8x8TB White Label WD RED finns över

Permalänk
Skrivet av eroigaps:

Håller med dig. 3.3v bör dock också nämnas, så att någon intet ont anandes oinformerad person slipper få panik över att diskarna verkar döda 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Du har rätt. Ett fåtal PSU har problem med återfeeden på 3,3v pinnen och vägrar då boota. Mest i servervärlden dock och då har folk generellt koll att åtgärda det.

Permalänk

funkar diskarna i en synology nas?

Permalänk
Medlem

@Clint Eastwood - Har du möjlighet att uppdatera vilka bud det är som leder i nuläget?

Finns ju bud på 1500 kr för 2st (750 kr/st)
Och sedan 3500 kr för alla (437,50 kr/st)

Permalänk

Alla är sålda. En veteran här på forumet använde senilt veto och la ett bud "I could not refuse".. Jag tackar alla hjärtligt ändå. Jag har ytterligare 6st 8TB diskar som ska bytas ut inom några månader. Inväntar en bra deal på 14TB inköp bara.

Permalänk
Skrivet av eroigaps:

Håller med dig. 3.3v bör dock också nämnas, så att någon intet ont anandes oinformerad person slipper få panik över att diskarna verkar döda 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du lite kortfattat bara förklara vad "TLER" och "3.3v" innebär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Kan du lite kortfattat bara förklara vad "TLER" och "3.3v" innebär?

Om det är som med mina diskar i plex-servern så har de ett sorts "deep-sleep" mode som aktiveras om de får 3.3V, vilket leder till att man inte ser diskarna någonstans. Jag löste det genom att klippa 3.3V-kabeln på min sata-kabel och då fungerar det. Man kan också köpa en sata-power-extension och klippa om man inte vill klippa direkt i sin psu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Kan du lite kortfattat bara förklara vad "TLER" och "3.3v" innebär?

TLER/ERC innebär att disken endast försöker återhämta från en felaktig skrivning eller läsning i ett fördefinerat antal sekunder. Utan ERC så kan en disk hålla på med detta i flera minuter. En raid-controller eller ZFS-system kommer i sådant läge markera disken som "unresponsive" och droppa den från poolen.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Om det är som med mina diskar i plex-servern så har de ett sorts "deep-sleep" mode som aktiveras om de får 3.3V, vilket leder till att man inte ser diskarna någonstans. Jag löste det genom att klippa 3.3V-kabeln på min sata-kabel och då fungerar det. Man kan också köpa en sata-power-extension och klippa om man inte vill klippa direkt i sin psu

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av LemurenSwe:

TLER/ERC innebär att disken endast försöker återhämta från en felaktig skrivning eller läsning i ett fördefinerat antal sekunder. Utan ERC så kan en disk hålla på med detta i flera minuter. En raid-controller eller ZFS-system kommer i sådant läge markera disken som "unresponsive" och droppa den från poolen.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Om det är som med mina diskar i plex-servern så har de ett sorts "deep-sleep" mode som aktiveras om de får 3.3V, vilket leder till att man inte ser diskarna någonstans.

Tekniskt sett är orsaken att senaste versionen av SATA-standarden har definierat om vad en av 3.3V-pinnarna betyder. Den används nu som en Power Disable-signal så när nätagg som inte följer denna nya standard kommer disken aldrig starta upp. Att kalla det "deep sleep" är inte riktigt korrekt, även om beteendet man kommer se är samma.

Istället för att modifiera kablar eller använda potentiellt brandfarliga adaptrar (de gjutna varianterna) kan man enkelt tejpa över de tre 3.3V-pinnarna på diskens strömkontakt. Jag har själv två diskar som kör så utan problem och det är en vanligt rekommenderad lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kör man synology’s produkter från 2015+ så har alla stöd för den nya standarden och därmed behövs ingen modd. Bara plugga in och köra

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Expertgissare

Nu eftersom denna annons ändå har spårat ur till en allmän diskussions tråd om dessa diskar som såldes så passar jag på att fråga.
Skulle det inte fungera att måla lite klar nagellack eller annan hårdare klarlack på stiften?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Nu eftersom denna annons ändå har spårat ur till en allmän diskussions tråd om dessa diskar som såldes så passar jag på att fråga.
Skulle det inte fungera att måla lite klar nagellack eller annan hårdare klarlack på stiften?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut!

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Nu eftersom denna annons ändå har spårat ur till en allmän diskussions tråd om dessa diskar som såldes så passar jag på att fråga.
Skulle det inte fungera att måla lite klar nagellack eller annan hårdare klarlack på stiften?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag skulle t.o.m. föredra den lösningen om jag vart utsatt för problemet. Bra tänkt! (Y)

Permalänk

Är någon disk kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Vetle gaming:

Är någon disk kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, men det kommer komma en klunga på 4-5 till om någon månad.