Vi besöker Inets huvudkontor i Göteborg

Permalänk
Melding Plague

Vi besöker Inets huvudkontor i Göteborg

Många känner till och har handlat hos Inet, framröstad till vinnare i Årets datorbutik 2019. Nu kikar vi in bakom kulisserna!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Captech har man hämtat mycket prylar på förr i tiden
Var det Daniel som drog igång Inet en gång i tiden eller minns jag fel.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

Kan tänka mig att många om inte alla på Inet känner igen Emil då han traskar runt som en pojke på julafton bland datorprylarna och på deras kontor.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Saknar redan Emil.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Avstängd

Helt klart Sveriges, kanske även skandinaviens, bästa datorbutik Inet.se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vafan. Inte en enda Glenn??

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Najs serie

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Testpilot

Underhållande video, lagom med information och insikt i verksamheten, videolängden var även den lättsmält

Mer av detta!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Adnerhill:

Saknar redan Emil.

Han har inte slutat än!

Skrivet av Yatagarasu:

Underhållande video, lagom med information och insikt i verksamheten, videolängden var även den lättsmält

Mer av detta!

Härligt att höra! Det vore roligt att göra fler reportage så får se vad vi kan hitta på

Permalänk
Medlem

Lite kul video men tyckte den var rätt jobbig att kika på.
Bakgrunden rycker och är suddig när kameran panorerar eller vad man kallar det. Är felet på min dator eller är det för dålig kamera?
Provat Opera och Edge.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Lite kul video men tyckte den var rätt jobbig att kika på.
Bakgrunden rycker och är suddig när kameran panorerar eller vad man kallar det. Är felet på min dator eller är det för dålig kamera?
Provat Opera och Edge.

Samma för mig. Provat på 2 olika skärmar

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

Dumt att det stavas Göteborg när det egentligen heter Göthebooorgh!! med minst 2 !

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Snabbspolade bara videon, var ser man lagret av pingvinstänger?

Permalänk
Raderar framsidor
Skrivet av Mats76:

Samma för mig. Provat på 2 olika skärmar

Youtube verkar ha tagit en hacka på bildkvaliteten, som de har en förmåga att göra.

Skrivet av BasseBaba:

Snabbspolade bara videon, var ser man lagret av pingvinstänger?

Nästa vecka besöker vi huvudlagret, då får du pingvinstänger så det räcker och blir över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Youtube verkar ha tagit en hacka på bildkvaliteten, som de har en förmåga att göra.

Då får vi hoppas de fixar det till nästa gång.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är fortfarande bitter över att Inet stängde på Torp, Var verkligen en fröjda att gå dit och handla för oss som bor i Bohuslän och Fyrbodal.

Var lite samma känsla som man hade när SAAB gick i Konkurs.

Hade varit väldigt intressant att få reda på varför.

Annars är Inet helt klart bra ........Men jag fäller en tår varje gång jag är vid torp och ej kan gå till Inet.....

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem

Störde mig på bananen som hängde på skärmfoten fyra minuter in i videon.

Permalänk
Medlem

Snart stänger väl fler Inet butiker eftersom det är e-handel som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemor:

Snart stänger väl fler Inet butiker eftersom det är e-handel som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det. Med E-handel som bas kan man ha ett antal små butiker. Webhallen kanske är det bästa exemplet där. Jag tror att många (som bor i större städer) väljer att göra som jag, beställa på nätet och gå och hämta i butik. Därför webhallen är mitt förstahandsval, gillar Inet men avsaknad av butiker i södra stockholm gör att jag oftast väljer bort dem.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Heh, undra hur det här besöket skulle se ut utan samarbete med Inet. Emil bryter sig in i Inets huvudkontor.

Permalänk
Medlem

Låt oss se Emil i videos mycket nu innan han slutar, så har vi backup material.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nemor:

Snart stänger väl fler Inet butiker eftersom det är e-handel som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Vem orka beställa på nätet och få vänta flera dagar, när man kan lätt gå ut och ta en buss och 15 minuter senare är man i butiken och köpt varan utan att behöva vänta flera dagar.

Skulle köpa vitaminer på apoteket och orka inte åka dit som tar 5 minuter och såg att det var frifrakt och tänkte vad skönt då slipper jag gå ut så jag beställde men det slutade med att det kom till Hemköp som ligger 50 meter från apoteket så det vart längre att gå.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Helt jävla underbart! Kommer sakna dig i rutan @emilakered

Min ”hemmabutik” innan jag flyttade från Mölndal, kommer ihåg att jag köpte min första sany bridge, som fanns i lager på releasedagen där och då

Långt innan dess så var det ringön som gällde när man bodde på ön runt millenieskiftet

Kanske söker ett jobb på den firman nån gång...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Adnerhill: Saknar? Nu blir jag orolig, vad menar du?

Permalänk
Medlem

Ser sjukt kul att att arbeta på Inet. Rena drömmen och sitta och hjälpa folk med det roligaste som finns!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet är riktigt dunder. Synd att man dragit ner byxorna för staten bara, bojkottar dem idag. Tar man inte emot kontanter idag så blir det bojkott direkt från mitt håll trots att jag aldrig betalar med kontanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellscreame:

Är fortfarande bitter över att Inet stängde på Torp, Var verkligen en fröjda att gå dit och handla för oss som bor i Bohuslän och Fyrbodal.

...

Hade varit väldigt intressant att få reda på varför.

Om jag ska gissa hej vilt så var bristande lönsamhet orsaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle1884:

@Adnerhill: Saknar? Nu blir jag orolig, vad menar du?

han ska ju sluta på sweclockers?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Och så hjälper man dom liksom det kan ju vara allt liksom.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av crew seven:

Och så hjälper man dom liksom det kan ju vara allt liksom.

Nu är jag inte riktigt med på vad du menar 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord