Veckans fråga: Följer du några nyhetsbrev?

Permalänk
Medlem

Inga nyhetsbrev men har ett 50-tal sajter och bloggar i Feedly, inklusive Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Besöker SweClockers flera gånger om dagen, så nyhetsbrev blir överflödigt för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Gör inte och har aldrig gjort. Trodde sånt var utdött sen åtminstone 15 år tillbaks.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@Jacob: skulle swec/geeks få bra betalt per utskick kanske man kan signa upp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

@Jacob: skulle swec/geeks få bra betalt per utskick kanske man kan signa upp

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle dom få betalt?

Permalänk
Medlem

Nej jag vill ha så få eposter som möjligt. När jag är på humör så söker jag mig till den informationen som jag är sugen på just då.

Permalänk
Medlem

Inget frivilligt, men känns som det bara sprutar in ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför skulle dom få betalt?

Sponsrade artiklar får lite bättre spridning och sånt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det första jag gör när jag får ett nyhetsbrev är att jag omgående letar efter länken för att avregistrera. Det finns få saker som stör mig mer än mailutskick. Vi lever i ett samhälle som mer går åt att man letar upp den information man vill ha. Jag har frivilligt skrivit upp mig på 2 mailinglistor, men det är ett val jag har gjort. Nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vem följer inte nyhetsbrev, värst är väl att bli av med sånt som man inte längre vill ha.
Kan va en och annan kampanj som man är nyfiken på, kanske en intressant artikel som man börjar läsa. Annars gillar jag inte e-post alls, mest bara ett slit och sitta och sortera allting som ramlar in. Visserligen förbrukar det inte lika mycket papper som annan reklam så lite vettigare på de viset.

Permalänk
Medlem

Nej jag undviker sånt oavsett vem som skickar ut sånt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Brukar försöka att signa upp till nyhetsbrev där jag känner att det finns ett intresse, man ganska ofta så tycker jag att företagen inte riktigt lyckas fånga mig med sina nyhetsbrev så då avföljer jag igenom ganska snabbt. Tar gärna tips om någon vet nyhetsbrev som faktiskt har värde

Permalänk
Medlem

Jag prenumererar på en del nyhetsbrev, men när jag tänker efter så är det inte ofta jag tittar så noga på dessa. (ska nog minska dom)

SweC behöver inte lägga så mycket tid på sitt nyhetsbrev, tror inte så många läser det och jag tycker att det ser bra ut som den är.

Att lägga mer tid på att arbeta med hemsidan, videos, m.m. tycker jag vore bättre.
Bara att skapa en lista från BSC och bocka av funktioner därifrån. Bara en sådan sak som dark mode borde inte vara så supersvårt att fixa.

Men är superbra att ni verkar lägga krut på att förnya delar av hemsidan.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

I jobbet för att hålla mig ajour i transportbranschen som ligger nära en del av vår kundbas.

Privat är det lite blandat reklam och nyhetsbrev för sånt jag är intresserad av eller har nytta av som villaägare exempelvis men som jag inte håller mig uppdaterad kring varje dag.

Så det fyller egentligen lite samma funktion både privat och på jobbet.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

@Jacob: skulle swec/geeks få bra betalt per utskick kanske man kan signa upp

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon42512:

Varför skulle dom få betalt?

Vi får inte betalt för de nya nyhetsbreven (plural!) som ersätter dagens. Det handlar om en service till våra medlemmar som ska göra att de får upp ögonen för allt bra vi gör, även om de inte besöker sajten och framsidan frekvent. Det är väl inte heller något som är direkt riktat mot alla de som besöker oss flera gånger dagligen, utan mer mot de halvt inaktiva och på sikt folk som "somnat av" och behöver påminnas om varför vi är så jävla bra.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Går in på SweC ca 10 gånger per dag och har därför inget behov av något nyhetsbrev.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ett par stycken från ställen jag sällan besöker men som ibland har intressanta artiklar.
Jag har även Swecs nyhetsbrev vilket inte behövs egentligen då jag läser allt här dagligen... Haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Nyhetsbrev fyller en väldigt specifik niche för mig. Det fyller en funktion för att ge mig info om ett ämne/butik/priser som jag har ett svagt intresse av. Har jag ett stort intresse så ger nyhetsbrev mig inget jag redan visste, som t.ex Sweclockers där jag ändå läser alla artiklar. Däremot så uppskattar jag Stadium Outlets nyhetsbrev då jag är milt intresserad av att köpa billiga kläder, men inte tillräckligt intresserad av att kolla deras hemsida hela tiden. Bostadsföretaget som bygger hus nyhetsbrev är intressant ifall jag är öppen till att flytta men inte aktivt letar bostad, men inte intressant ifall jag inte vill flytta.

