om man vill så det är nog bara upp till den som beställer frakten att välja tjänsten.
https://www.ups.com/se/sv/help-center/shipping-support/countr...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Sist jag beställde via UPS fick jag ett sms när paketet nådde Sverige där information om hur jag kunde betala avgifterna. Dagen efter fick jag paketet levererat. Så för mig tog det inga veckor för dem att få igenom paketet...

Permalänk
Medlem

Jag har fått paket med UPS och alla gånger kommer paketet direkt hem utan fördröjningar. En räkning dyker upp med posten någon vecka efter att paketet levererades på tull och moms, samt UPS avgift som är på runt 200:-. Detta förfarande behöver inte beställas av avsändaren utan blir så här automatiskt.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb