Billig nyckel Windows 10 OEM

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av janee:

Hur gammal var Windows 10 ISOn?

Tiden för uppgraderingar är begränsad för alla versioner av W10 "end of service dates"
https://i.imgur.com/J9ZkNFH.png

Den är... gammal. kanske 3’e eller 4’e utgåvan

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Det finns sidor med Väldig bra priser som är "lagligt".

Tips på någon sådan sida? Vad är lägsta priset man kan förvänta sig för en riktig nyckel?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att du kan fortfarande aktivera din Windows 10 kopia med en Windows 7 nyckel. Jag hade inte rekommenderat något att köpa en Win7 nyckel men har man en liggandes är det bara att aktivera.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Tips på någon sådan sida? Vad är lägsta priset man kan förvänta sig för en riktig nyckel?

Från en auktoriserad återförsäljare? Drygt 1330 kr för W10H ESD eller 1169 kr för dito fast FPP/USB.

Permalänk
Avstängd

jag köpte en nyckel på ebay för £4 ,har funkat i snart 3 år!

Permalänk
Medlem

Köpt 8st totalt på livekort.se alla funkar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DWDW:

jag köpte en nyckel på ebay för £4 ,har funkat i snart 3 år!

Skulle aldrig rekommendera något annat än just ebay. Möjligtvis g2play eller liknande också, men de säljer dyrare licensnycklar.

Permalänk
Medlem

Läs det här.

Jag vet att denna tråden är ganska gammal men om någon vill ha svar på frågan läs denna artikel. https://www.techadvisor.co.uk/feature/windows/do-cheap-window...

Permalänk
Medlem

Dessa oem nycklar. Kan man använda de igen om man formaterar datorn? Man har alltså samma dator med samma delar. Man vill bara installera om i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Dessa oem nycklar. Kan man använda de igen om man formaterar datorn? Man har alltså samma dator med samma delar. Man vill bara installera om i framtiden.

Om Windows har blivit aktiverat så vid ominstallation på samma hårdvara, behövs ingen nyckel och när det frågas efter det under installationen så väljer man bara "Jag har ingen nyckel", Windows kommer sedan att aktiveras automatiskt igen när installation är klar.
Detta gäller på OEM & Retail.

Om man dock inte anger någon nyckel så måste man se till att välja samma version som man hade tidigare (Home, Pro etc.), annars kommer det att krävas en ny licensnyckel för att aktivera den version man valde att installera.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.