Nintendo: "Ingen Switch Pro år 2020"

Permalänk
Melding Plague

Nintendo: "Ingen Switch Pro år 2020"

Nintendos VD Shuntaro Furukawa krossar förhoppningar om att den omtalade prestandamodellen Switch Pro lanseras under 2020.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väntar på en pro-modell, det jag vill ha mest i konsol-väg utan tvekan

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på en Pro. Egentligen var 2019 refresh det som jag hade väntat på, dvs en enhet med bättre batteritid, men med ihärdiga rykten att det skulle komma en Switch 2 eller en Switch Pro valde jag att fortsättningsvis avvakta. Nu känns det som om jag lika gärna kan fortsätta att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som att varje gång Nintendo nekat och sagt såhär så har det announcats ett par månader senare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Tråkigt och samtidigt annonserar de ut en nya Switch-bundle med den förbättrade batteritiden: Limited Nintendo Switch Animal Crossing: New Horizons Edition. Hoppas ändå på mer info om Pro-modellen i år.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Tiamat: för övrigt en läcker specialutgåva det där. Jag är inget megafan av just Aninal Crossing, så jag kommer inte köpa en konsol till, men designen är onekligen lyckad.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hade varit jättekul om Nintendo också kunde släppa en konsol med lite kräm i, men de har väl sagt att de inte kör samma race som Sony och Microsoft? Och det verkar ju gå ganska bra för dem.

Permalänk
Medlem

Ska man ge upp väntandet, har hållit mig från att köpa en Switch just för detta med att konsoler nu för tiden uppgraderas sig.

Köpte Xbox One för One X, vilket tog 4 år från lanseringen av originella One 2013.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Finns ingen ekonomisk anledning för nintendo att släppa en ny switch. Med tanke på den försäljning som fortfarande sker. Dessutom, med bra marknadsföring kan switch lite nå ut till alla de som tidigare köpt en gameboy eller 3ds.

Ett nysläpp av zelda kommer troligtivs kunna kontra de nya konsollerna, samt att de nyss släppt pokemon och under 2020 kommer nya expansions till detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag har väntat på en Pro. Egentligen var 2019 refresh det som jag hade väntat på, dvs en enhet med bättre batteritid, men med ihärdiga rykten att det skulle komma en Switch 2 eller en Switch Pro valde jag att fortsättningsvis avvakta. Nu känns det som om jag lika gärna kan fortsätta att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter i precis samma båt....

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Iom att brorsan har en Switch så känner jag inte att jag behöver en, men skulle 2a/Pro komma ut så blir det en annan femma.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

För en gångs skull har jag inte väntat, inte mer än nödvändigt åtminstone, utan har skaffat en 1 generations Switch. Barnen kör den helt stationärt så batteritid är irrelevant. Visst kan man vänta in en "Pro", men under tiden går man ju miste om massa tid man kan spela...bättre att lägga pengar på en Switch nu och sedan sälja den begagnat om man vill uppgradera till Pro senare.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Switch är pinsam hårdvaru mässigt. Nintendo är 10 år efter som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Skrivet av SectionX2:

Switch är pinsam hårdvaru mässigt. Nintendo är 10 år efter som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Allt handlar inte om hårdvara dock. Switchen har grymt många roliga och unika spel. Sen ser vissa spel helt okej ut. Beror på designvalen i spelen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Switch är pinsam hårdvaru mässigt. Nintendo är 10 år efter som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken bärbar enhet i denna storleken hade samma prestanda och riktig handkontroll för 10år sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Känns som att varje gång Nintendo nekat och sagt såhär så har det announcats ett par månader senare.

Fast detta uttalande kommer från ett möte med investorerna. Ljuger dem då så kan dem råka ut väldigt illa. Så tror du kan nog räkna med att det stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Synd på något sätt. Hade velat se och ha en upphottad variant och har ju typ trott på ryktena.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tiamat:

Tråkigt och samtidigt annonserar de ut en nya Switch-bundle med den förbättrade batteritiden: Limited Nintendo Switch Animal Crossing: New Horizons Edition. Hoppas ändå på mer info om Pro-modellen i år.

https://i.imgur.com/fyEgIJ7.jpg

Var onekligen pepp på en "Switch Pro" men denna var ju urläcker! Blir nog en sådan istället i väntan på förstnämnda!

Permalänk
Medlem

Deras publik borde vara den generella allmänheten iaf så borde det vara så, kanske därför de inte vill vara på the bleeding edge. Vilken frisk vuxen människa sitter & spelar Mario & Zelda, de 2 flaggskeppen, barn spel. Metroid & Wave Race vore en annan sak.

Permalänk
Medlem

Vilken sjukdom lider vi av?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det känns ju som att en ny Switch inte kommer släppas innan Nvidia släpper en ny Tegra, den senaste användes väl till självkörande bilar och har några år på nacken (Pascal?). Med andra ord hänger nog allt på Nvidia.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Trist för alla som sitter och väntar. Känns som en märklig trategi från Nintendo. Men de har väl alltod gått sin egen väg. Lite som Apple, förr i tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Allt handlar inte om hårdvara dock. Switchen har grymt många roliga och unika spel. Sen ser vissa spel helt okej ut. Beror på designvalen i spelen med.

Nja, visst handlar det om hårdvara, Nintendo säljer på att det är en bärbar och relativt kraftfull konsol(för att vara bärbar), skulle säga att det är dess starkaste kort(förutom sina AAA titlar).

