hjälp bota speltorka

Permalänk

hjälp bota speltorka

jag har extrem speltorka just nu, känns som att man bara spelar igenom spel man redan har klarat ut och kan inte hitta nya spel då jag inte vet om titlarna.
så tips på alla möjliga spel sökes. de större mer kända titlarna som tex GTA, farcry, assassins creed etc, behövs ej då jag redan vet om dem, men typ spel som kanske inte så många pratar om men som ändå är bra, gamla som nya, små som stora, alla genrer, ös på, så kan jag välja de som låter intressant. fighting och racing, de kan ni också utelämna.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ori and the blind forest kanske, atmosfärisk plattformare, rekommenderas

Permalänk
Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har samma problem... Har åtkomst till många spel iom GamePass Ultimate och även ett väldigt stort bibliotek på Steam 🙄

Men hittar ändå "inget att spela".

Så jag följer denna tråden!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Beror speltorkan på att ps5 och Xbox series x är på G?

Vad tror ni?

Är sjuk avundsjuk på alla som har en "backlog" att lira.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jag har extrem speltorka just nu, känns som att man bara spelar igenom spel man redan har klarat ut och kan inte hitta nya spel då jag inte vet om titlarna.
så tips på alla möjliga spel sökes. de större mer kända titlarna som tex GTA, farcry, assassins creed etc, behövs ej då jag redan vet om dem, men typ spel som kanske inte så många pratar om men som ändå är bra, gamla som nya, små som stora, alla genrer, ös på, så kan jag välja de som låter intressant. fighting och racing, de kan ni också utelämna.

Finns hur mycket som helst om du kollar på singleplayer spel.

A hat in time
Alan Wake
Aquaria
Blasphemous
Bloodstained Ritual of the Night
Broken Sword serien
Dust An Elysian Tale
Darksiders
Hollow Knight
Max Payne Serien
Ori and the Blind forest
Shadowrun Returns, Dragonfall, Hong Kong
Shank 1, 2
To the Moon
Vampire the Masquerade Bloodline

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

På med lurarna och spela Hellblade.

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem

Lirat WoW Classic all min vakna tid sen slutet av Augusti, kanske skulle varit något för dig att testa? blir man fast får man ingen speltorka

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Mordhau

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Inaktiv

När jag hamnar i samma situation så känner jag att det kan hjälpa att mixtra med genres som jag normalt inte lägger så mycket tid på eller testa spel som jag annars kanske inte hade tänkt så mycket på. Här kommer ett axplock från senast spelade på mitt Steam-konto utav väldigt skilda genres:

Celeste
Cities: Skylines
Dark Souls-serien
Euro Truck Simulator 2
Europa Universalis IV
Life is Strange 2
The Long Dark
Shadowrun: Dragonfall
Plague Inc: Evolved

Permalänk
Medlem

The witness, supaplex, roller coaster tycoon 2, openttd, the incredible mashine, chips challenge, cities skyline, kerbal space program, factorio, minecraft, grim fandango, monkey island (första tre iaf), psychonauts,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dra ihop 4 kompisar och spela Counter-Strike tillsammans. Lika kul idag som för 20 år sedan. 😉

Permalänk
Viking

@mangemani: Kanske inte alls är din typ av spel men Astroneer kan vara värt att titta till. Och sen TheHunter call of the wild som jag spelar lite till och från.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

XCOM2

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Subnautica - Mysigt men också bitvis lite läskigt survival/basbyggar spel. Riktigt bra story. Gillar du det kommer uppföljaren om ett par månader.
Mass effect andromeda: Detta spelet fick mycket kritik när det kom ut men är faktiskt ganska nice. Spelar om det just nu.
Dragon age Origins och Inqusition. - Nice RPG spel med djup story, hoppa över 2:an då den inte alls är lika bra.
Ark Survival Evolved - Spela ett singel player playthrough, eller med ett par kompisar på en privat server. Multiplayer med randoms är ganska shit.

Permalänk
Medlem

Path of Exile

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

A short hike

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge-serien!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Divinity: Original sin 2 både kampanjen och GM mode är rätt kul med ett gäng polare i discord finns både på steam och GoG.

ska själv sätta upp en kampanj i GM mode i morgon med några polare.

har inte testat GM mode än mer än lite buggfixande i min kampanj men verkar var typ som en mix mellan klassist penna o papper rpg och spelets mechanics.

om typ dnd eller liknande rollspel är något för dig kan det vara värt att testa med några polare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

CoD - Modern Warfare

Ge det en chans, även jag var CoD "hatare" innan den här upplagan av spelet. Enligt mig så är man en väldigt "speciell" människa om man väljer CS över årets upplaga av CoD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

CoD - Modern Warfare

Ge det en chans, även jag var CoD "hatare" innan den här upplagan av spelet. Enligt mig så är man en väldigt "speciell" människa om man väljer CS över årets upplaga av CoD.

Jag må vara speciell, men "Buggarna" i nya CoD är ju så sjuka, dock på ett komiskt sätt, men av någon anledning så hamnar man alltid på CS igen.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Gillar du fps battle så kan jag varmt rekommendera Tarkov. VÄLDIGT svårt och avanserat, men jag har inte kunnat lägga det i från mig sedan jag skaffade det.
Finns massor med MMO element i det i tillägg.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk

Blev sugen på Stalker serien nu igen efter typ 10 år och kör Stalker Clear Sky just nu så:

Stalker Shadow of Chernobyl
Stalker Clear Sky
Stalker Call of Pripjat

Det är ju lite speciella spel, speciellt första är mer åt action-roll-skräckspel hållet.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

World of Tanks har jag alltid vilja testa men aldrig orkat, det är rätt skönt variera med lugnare spel ibland som Cities Skyline är en klassiker man måste testa om man gillade sim city och gamla snes och nintendo 64 med metroid och zelda.

Sekiro Shadows Die Twice, riktigt skoj om du gillar assasins creed.

Metal Gear, Deus Ex, Mirror's Edge, No mans sky.

Finns en hel del man aldrig spelat och bara läser och tittar lite på i steam osv. svårt komma på titlar man aldrig sparade, men lycka till.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Medlem

Mount and Blade, spelet må vara gammalt men har extremt hög replayability. Det finns även en uppsjö av mods (LoTR, GoT, verklighetsbaserade antiken/medeltid/vikingatid).

Det går i princip ut på att du är både soldat och härförare. Du levlar din karaktär och rekryterar soldater som även kan uppgraderas. Antingen så slåss du med ett befintligt kungarike eller så startar du ett eget och försöker hävda dig i världen.

Permalänk
Avstängd

Escape from Tarkov är det mest beroendeframkallande spelet jag kört på länge, tänker på det på jobbet konstant

Gillar man Hardcore FPS är det grymt, lite av en acquired taste dock så gäller att inte ge upp förens man landat på LVL 5 iaf.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Super hot, portal 1 och 2, halflife är ju gratis nu, ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oj, blir nästan avundsjuk på er! Har nästan spelstress pga av alla spel jag vill spela men där tiden inte täcker till för alla titler, kön bara växer!

Permalänk
Medlem

Slay the Spire, Grim Dawn, Darkest Dungeon, Mutant Zero Road to Eden och Iratus är ett par spel som jag personligen tycker är väldigt trevliga och inte något som pumpas ut varje år.