Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

@naikon:
japp, saknade Nya Ullevi när jag flög själv, men det kommer väl med tiden.

Ah, å fan! Såklart tråkigt om Ullevi är borta, men om resten av staden är snyggt gjord så spelar det ju mindre roll! Hur är det med broarna?

Permalänk
Skrivet av kirayatail:

@naikon:
japp, saknade Nya Ullevi när jag flög själv, men det kommer väl med tiden.

Skrivet av naikon:

Ah, å fan! Såklart tråkigt om Ullevi är borta, men om resten av staden är snyggt gjord så spelar det ju mindre roll! Hur är det med broarna?

Det har ju pratats om att riva Nya Ullevi så Microsoft har kanske bara gått händelserna i förväg lite grann.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

helt sjukt:

"Bing Maps data, accessing over two petabytes of data from the cloud on demand"

Tydligen har jag cloud2butt igång fortfarande, citatet såg ut såhär för mig:

"Bing Maps data, accessing over two petabytes of data from my butt on demand"

God morgon helt enkelt

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Inget mail ännu, skulle det inte skickas ut i måndags?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Inget mail ännu, skulle det inte skickas ut i måndags?

Fundera det samma. Man är ju peppad nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

//Jonas

Permalänk

@naikon:

Karlatornet är inte med, det är en bugg som gör att AzureAI uppfattar och extruderar saker från marken som inte finns.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem

@Henkepenke:
Jaha, jag flög inte särskilt nära, såg bara en pinne på ungefär rätt plats med vad som skulle kunna vara rätt höjd.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Inget mail ännu, skulle det inte skickas ut i måndags?

Hitta detta:

We are still on schedule for Alpha release next week!

01.20 – Begin sending Alpha invitations.
01.27 – All Alpha invitations sent.
01.27 – Alpha ready for download, begin sending build access emails.
01.31 – All wave 1 Alpha emails sent.

ref https://www.avsim.com/forums/topic/569716-january-23rd-2020-d...

Så vi som inte har fått får väl vänta fram till 31:a.

Visa signatur

//Jonas

Permalänk
Medlem

Hur länge är alphan öppen? Ska såklart bort i helgen.,..

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilrah:

Hur länge är alphan öppen? Ska såklart bort i helgen.,..

Det verkar inte vara tidsbegränsat vad jag har hört. De som blev inbjudna första vågen för några månader sen har tillgång ännu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Nu händer de grejer.
YOU ARE CLEARED FOR TAKE-OFF!

Helgen är räddad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

//Jonas

Permalänk
Skrivet av acidflash:

Nu händer de grejer.
YOU ARE CLEARED FOR TAKE-OFF!

Helgen är räddad

Skickades från m.sweclockers.com

Lyllo dig!! Jag väntar på fortfarande att få en inv till mig, har väntat sen den första Alphan Men dem har sagt att när Alpha 3 kommer, så skall folk som har anmält sig innan Alpha 3 få en garanterad plats till det. Så får man se om dem håller det eller om det var ren bullshit

Permalänk

@kirayatail:

Det ser ut så iaf när man flyger ovan.
Tror inte dom har data på vad som komma skall med tanke på hur gammla fotona är som Bing använder. När man kollar Bing Maps så är det tydligt att dom är ett par år gamla.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem

Fick inbjudan till alfan idag, bästa mailet någonsin från MS. Snart take-off!

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för er.

Permalänk
Medlem

Med i 16GB klubben så blev ingen inbjudan tyvärr.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Hedersmedlem

De har ju dock sagt (på sitt vanliga kryptiska vis) att 16 GB-datorer kommer med nu.
Jag misstänker dock att mitt grafikkort gör det osannolikt för mig. De flesta verkar ha 2080+.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

De har ju dock sagt (på sitt vanliga kryptiska vis) att 16 GB-datorer kommer med nu.
Jag misstänker dock att mitt grafikkort gör det osannolikt för mig. De flesta verkar ha 2080+.

Har sett flera på Reddit som kommit in med 1080, så helt osannolikt är det väl inte.

