Färdig produkt för att visa information (arbetsplats)

Permalänk
Medlem

Färdig produkt för att visa information (arbetsplats)

Hej!

Kör just nu en Raspberry Pi på jobbet som rullar PowerPoints med information som är relevant för det dagliga arbetet - en powerpoint per dag. Dock så tycker kollegorna att det är krånglig att gå in och redigera alla filer med ny information så jag behöver se på en annan lösning. Dessutom vill de ha ett lätt sätt att bocka av dagliga delmål som blir synliga för arbetsgruppen.

Ett förslag jag lagt fram är en hemsida som visar informationen med en backend som är lätt att förstå sig på och gå in och redigera.
Dock så har jag inte kunskapen att göra detta från scratch. Men jag har lätt för att lära mig, men skulle behöva någon som pekar mig i rätt riktning.

Finns det någon färdig produkt som erbjuder detta? Går det att göra i Wordpress?

Väldigt tacksam för förslag och hjälp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk

@Vimm
Hjälper inte dig men mig. Vilken lösning kör du för att visa PowerPoints från Raspberry Pi?
Söker en smidig lösning på detta.

Med vänlig hälsning,
Christina

Permalänk
Medlem

@Christina_Lkp:

Kör Libre Office Impress med en standardmall för varje dag.
Har 5 olika filer: Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag & Fredag.
Alla innehåller samma information förutom de delmål som är unika för just den dagen.

Presentationen rullar på en TV-skärm vid uppstartsplats på arbetsplatsen.

Använder mig av VNCViewer för att komma åt Raspberry:n remote för att ändra information och öppna den fil som är aktuell för dagen

Permalänk

@Vimm
Då kör du alltså VNC Server på Raspberryn?

Permalänk
Medlem

@Vimm

Har ni testat att använda Trello?

Skulle väl gissa att Raspberry Pi:n skulle surfa till er egen Trello sida och så kan era användare logga in via en vanlig dator och uppdatera så kan det synas på TV:n, kanske att det behöver läggas in en refresh lite då och då så att den senaste informationen visas. Det skulle kunna gå t.ex via att ni har en egen webbserver med en webbsida som visar trellosidan i en egen <div> och på er egen webbsida kan ni ha kod som laddar om sidan med trellon och så hålls den uppdaterad

/Ullman

Permalänk

Chrome-sign-builder kanske kan vara något:
https://chrome.google.com/webstore/detail/chrome-sign-builder...

I princip som gjord för detta. Jag hade nog skapat en Google Slides presentation och delat med de som skall kunna redigera den, och sedan använt chrome-sign-builder för att ladda om den med något intervall.

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB