Poco X2 är budgettelefon med 120 Hz-skärm

Permalänk
Melding Plague

Poco X2 är budgettelefon med 120 Hz-skärm

Den kommande mobilen Poco X2 skryter med 6,67-tumsskärm med 120 Hz bilduppdatering till pris i budgetkategorin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Allt med notch går bort, har Poco X2 notch så är den modellen inget alternativ.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Den verkar nästan för billig? Undrar vad dom sparat in på för att få ner priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Den verkar nästan för billig? Undrar vad dom sparat in på för att få ner priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Xiaomi's taktik är att sälja billiga telefoner och tjäna pengar på bloatware. Skulle gissa på att dom jobbar på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Xiaomi's taktik är att sälja billiga telefoner och tjäna pengar på bloatware. Skulle gissa på att dom jobbar på samma sätt.

Möjligt. Dom gånger jag köpt Xiaomi har jag blåst dom direkt och kört rent Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur är batteri tiden. Finns det aux ingång på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Möjligt. Dom gånger jag köpt Xiaomi har jag blåst dom direkt och kört rent Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste man roota telefonen för att kunna göra det? Skulle också vilja köra med ren Android. Hur funkar det med uppdateringar? Får man senaste versionen när Google släpper den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Måste man roota telefonen för att kunna göra det? Skulle också vilja köra med ren Android. Hur funkar det med uppdateringar? Får man senaste versionen när Google släpper den?

Ja, root måste du göra.

Om du får senaste uppdateringarna beror på vilken mjukvara(rom/dist) du väljer.
Har inte gjort detta på ett tag nu, tror senaste jag gjorde detta var med en Galaxy S3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Hur är batteri tiden. Finns det aux ingång på den?

Svårt att sia om batteritid när telefonen inte avtäckts ännu och om du läste artikeln står det klart och tydligt att hörlursingång syns på bilderna. Du får vänta till 4e Feb för alla detaljerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fint, blir 90hz+ nu när man vant sig vid det på nästa telefon också sneglar dock mer på en google pixel eller liknande

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tråkigt om det stämmer. LCD, större skärm och utan fysisk fingeravtrycksläsare? Tråkig utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Tråkigt om det stämmer. LCD, större skärm och utan fysisk fingeravtrycksläsare? Tråkig utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte vad du menar?
Är du på riktigt eller trollar du?
Vill du ha bra grejer så har både Samsung, Apple och Sony osv allt detta.
Fingeravtrycksläsare, bra kameror, bra batteritid och bra skärmar hittar du i dessa lurar, inte i denna "lågbudget"-lur för drygt 3000:-
Du kanske inte läste artikeln eller priset?

Det är inte så att detta Indiska bolag driver någon utveckling framför sina fötter, de drar ett rep vid hälarna, långt efter alla andra, därav priset...jösses vad är det för utveckling du pratar om?

Perfekt utveckling skulle jag säga;
* väldigt få har 10-15k att lägga på en lur
* eller få det subventionerat via ett 24 månader långt abbonemang

därför kan detta vara riktigt bra.
Det vet vi inte än, då luren inte är släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Fingeravtrycksläsare, bra kameror, bra batteritid och bra skärmar hittar du i dessa lurar, inte i denna "lågbudget"-lur för drygt 3000:-

Jag upplever att det är precis vad jag fick i Pocophone F1 för cirka 3000 kr, så nöjd! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Förstår inte vad du menar?
Är du på riktigt eller trollar du?
Vill du ha bra grejer så har både Samsung, Apple och Sony osv allt detta.
Fingeravtrycksläsare, bra kameror, bra batteritid och bra skärmar hittar du i dessa lurar, inte i denna "lågbudget"-lur för drygt 3000:-
Du kanske inte läste artikeln eller priset?

Det är inte så att detta Indiska bolag driver någon utveckling framför sina fötter, de drar ett rep vid hälarna, långt efter alla andra, därav priset...jösses vad är det för utveckling du pratar om?

Perfekt utveckling skulle jag säga;
* väldigt få har 10-15k att lägga på en lur
* eller få det subventionerat via ett 24 månader långt abbonemang

därför kan detta vara riktigt bra.
Det vet vi inte än, då luren inte är släppt.

Uh. Ursäkta? Jag menar utvecklingen från Pocophone F1. Du vet, telefonen som det står i min signatur att jag har i dagsläget och författade mitt tidigare inlägg på.
Jag gillar telefonen jag har, och jag hade goda förhoppningar på uppföljaren efter de rykten som florerade. Förhoppningar som nu inte besvarats. Jag vill att en bra telefon ska bli bättre.

