Teknikmagasinet lever vidare

Permalänk
Hedersmedlem

Teknikmagasinet som ett varumärke ger jag ärligt talat inte så mycket för. Det enda som verkligen talar för Teknikmagasinet som varumärke är att det är inarbetat sedan lång tid (vilket i och för sig är värdefullt).

Själv associerar jag Teknikmagasinet med små butiker med en massa plojprodukter på hyllan, och inget av det man faktiskt vill köpa i lager, eller ens till bra pris. Här finns det klart förbättringspotential.

Mobilreparation tror jag absolut är en väldigt smart satsning av Teknikmagasinet. Det ger varumärket en slags teknisk legitimitet som en seriös butik som sysslar med teknik och inte bara plojprodukter, och associerar varumärket med "teknik" igen (något som borde vara som att springa i medvind med tanke på namnet). Det tar dessutom till vara på en marknad som är mycket bättre lämpad för lokala butiker.

Permalänk
Medlem

@pv2b: O andra sidan är det expanderingen med massor småbutiker som dödade firman

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se vad dom har för idéer att vända det hela. Jag hade inte vågat satsa om beslutet varit mitt, även trots att det verkar ha varit ett ”bra” pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag frågade Ambrias VD om det. Diskussioner pågår med bland annat konkursförvaltaren, och det är än så länge oklart vad de landar i. Uppdaterade nyheten med ett kort stycke!

Schysst att du tar tiden^^

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det blir handelsgruppen Ambia som köper Teknikmagasinet. Butikerna får därmed samma ägare som Apple-fokuserade Digital Inn.

Läs hela artikeln här

Blir det samma priser som apple-produkter tro?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Tänk alla som i ilska slängde sina presentkort haha, om de nu kommer fungera igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Du tror inte att dom kommer utveckla verksamheten? Haha.

Haha? Jo, såklart är målet är att utveckla affärsmodellen och mest ta över varumärket. Men de flesta brukar vara köpstarka med stort eget kapital när de gör dessa uppköp. Inte låna för att köpa ett konkursbo som redan får HLR en gång tidigare.

Men de övertygade ju banken så nån affärsplan som är rimlig har de säkert

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

trist.. vissa saker kanske var ämnade att gå i konkurs ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

trist.. vissa saker kanske var ämnade att gå i konkurs ändå.

Drabbar ingen fattig att någon tar över verksamheten.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det blir handelsgruppen Ambia som köper Teknikmagasinet. Butikerna får därmed samma ägare som Apple-fokuserade Digital Inn.

Läs hela artikeln här

Hur länge kommer det att hålla?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det var ju svårt att förutse Covid och dess butiksdödande effekt :/

Permalänk
Medlem

Nån får gärna påminna mig om vad som hände egentligen, men jag vill minnas att teknikmagasinet bara hamnade i ett tungt ekonomiskt läge när dom av okänd anledning beslöt sig för att flytta och uppdatera huvudlagret, en kostnad som uppgick till vansinniga summor.. Butikerna i sig har väl alltid gått ganska bra, en del har ju förvisso fått stänga, men det har väl mer handlat om att hyrorna har chockhöjts på en del större köpcentrum där dom haft butik när deras avtal löpt ut? Känns som att det nya lagret och investeringarna däri är den största boven, nu har väl covid-19 kostat dom en hel del med förstås.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN