Grafiken i Warcraft III: Reforged en besvikelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatannossrep:

Du citerar dock en viktig del: "No refunds are permitted except with respect to any statutory warranties or guaranties that cannot be excluded or limited by law."

EU har lag att du får lov att lämna tillbaka mjukvara 14 dagar efter att den blev tillgängligt för dig så länge du inte använt den. Sen är det väl så att du måste i princip stämma Blizzard om de vägrar (lycka till med det). Det skulle dock ge dålig PR om människor klagar och EU kommer förr eller senare ta de i örat om tillräckligt många lämnar in klagomål. Förhoppningsvis hedrar Blizzard därför lagen. Sen om du har startat spelet så suger det väl för dig, men då kanske man lär sig läxan att vänta en dag tills recensionerna kommer ut. Eller så börjar man göra det man egentligen ska göra, det vill säga att vägra förhandsboka spel.

Förvisso, men att bara ha startat spelet är det nog merpartern som gjort. Det är också en rätt knasig lag, det går ju att köpa om det handlar om en fysisk produkt där emballage och liknande tagit skada och återförsäljaren inte kan sälja den vidare utan att dra av på priset. Lagen kring öppet köp och returrätt för mjukvara borde uppdateras så att man har en skälig chans att testa produkten.

Givetvis är det inte en helt enkel procedur eftersom man behöver x antal timmar på sig och alla spel är kanske inte så pass långa att det blir rimligt. Oavsett hjälper det ju bara medborgar inom EU.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Precis som allt annat som kommer från Blizzard nu mera är det rena cash grabs!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@lnd1437:

Fast Valve sprang ju inte iväg med DotA2, Blizzard hade många år på sig att plocka upp utvecklarna bakom DotA, först droppade några till HoN, sen till Riot Games (LoL) och tillsist till Valve. Att de inte gjorde som Valve med CS och anställde snubbarna bakom tidigare är helt deras eget fel och deras avtal är vidrigt och jag tror att ingen vill lägga några hundra timmar på ett nytt spelkoncept i WC3 : Reforged när de raderna finns där. Nya Tower/Hero defense grejer som inte är nya koncept sure, då spelar den raden ingen roll. Men om någon sitter och filar på nästa nya spel genre, ja då föll nog WC3: Reforged bort som en potentiell plats att göra prototypen i.

Permalänk
Medlem

Börjar undra hur dåligt Diablo 4 kan bli efter allt skräp som blizzard gjort

Permalänk
Medlem

Hoppas nu alla röstar med plånboken och avstår köp

Permalänk
Avstängd

@takeonninja
Jämför man Dota2 med Hots så vidhåller jag att Valve fick med sig säcken med guld vid regnbågens slut och Blizzard står tomhänta.

Menade nog inte bokstavligen att Valve tog Dota och sprang för 17 år sen, snarare bara mitt flummiga sätt att uttrycka mig generellt :).

Ja avtalet är katastrof, och förmodligen ett direkt resultat av hur piskade dom vart i moba genren (spekulation 😜)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

@Rauf: du ser knappt någon skillnad?

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Inaktiv

Känns som att Blizzard på senare år gått lite från dumhet till dumhet. Sen vet jag inte om deras kunders förväntningar är för höga eller om det är idiotiska infall från Blizzard.

Diablo 3 fick mycket skit i början men jag hade riktigt kul på PC så länge RMAH fanns. Men på senare tid har jag uppskattat Switch versionen av spelet, att ha det portabelt? Riktigt nice!
Blizzards släpp på GOG gillas skarpt. Hoppas personligen på Diablo 2. Warcraft 3 hade jag gillat att se men känns förstås inte aktuellt i och med reforged. Likaså med StarCraft.

Jag hade gillat att se Blizzard satsa på något nytt. Nytt men med befintliga IPs hade också funkat men de är rätt insnöade på sitt område.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Dom gjorde ju ett kanonjobb med den? Dom flesta är väldigt nöjda?

Varför är inte folk nöjda nu i så fall när det är mer eller mindre samma behandling pålagd på WC3?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

Någon som har lyckats göra en refund nu när spelet har släppts?

Jag har men inte fått pengarna än, spelade 30 min. Den har gått igenom och accepterats.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Börjar undra hur dåligt Diablo 4 kan bli efter allt skräp som blizzard gjort

Förhoppningsvis så blir det ett helt okey spel

Skrivet av anon5930:

Känns som att Blizzard på senare år gått lite från dumhet till dumhet. Sen vet jag inte om deras kunders förväntningar är för höga eller om det är idiotiska infall från Blizzard.