För övrigt har jag 16 timmars skärmtid per laddning, ett och ett halvt år sedan inköpet av första generationens Pocophone, så varför du tror att Samsung eller Apple skulle ha bättre batteritid förstår jag inte.
Den har fysisk fingeravtrycksläsare.
Kameran är på alla sätt konkurrenskraftig. Skärmen.. Lämnar lite att önska. Därav förhoppningen på OLED. Dessutom blir en för stor skärm större.

På vilket sätt skulle jag trolla? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_S:

Jag upplever att det är precis vad jag fick i Pocophone F1 för cirka 3000 kr, så nöjd! 😁

Precis.

Skrivet av Tigerhamster:

Uh. Ursäkta? Jag menar utvecklingen från Pocophone F1. Du vet, telefonen som det står i min signatur att jag har i dagsläget och författade mitt tidigare inlägg på.

Och hur fan tycker du att jag ska veta att du jämför din Poco F1 med denna nya?
Omöjligt för mig att veta. (jag ser inga signaturer)

Jag trodde du jämförde med de stora jättarna, därav mitt svar.
Det är alltså en tråkig utveckling från din nuvarande Poco F1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Och hur fan tycker du att jag ska veta att du jämför din Poco F1 med denna nya?

För att det är en artikel om en uppföljare till en riktigt bra mobiltelefon, kanske, där rykten tidigare har täckts flitigt av tech-media, även om just Sweclockers inte själva gjort det. Du gjorde ett antagande som kunde varit bättre. Jag medger att jag kunde ha författat mitt ursprungsmeddelande lite tydligare, men som du såg gjorde jag det över just mobilen då jag befann mig på språng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Du gjorde ett antagande som kunde varit bättre. Jag medger att jag kunde ha författat mitt ursprungsmeddelande lite tydligare

Då är det utagerat och vi är alltså på samma sida så att säga.
Även om jag har "turen" att ha kunna råd med dessa dyra nya lurar(Samsung, HTC etc...) så tycker jag att priserna är sjuka.
Därför är sådana här lurar intressanta, om de kan prestera hyggligt.

Jag missförstod dig, mitt fel.
Du skrev aldrig att du jämförde din gamla mot den här uppföljaren, ditt fel.

Jag är inte kvinna så jag kan inte läsa tankar. Sorry.

Permalänk
Inaktiv

3300kr budgettelefon? Fortfarande mer än vad jag vill betala för en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

3300kr budgettelefon? Fortfarande mer än vad jag vill betala för en telefon.

Tru story och jag håller med dig till 100%.
Men så här har det ju tyvärr blivit.

Permalänk

@Dumbullen: missade det helt eller kollade för dåligt. Då är det bara å vänta och se med batteri tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

3300kr budgettelefon? Fortfarande mer än vad jag vill betala för en telefon.

Runt 2500 kr och över tycker jag det ej är budget längre, denna ligger i mellanklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Xiaomi's taktik är att sälja billiga telefoner och tjäna pengar på bloatware. Skulle gissa på att dom jobbar på samma sätt.

Man kan bara köra de som är android one. Dvs ren andtoid från start.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Hoppas på att den har NFC, annars blir den snabbt ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Hoppas på att den har NFC, annars blir den snabbt ointressant.

Av ren nyfikenhet bara, varför är NFC så viktigt?

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem

Är ingen mobil varelse men jag köper gärna 1 mobil telefon med 720p 15fps & 16 gb lagring, grå färgad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teoror:

Av ren nyfikenhet bara, varför är NFC så viktigt?

Förmodligen för Google Pay och vissa trådlösa hörlurar. Har aldrig det själv så jag fattar inte riktigt heller varför det skulle vara *så* viktigt.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Teoror:

Av ren nyfikenhet bara, varför är NFC så viktigt?

Skrivet av erikburk:

Förmodligen för Google Pay och vissa trådlösa hörlurar. Har aldrig det själv så jag fattar inte riktigt heller varför det skulle vara *så* viktigt.

Det är sjukt smidigt att betala med telefonen. När man väl börjat med det är det nog väldigt svårt att gå ifrån det.

Jag har nästan aldrig plånboken med mig längre då det enda jag behöver för att fungera i samhället är telefonen då jag kan betala med den.

Permalänk
Medlem

Förstår inte problemet med notch? #butthurt

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

3300kr budgettelefon? Fortfarande mer än vad jag vill betala för en telefon.

Då letar man efter annat som prismässigt passar bättre, inte svårare än så.
Med dagens mått mätt så är det en budgettelefon.

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Sägs vara samma telefon som Xiaomi Redmi K30. Xiaomi brukar visst köra med olika namn på samma telefon i olika marknader.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.