Inatt kom ett nytt avsnitt som handlar om flygplatser:

Man blir ju riktigt taggad

Permalänk
Medlem

Jag kom med med ett Radeon Vega 64, Ryzen 7 1700 och 32 GB RAM. Inte en optimal kombo för spelet i dess nuvarande form, sub 10 FPS oroväckande ofta...

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Microsoft har lagt upp sen kort statusrapport och en bunt skärmbilder från alfatestare. Se en bit ner på sidan.
https://www.flightsimulator.com/

Permalänk
Medlem

Efter lång väntan har vi äntligen fått ett nytt avsnitt som handlar om multiplayer:

- Det finns ett multiplayer-option för att flyga realistiskt online enligt flygregler, tillsammans med live-väder och live-trafik byggt på samma data som t.ex Flightradar24.com
- Ett option för att flyga lite mer för skojs skull
- Servrar hostas automatiskt i Azure

Inget än om shared cockpit, men det är ju med på top wanted-features från communityn.

Permalänk
Avstängd

Om man funderar på att bli hobbypilot, vilken kontroll rekommenderas. Aldrig kört någon flygsim förr förutom wings så har faktiskt en Logitech Extreme 3D pro liggandes, kanske duger den att börja med?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Om man funderar på att bli hobbypilot, vilken kontroll rekommenderas. Aldrig kört någon flygsim förr förutom wings så har faktiskt en Logitech Extreme 3D pro liggandes, kanske duger den att börja med?

Det är ju perfekt, joystick är ju det enda som verkligen behövs för att prova på. Det är ju dumt att gå och köpa sprillans ny och dyr utrustning om det nu skulle visa sig att du tycker det är supertråkigt Det kan man ju ta i efterhand.
Flyger man IFR med t.ex Airbus och Boeing så är det ju ganska lite tid som man faktiskt styr spakarna själv!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av naikon:

Det är ju perfekt, joystick är ju det enda som verkligen behövs för att prova på. Det är ju dumt att gå och köpa sprillans ny och dyr utrustning om det nu skulle visa sig att du tycker det är supertråkigt Det kan man ju ta i efterhand.
Flyger man IFR med t.ex Airbus och Boeing så är det ju ganska lite tid som man faktiskt styr spakarna själv!

Kan nog bli ett test när det väl kommer då om det inte är snuskigt dyrt med spelet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har idag EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming jag tänkte uppgradera till EVGA GeForce RTX 2060 6GB XC GAMING gör jag ett vettigt val?

chassi: fractal design Node 304

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner tvärt om. Ideal är antagligen till 4K60 eftersom de kört det som demo. Att min nästan 3 år gamla dator praktiskt taget krossar recommended hade jag inte räknat med!
Det känns som att det borde betyda att jag har rätt goda chanser till 1080p60 med höga detaljer.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag känner tvärt om. Ideal är antagligen till 4K60 eftersom de kört det som demo. Att min nästan 3 år gamla dator praktiskt taget krossar recommended hade jag inte räknat med!
Det känns som att det borde betyda att jag har rätt goda chanser till 1080p60 med höga detaljer.

Det är inte fint att skryta

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

Det är inte fint att skryta

Nåja, du kanske klarar dig ganska bra också? Utöver CPU så är det ju inga problem alls, och med tanke på att båda minimum och recommended har fyrkärniga så bör det väl gå rätt okej. Mer än "rätt okej" är väl lite väl att vänta sig från spel runt 2020-2021 med en CPU från 2011?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Nåja, du kanske klarar dig ganska bra också? Utöver CPU så är det ju inga problem alls, och med tanke på att båda minimum och recommended har fyrkärniga så bör det väl gå rätt okej. Mer än "rätt okej" är väl lite väl att vänta sig från spel runt 2020-2021 med en CPU från 2011?

Jag är stolt över min gamla cpu, har fungerat bra! Med det sagt känns en uppgradering detta år dock behövligt för framtida spel. Ett kostsamt ont

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"