Diablo 3 fick mycket skit i början men jag hade riktigt kul på PC så länge RMAH fanns. Men på senare tid har jag uppskattat Switch versionen av spelet, att ha det portabelt? Riktigt nice!
Blizzards släpp på GOG gillas skarpt. Hoppas personligen på Diablo 2. Warcraft 3 hade jag gillat att se men känns förstås inte aktuellt i och med reforged. Likaså med StarCraft.

Jag hade gillat att se Blizzard satsa på något nytt. Nytt men med befintliga IPs hade också funkat men de är rätt insnöade på sitt område.

Skickades från m.sweclockers.com

RMAH var svinkul, fast det tycker nog bara vi som tjänade pengar på det ^^
Kan man köra multiplayer på Diablo på Switch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Varför är inte folk nöjda nu i så fall när det är mer eller mindre samma behandling pålagd på WC3?

Är rätt många problem men Blizzard lovade uppdaterade cinematics, uppdaterade animationer, förbättrad voicework, uppdaterad UI och generella fixar och förbättringar. Istället är WC3:RE är ett 300 kr texturepack som inte inkluderar några av de sakerna. I jämförelse när Starcraft Remastered släpptes fick alla battle net användare Starcraft grattis och uppdaterad med många av förbättringarna från remastern, samt att remastern kostade 150 kr, samt att det inte fanns ett preorder beta bonus som ett sätt and bondlura användare där man inte kunde granska kampanjen (antagligen för att undvika den typ av kritik de får just nu).

Nej riktigt svinigt av blizzard, och jag antar de vet precis vad de gjort, nu kommer community managers få ta i det här och antagligen kommer halvbakade ursäkter och uppdateringar vara "fixen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Tycker sällan det finns något skäl att förboka nft.

Nej, spelet kan ju inte sälja slut som en fysisk produkt kan göra. Det enda dom lockar med är oftast ett skin eller något skräp.

Bättre att vänta..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Köp inte grisen i säcken, enklare än att andas...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

*UPPDATERING MED REFUND*

Har installerat och spelat spelet i ungefär ~2 timmar.

Var precis i kontakt med chatsupporten och bad om att få en refund där igenom och det gick kalas!

Försökte hitta via deras genvägar men hittade inget så tog att "I still need help" knappen och valde chatsupport så kunde de hjälpa till där igenom.

Noterbart är att jag köpte i förhand direkt när det det släpptes.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk

Blizzard har också förstört Warcraft 3 Classic. Grafiken är samma men resten blivit mycket sämre.

Permalänk
Medlem

Fick nyss min refund godkänd av Blizzard

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Blizzard har också förstört Warcraft 3 Classic. Grafiken är samma men resten blivit mycket sämre.

Jag är inte så uppdaterad, kan du ge några exempel?

Permalänk
Medlem

blackscreen

Jag kan inte en spela spelet, efter jag startar det får jag blackscreen .. ser musen som en gauntllet och hör musiken. Har en laptop med 2 grafikkort. amd, på blizzards forum ska man kunna "välja" vilket grafikkkort jag ska starta spelet med typ om ja fatta det rätt(många som har samma problem) men lyckas inte hitta hur man gör det.. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Jag bara inväntar att de släpper "Reforged 2.0" där de faktiskt gjort något bra

Vore det inte bättre att bara kalla det för Real Warcraft III Reforged ?

Permalänk

Skönt att sticka ut från mängden, Mkt nöjd med spelet än så länge. Lite fps drops men men.

Visa signatur

Ryzen
1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Efter Hong Kong fiaskot så bestämde jag mig för att bojkotta företaget.

"Fiaskot" att man inte vill att någon ska använda en stream i en spelturnering för att sprida politisk propaganda? Jag ser hellre att man håller det spelrelaterat.

Hade de inte gjort något hade det varit ett "fiasko" åt andra hållet och självklart konsekvenser därefter.
Blizz sattes i en lose/lose, de tog det minst smärtsamma beslutet. Det är ett företag som ska tjäna pengar, inte beblanda sig med konflikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Sappy:

Jag tror att det har en större betydelse då det oftast är just de där 0,1% av modarna som är seriösa med det de gör och skapar de bästa mapparna. Ska du lägga ned tusen timmar på ett projekt för att du vill skapa och se om folk kommer gilla din spel design så vill du i alla fall ha möjligheten att i framtiden kunna skapa ett fristående spel och ta ditt märke till nästa nivå.

Är själv ingen jurist men så vitt jag kan se så får Blizzard alla möjliga rättigheter till allt du lägger in i deras klient, vilket innebär att dem kan kapitalisera på dina resurser utan tillåtelse, låsa ut dig från utvecklar verktygen om dem anser att du bryter mot deras interna user guidelines, blockera din map från battlenet utan anledning. Om du använder kickstarter eller patreon för att finansiera utvecklingen av en map så måste du vara tydligen med vem eller vad pengarna tillhör, då jag även skulle kunna se Blizzard få rätten över kapital som är kopplat till en map.

Mardrömsscenarion åsido, bara det grundliga att Blizzard äger din map och dess märke är all anledning du behöver som spelskapare att undvika wc3 i framtiden. Det finns ett fåtal exempel på spel som började som en enkel map i wc3 som sedan blev fristående, har inte hela listan i minnet men jag vet att Warlocks gick indie för några år sedan, och har sett en del diskussioner på Hiveworkshop där skapare har övervägt att gå fristående.

Oh ja det kan påverka bra mycket mer innan folk äns börjat skapa maps med tanke på de mycket sämre incitamenten. Menade mest bara att det endast skulle ha betydelse i praktiken (nu) för skaparna av 0.1% av top maps. Kommer inte på någon som brutit sig ut från wc3 med ett map koncept förutom Dota så just nu är det väl bra mycket mindre än 0.1% men kanske finns fler.

Jag la ner åtskilliga timmar på några olika multiplayer maps som spelades någorlunda mycket online men hade aldrig någon plan på att försöka bryta mig ut från wc3 ekosystemet varken innan eller efter. Nu skulle jag inte utveckla något av bara principen även om jag hade lust och inte jobbade med annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förvisso, men att bara ha startat spelet är det nog merpartern som gjort. Det är också en rätt knasig lag, det går ju att köpa om det handlar om en fysisk produkt där emballage och liknande tagit skada och återförsäljaren inte kan sälja den vidare utan att dra av på priset. Lagen kring öppet köp och returrätt för mjukvara borde uppdateras så att man har en skälig chans att testa produkten.

Givetvis är det inte en helt enkel procedur eftersom man behöver x antal timmar på sig och alla spel är kanske inte så pass långa att det blir rimligt. Oavsett hjälper det ju bara medborgar inom EU.

Absolut borde den vara bättre. Det finns allt för för många lagar som laggar efter teknikutvecklingen i min mening. Ville bara förtydliga att det faktiskt fanns en chans för de i EU då trickeh2k sa att det var tveksamt att kunna få återbetalning.

Permalänk
Medlem

Litar inte riktigt på blizzard längre, så ju mindre ändringar i spelet desto bättre. WoWs och Starcrafts story har ju bara blivit sämre och sämre, så jag är glad att de inte gjorde alla de ändringar de pratade om. Också glad att de inte gjorde om voiceactingen.

Det ändra jag ville ha var upphottad grafik och det fick jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Varför är inte folk nöjda nu i så fall när det är mer eller mindre samma behandling pålagd på WC3?

Långt från samma behandling dock... och StarCraft Remastered var en fullträff.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Gamla goda Blizzard hade aldrig släppt det här spelet i sitt nuvarande skick, det hade blivit uppskjutit alternativ nerlagt PGA kvalitetsbrist.

Nej detta spelet når inte upp till den standard som Blizzard brukar sätta på sina spel.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Har kört lite idag och ska man bortse från det roliga som även klassiska wc3 har.
Det Blizzard infört är massor av buggar och en grafik som knappast kan ha tagit mer än en månad att få till.
Polaren kan inte ens spela för han får Black screen lika så många andra och chock! Ingen lösning har fungerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Medlem

Kollar man på metacritic som rankar alla spel..
https://www.metacritic.com/game/pc/warcraft-iii-reforged

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

*UPPDATERING MED REFUND*

Har installerat och spelat spelet i ungefär ~2 timmar.

Var precis i kontakt med chatsupporten och bad om att få en refund där igenom och det gick kalas!

Försökte hitta via deras genvägar men hittade inget så tog att "I still need help" knappen och valde chatsupport så kunde de hjälpa till där igenom.

Noterbart är att jag köpte i förhand direkt när det det släpptes.

Hur mycket får du refundat?
Jag köpte också spelet direkt när det gick att förboka, kommer inte ihåg hur mycket det kostade?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."