Spelutbudet är dock riktigt dåligt(till antalet), iallafall om man ser till AAA titlar och detta var också anledningen till att vi tillslut valde att hoppa av Nintendo tåget(konsolen samlade bara damm). Det var mycket re-releaser och indispel som vi spelat sönder på tidigare(eller andra) konsoler. Vi valde att gå över till PS4 och OJ vilken skillnad i utbud, nu spelas det så gott som dagligen!

Personligen hoppas jag på att de satsar mer på vad de är duktiga på, d.v.s spel istället för konsoler men de har mycket att bevisa innan jag ger dem mer pengar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blobster:

Deras publik borde vara den generella allmänheten iaf så borde det vara så, kanske därför de inte vill vara på the bleeding edge. Vilken frisk vuxen människa sitter & spelar Mario & Zelda, de 2 flaggskeppen, barn spel. Metroid & Wave Race vore en annan sak.

Jag köpte Wave Race 64 när det var nytt. Fantastiskt spel för sin tid.

Jag tycker inte att Zelda är barnspel.
Visst det innehåller inte sex/porr eller är ultravåldsamt. Men det är många spel som inte är såna.
I så fall hade jag haft mer förståelse om du tycker att spelande av dator/tv-spel överhuvudtaget är oproduktivt och kanske "barnsligt" (om man har en surgubbe attityd).
Att det är oproduktivt är åtminstone sant för de som inte har ekonomiska intressen i skapande/säljande/testande/spelande av spel och spel relaterade tillbehör.
Sen kan så klart Zelda spelas av personer under 18 år, men det är väl sant för alla andra spel också ?

Permalänk
Medlem

Alla tycker olika; jag var ett tag inne på att köpa en PS4 med firmware 5.05 (eller vad man nu helst ska ha) och pröva en hoper spel - men jag kunde knappt hitta ett enda jag var intresserad av, och de som var intressanta fanns till 90% även på PC. Jag förstår på diskussionen att många får krupp av att inte kunna spela i 4K på sina 87" TV-apparater,men för "vanligt" folk är gränsen för "tillräckligt bra" nog passerad med råge. För egen del tycker jag det är ett problem att inte alla (action)spel kör i 60fps på Switch, det är ett större problem än upplösning.

Även om marknaden för "vuxna gamers" är stor, så känns det som att Nintendo (baserat på mina barn och deras kamrater samt deras föräldrar, och släktingar som arbetar som lärare säger) är helt överlägsna när det gäller vad barn i förskoleålder upp till hela mellanstadiet köper/får/använder (med reservation för dem som ärvt konsoller av pappa/storebror). På högstadiet tycks PS4 Pro gälla, mer än XBox. Switch är en riktig succé, däremot verkar förvånansvärt få e-köpa spel.

Jag, som rejält vuxen och med många forntida spel under bältet, tycker Nintendo är bra mycket trevligare än PS och XBox. Moderna spel med "realistisk" grafik, där man ska springa och skjuta folk, köra bil som en galning, eller vad man nu gör, tilltalar mig inte alls. Kanske hade funkat om jag var tonåring. Men det är jag inte längre och jag har ingen förmåga att leva mig in i den typen av spel numera. Däremot är jag mycket lockad att köra igenom alla Zelda-spel och nu senast körde jag lite Ori and the blind forest - som ärligt talat är lite bättre snyggare på PC, men som går jättebra att spela på Switch och en 32" TV.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

Vad ni än gör köp inte WRC8.. Misstänkte att det skulle fungera sådär på switch. (Men grabben ville ha det) Det är inte spelbart alls via tv. kör man på switchen direkt går det hjälpligt. Det fattas ordentligt med prestanda för att spelet ska göra sig rättvist. En pro variant skulle nog sitta fint till den titeln.

Visa signatur

Nuvarande: Evga Supernova G2 750W, MSi x79A-GD65 8D, i7-4930K, Thermalright Ultra-120 eXtreme, Samsung SSD 850 evo-250GB, 16GB G-skill RipjawsZ cl8, Radeon RX Vega 56, Win 10
Gamlingen: Gigabyte EP45-DS3P, q6600 @3,2 Ghz. Geforce GTX 460, 6 gb corsair 6400cl4, vista64 SP2

Permalänk

Känner inget behov av ny revision. Har Lite:n samt den första revisionen som sitter permanent i dockan. Saknar ingenting alls, och använder Switchen framför allt för Nintendo-spel och dess enorma katalog av fantastiska indiespel.

Några gånger per år vill jag testa det senaste fokustestade AAA-spelet där 90% av budget lagts på grafik och marknadsföring. Då byter jag till PS4 Pron eller XB1X som annars står och dammar.

Jo, det enda jag saknar är inbyggt Bluetooth Audio-stöd. Nu måste jag ha en adapter, men tvivlar på att vi någonsin kommer få det pga licenskostnader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte alls bråttom med en pro modell, kan gott vänta två år till till Nvidia har ett tillräckligt bra chip. Tycker folk har för bråttom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Fet fail av Nintendo att inte inkludera vibration i Litemodellen.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Inte alls bråttom med en pro modell, kan gott vänta två år till till Nvidia har ett tillräckligt bra chip. Tycker folk har för bråttom.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att man kan förvänta sig ett minimum av 30fps i alla spel och helst 60+ fps för att få ett bra flyt. Många upplever ju att Switch inte klarar det idag och där hade ju ett nyare chip klarat det bättre med mindre värmeutveckling(som i slutändan är begränsningen för högre prestanda i kompakta format).

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12