Poco X2 är budgettelefon med 120 Hz-skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

3300kr budgettelefon? Fortfarande mer än vad jag vill betala för en telefon.

Det finns budgetmobiler för 1000kr men då får du inte 120hz.🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har de i ledningsgruppen fått coronavirus i skallen?

Poco F1: Top SoC (kasst minne dock)
Bra kamera (kameraappen nerfeades med flit, fungerar bra ifall du kör gcam på den)
Billig skärm
Bra pris

Poco X2 - Medelklass SoC (SÄMRE ÄN F1)
???? Kamera
Dyrare skärm än Poco F1
Kostar mer än Poco F1
Är faktiskt en Redmi K30

Alla vet ju att den riktiga uppföljaren till Poco F1 är Redmi K20 Pro, så jag har ingen aning varför de har gjort detta. Släpp åtminstone ut något speciellt ifall ni ska använda poco märket, det här är ju bara dumt.

De släpper en enhet med meningslösa saker som "bättre skärm" men med medelnivå SoC, till medel/premium nivå pris. På ett märke som blivit VÄLKÄND för att ha mobil som sparat pengar på skärm/annat för att kunna säljas med SoC på toppnivå till Budget/medel nivå i pris.

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Sägs vara samma telefon som Xiaomi Redmi K30. Xiaomi brukar visst köra med olika namn på samma telefon i olika marknader.

Ja den ser ut att ha exakt samma saker som k30

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Det finns budgetmobiler för 1000kr men då får du inte 120hz.🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Du missförstod mig nog, jag retar mig på att man kallar en 3300 kronors telefon "budgettelefon"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Du missförstod mig nog, jag retar mig på att man kallar en 3300 kronors telefon "budgettelefon"

Jag tycker allt att en 3300kr telefon är en budget smartphone idag.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Du missförstod mig nog, jag retar mig på att man kallar en 3300 kronors telefon "budgettelefon"

Jag vet inte vad genomsnittspriset är men flagggskeppen kostar ju 10 000+ idag. Budget får väl anses vara mindre än hälften imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Poco F1: Top SoC (kasst minne dock)

Menar du prestandan på minnet? För 6 eller 8 GB RAM beroende på modell är snarare överdrivet mycket än för lite för en mobiltelefon 2020, likaså 2018 när den kom. Eller är det något jag missar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Menar du prestandan på minnet? För 6 eller 8 GB RAM beroende på modell är snarare överdrivet mycket än för lite för en mobiltelefon 2020, likaså 2018 när den kom. Eller är det något jag missar?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis. Detta nämns typiskt sett aldrig på mobil info sidor som t.ex gsmarena, men det finns skillnad på minnesprestanda, poco F1 är ett av fallen då de har sparat igenom att använda billigare minnen som sedan körs med lägre clock. Detta syns tydligt på tester (både syntetiska och vissa spel) när man jämnför Poco men andra telefoner som kör samma SoC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Ja precis. Detta nämns typiskt sett aldrig på mobil info sidor som t.ex gsmarena, men det finns skillnad på minnesprestanda, poco F1 är ett av fallen då de har sparat igenom att använda billigare minnen som sedan körs med lägre clock. Detta syns tydligt på tester (både syntetiska och vissa spel) när man jämnför Poco men andra telefoner som kör samma SoC.

Okej, visst! Finns det några scenarion då det spelar roll? Jag är bara nyfiken, för prestanda i mobiltelefoner är något jag är ganska ointresserad av. Jag kör t o m mina 1866-ddr3 till PCn i 1333 för att jag inte gör något som är särskilt bandbreddskrävande så jag vet redan att det inte lär spela någon roll för Mig på telefonen, men jag förstår det gärna bättre så att det kan påverka rekommendationer för andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget att bry sig om. Man får lägre poäng på vissa benchmarks, och vissa spel, tex pubg får sämre FPS om man viftar omkring med vyn. Det är allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Hur är batteri tiden. Finns det aux ingång på den?

Skrivet av Dumbullen:

Svårt att sia om batteritid när telefonen inte avtäckts ännu och om du läste artikeln står det klart och tydligt att hörlursingång syns på bilderna. Du får vänta till 4e Feb för alla detaljerna

Skickades från m.sweclockers.com

Vill påminna er bägge om att en ingång tar ingående signal. Det ni verkar prata om är ljudutgång.

Ska man vara riktigt petig har en genomsnittlig AUX-utgång inte ett effektsteg (auxiliary implicerar dock bara att det är en extra utgång så den kan ha effektsteg och fortfarande vara AUX) medan en hörlursutgång typiskt har en effektförstärkare i storleksordningen 0.1-1 W.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk

@Djhg2000: de ja det visste jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Hur är batteri tiden. Finns det aux ingång på den?

Gissningsvis:
https://m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_k30-review-2055p3.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Vill påminna er bägge om att en ingång tar ingående signal. Det ni verkar prata om är ljudutgång.

Ska man vara riktigt petig har en genomsnittlig AUX-utgång inte ett effektsteg (auxiliary implicerar dock bara att det är en extra utgång så den kan ha effektsteg och fortfarande vara AUX) medan en hörlursutgång typiskt har en effektförstärkare i storleksordningen 0.1-1 W.

*knyter näven i fickan och blåser lite extra luft ur näsan*
Du måste vara den bästa ordpolisen jag någonsin stött på som ändå ger lite rolig fakta när du rättar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Boss302: tackar. Ganska bra ju. Får se om man köper denna lur kanske.