Hjälp med att hitta nytt grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

1000kr lär du nog inte få, men 500 kanske...
Den här är ju på rea nu om du skulle vara intresserad av en ny: https://www.komplett.se/product/1132923/gaming/spelutrustning...

ny skärm får bli ett senare inköp då ja inte har jätte gott om pengar.

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Eller så köper du ett RTX 2060 med DVI-kontakt och kör i 144 Hz i några år till.

Jag är inte den som älskar Nvidia, men varför ska du köpa en produkt som inte passar dina behov bara för att det är rätt varumärke? Bäst att köpa på funktion inte på märke.

ja har aldrig testat nvidia ens av någon anledning har jag bara kört med radeon då jag tyckt det funkat bra, sen är väll jag lite rädd att man inte ska tycka om nvidia och deras program. Men om min bror inte har en annan skärm att byta med mig så kanske jag får testa ett 2060 kort

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Du kan köra bildskärmen XL2411 i 60 Hz med HDMI. That's it.

Min bror har en aoc g2460p skärm. Är det samma skit med hdmi?

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sunken1:

Min bror har en aoc g2460p skärm. Är det samma skit med hdmi?

Osäker! Den har DP in dock, så det borde vara OK.

Permalänk
Viking
Skrivet av sunken1:

Min bror har en aoc g2460p skärm. Är det samma skit med hdmi?

Den ska funka bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande så blev det ett sånt här

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Kan ju inte vara sämre än de jag har nu iaf. Så till nästa fråga. Hur plockar jag bort alla radeon drivrutinerna smidigast?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Viking
Skrivet av sunken1:

Kan ju inte vara sämre än de jag har nu iaf. Så till nästa fråga. Hur plockar jag bort alla radeon drivrutinerna smidigast?

Skickades från m.sweclockers.com

Använd DDU (Display Driver Uninstaller)

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Använd DDU (Display Driver Uninstaller)

Kör det via felsäkert läge om du inte visste det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Använd DDU (Display Driver Uninstaller)

Tack tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kör det via felsäkert läge om du inte visste det.

Skickades från m.sweclockers.com

Okaj. Ska se om ja lyckas med detta

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunken1:

Märker man av någon jätte skillnad då? För kollade på ett klipp med cs go, 60 vs 144 och jag såg ingen skillnad precis

Många som inte ser någon skillnad mellan 60hz och 144hz presterar fortfarande bättre när de spelar med högre hz. Såg någon video där de testade det för ett tag sedan men kan tyvärr inte hitta den igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

har testat battlefield v nu med allt på ultra och min fps låg på 60 hela tiden, och apex låg på 145. tidigare hade jag nere på 60-70 fps på apex och typ samma på battlefield

Så en klar förbättring

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Många som inte ser någon skillnad mellan 60hz och 144hz presterar fortfarande bättre när de spelar med högre hz. Såg någon video där de testade det för ett tag sedan men kan tyvärr inte hitta den igen.

okaj. Köpte ett grafikkort nu som har dvi så ja kan fortsätta spela i 144hz

Visa signatur

Burn IF performance