Hoppas jag förklarar på ett vettigt sätt!

Permalänk
Medlem

Nyhetsbrev har ingen positiv funktion för mig.
Tar bara upp tid och resurser som jag skulle kunna använda till att skumma igenom samtliga nyheter i stället för det fåtal som redaktionen vill lyfta. Oftast kommer nyhetsbrev efter att jag läst nyheterna de länkar till.

Permalänk
Medlem

Absolut inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Njaa. Nä. Det här med nyhetsbrev är inte anpassat för mig ;).

Mail ser jag inte som en bra informationsportal alls i grunden. Det kommer så mycket blandat krafs där med inloggningsverifieringar, registreringar, kvitton, bolkningsbekräftelser, och liknande.

Mailen är viktig - som knutpunkt för att övriga tjänster ska fungera. Men det är verkligen inte plattformen jag sitter och läser framför.

Jag har systematiskt avregistrerat mig från alla typer av nyhetsutskick de senaste åren just för att jag önskar hålla isär funktionsplattformen epost (som jag ser det iaf) med mina nyhetsflöden.

Dessutom vill jag inte ha notifieringspling i telefonen av nyheter (har pling på varje mail).

---------------------------------------------------------------------------

Edit:
Nyhetsbrev är för mig för nära sammanflätat med reklamutskick. I många fall finns det nog ingen tydlig skillnad mellan vad företag ser som nyhetsutskick och reklam (kanske närmre "native advertising" snarare än banners så såklart). ICAs nyhetsutskick tänker jag typ.

För sweclockers nyhetsutskick är upplägget antagligen något helt annat. En riktig sammanställning av nyheter - från andra delar av världen.

Men någonstans i reptilhjärnan avfärdas nog alla typer av nyhetsutskick från mig (även om det säkert finns jättebra upplägg för detta) - för nej tack jag vill inte signa upp på reklambrev ;).

"bolkningsbekräftelser"

Permalänk

RSS > nyhetsbrev

Enda anledningen att prenumerera är om nyhetsbreven innehållet mer djupgående artiklar med innehåll som inte finns på webbsidan. Om man kan läsa det som ett nyhetsmagasin på sin platta till exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kaffe, bullar och choklad!

Permalänk
Medlem

Tycker det är nice att kolla rubrikerna för hela veckan, dom gångerna man i princip bara jobbar och sover. Lätt att man missar något intressant då. Vissa dagar kan det ju ha kommit flera nyheter på samma dag, och då är det bra med nyhetsbrevet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem

Nyhetsbrev är en styggelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Sitter i styrelser så det blir många nyhetsbrev som jag behöver följa för att hänga med, men privat har jag ingen som helst lust att sitta och läsa nyhetsbrev i mailen, får tillräckligt många mail som det är idag redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Avprenumererar direkt det hamnar ett nyhetsbrev i mejlboxen. Störig jävla skit som bara kluddar ner inboxen. Förtäckt spam är vad det är. Känns hopplöst efter med nyhetsbrev idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får en del som jag har programmerat till en mapp som jag aldrig läser. Har ett som kommer till inkorgen som jag läser. Så svaret fick bli ett ja

Permalänk
Medlem

För mig är nyhetsbreven en slags påminnelse. Tex "Vinguiden" som dyker upp (lite för) ofta med tips på viner och lämpliga rätter till dessa (inklusive recept). Kan ge lite tips på lite festligare middagar tex.
Det skulle iofs vara lika enkelt att gå in på deras hemsida, men det blir lixom inte av...
Det viktiga är att man enkelt kan avregistrera sig från nyhetsbreven och att avhoppet respekteras.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Följer inget privat, på jobbmailen följer jag några men det är mest för att hålla mig uppdaterad. Privat uppdaterar jag mig själv när jag känner för det.

Exakt samma här som hos serverfel. Ut med allt följande, kollar när jag känner för det. /Chassifläkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag prenumererar på ett flertal, men enbart och endast pga att de alla saknar RSS-feed, de förbålda knölvalarna.

RSS > nyhetsbrev alla dagar i veckan för min del.

Visa signatur

5950X, 3090