Rx570 + Raijintek morpheus II = trubbel?

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS:

Har inte hunnit kolla så mycket än, fick bara ihop grafikkortet igår och hann spela lite för att kolla temp.

Ska försöka hinna med och pilla lite mera ikväll när sambon ändå är på jobbet

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Det här suger ju getballe. Har nu även monterat tre fläktar i chassit. En av fläktarna slutar inte klicka förarens den blir ställd på 800 varv eller högre. Tillsammans låter dom ungefär som en helikopter som landar en bit bort även på låga varv, det här funkar inte 🙄🙁

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Det här suger ju getballe. Har nu även monterat tre fläktar i chassit. En av fläktarna slutar inte klicka förarens den blir ställd på 800 varv eller högre. Tillsammans låter dom ungefär som en helikopter som landar en bit bort även på låga varv, det här funkar inte 🙄🙁

störigt.. men är det en noctua kan du ju alltid ta det på garanti, ska ju inte klicka.
låter nästan som du har lite höga krav för ett så litet chassi
gör som jag och kör passivt kylt..

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

@track_666:

Pwm fläktar ger ju ifrån sig ett klickande ljud om dom körs på för låga varv, eller har jag drömt det.

Märkligt nog tycks den låta ännu mera när jag lägger på locket, i locket sitter den ljuddämpande mattan.

Skulle nog kunnat nöjt mig med S12 fläktar i chassit då dom låter en hel del mindre

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

@track_666:

Pwm fläktar ger ju ifrån sig ett klickande ljud om dom körs på för låga varv, eller har jag drömt det.

Märkligt nog tycks den låta ännu mera när jag lägger på locket, i locket sitter den ljuddämpande mattan.

Skulle nog kunnat nöjt mig med S12 fläktar i chassit då dom låter en hel del mindre

Jag köpte ett par Be Quiet! Silent Wings 3 high speed och petade in i min dator, har inte märkt något klickande. Har dock andra fläktar som ibland har lite lustiga ljud för sig i datorn, så kan vara så att ljudet maskeras lite av det. Ska labba lite med datorn i helgen för att se om jag kan förbättra luftflödet genom att lägga om hur fläktarna blåser, ska försöka komma ihåg att lyssna lite extra då.

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

@track_666:

Pwm fläktar ger ju ifrån sig ett klickande ljud om dom körs på för låga varv, eller har jag drömt det.

Märkligt nog tycks den låta ännu mera när jag lägger på locket, i locket sitter den ljuddämpande mattan.

Skulle nog kunnat nöjt mig med S12 fläktar i chassit då dom låter en hel del mindre

ja det kan nog stämma nu när du säger det.

tror det blir någon form av akustik förstärkning, men låter ju jätte skumt :/

skulle dock tro att s12 fläktarna flyttar rätt mycket mindre luft.
men räcker det så är det ju lätt vägen att gå.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!