Veckans fråga: Följer du några nyhetsbrev?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Följer du några nyhetsbrev?

Inför lanseringen av SweClockers nya nyhetsbrev undrar vi; prenumererar du på nyhetsbrev och vilken funktion har de för dig?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Följer inget privat, på jobbmailen följer jag några men det är mest för att hålla mig uppdaterad. Privat uppdaterar jag mig själv när jag känner för det.

Permalänk
Medlem

Jag är i en fas där jag försöker begränsa min skärmtid för att tvinga mig själv att hinna med viktiga saker. Då är nyhetsbrev väldigt lågt prioriterade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Besöker swec flera gånger per dag så har inget behov av nyhetsbrev

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte frivilligt, men ibland smyger dom med vid registreringar här och där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prenumererar på väldigt få nyhetsbrev, bara några band som jag gillar och följer lite och inte vill missa när det lanseras något nytt. Rena reklam-nyhetsbrev från t.ex. nätbutiker undviker jag eftersom man får de alldeles för ofta och med för tråkigt och dåligt innehåll, t.ex. kolla in den här produkten alla känner till som vi säljer för samma pris som alla andra! Enda gången man prenumererar på nyhetsbrev frivilligt är när man får något i utbyte, t.ex. 10% vid första beställningen, men sen avslutar man prenumerationen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag är i en fas där jag försöker begränsa min skärmtid för att tvinga mig själv att hinna med viktiga saker. Då är nyhetsbrev väldigt lågt prioriterade.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett bra nyhetsbrev ska ju sammanfatta nyheter och händelser. Tvärtom kan dom minska skärmtiden då man inte behöver besöka hemsidor hela tiden.

Permalänk

Besöker sweC flera gånger per dag (timmen, då å då) så ett nyhetsbrev skulle bara vara onödigt pga nyheterna kommer för mig redan vara lästa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Hedersmedlem

Njaa. Nä. Det här med nyhetsbrev är inte anpassat för mig ;).

Mail ser jag inte som en bra informationsportal alls i grunden. Det kommer så mycket blandat krafs där med inloggningsverifieringar, registreringar, kvitton, bolkningsbekräftelser, och liknande.

Mailen är viktig - som knutpunkt för att övriga tjänster ska fungera. Men det är verkligen inte plattformen jag sitter och läser framför.

Jag har systematiskt avregistrerat mig från alla typer av nyhetsutskick de senaste åren just för att jag önskar hålla isär funktionsplattformen epost (som jag ser det iaf) med mina nyhetsflöden.

Dessutom vill jag inte ha notifieringspling i telefonen av nyheter (har pling på varje mail).

---------------------------------------------------------------------------

Edit:
Nyhetsbrev är för mig för nära sammanflätat med reklamutskick. I många fall finns det nog ingen tydlig skillnad mellan vad företag ser som nyhetsutskick och reklam (kanske närmre "native advertising" snarare än banners så såklart). ICAs nyhetsutskick tänker jag typ.

För sweclockers nyhetsutskick är upplägget antagligen något helt annat. En riktig sammanställning av nyheter - från andra delar av världen.

Men någonstans i reptilhjärnan avfärdas nog alla typer av nyhetsutskick från mig (även om det säkert finns jättebra upplägg för detta) - för nej tack jag vill inte signa upp på reklambrev ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hänger på Sweclockers väldigt ofta så jag vet redan allt som står i nyhetsbrevet annars så följer jag inga nyhetsbrev dom arkiveras direkt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Har precis lyckats få ner antalet till ett par stycken privat. Som informationskanal passar de inte mig speciellt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Prenumererar ofrivilligt till massor tydligen, avregistrerar asap och den som skickar får direkt minuspoäng på min lista av schyssta företag/sidor när jag får sånt utan att ha beställt det medvetet vilket jag aldrig skulle göra.

Lika uppskattat som reklam man får även fast man har en "ej reklam" skylt på dörren hemma.

Permalänk
Medlem

Jag prenumererar på flera och skummar de två, tre översta rubrikerna. Är det inget för mig, så, blir det inget besök på webbsidan. Det betyder att jag ibland missar det som kanske var intressant, men inte kom med i översta raderna...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mailen är viktig - som knutpunkt för att övriga tjänster ska fungera. Men det är verkligen inte plattformen jag sitter och läser framför.

Samma. Jag har ett helt separat upplägg för de nyhetskällor jag aktivt väljer att följa, i mejlen vill jag verkligen inte ha något av den sorten.

Permalänk
Medlem

Jag avregistrerar mig från alla nyhetsbrev utom Willys och Arken Zoo då de bara skickar ut erbjudanden jag handlar efter

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Avprenumererar så fort jag kan ifrån allt sånt. Det surrar för mycket i telefonen i som det är och om det är ett "meningslöst" mail så är det bara ännu irriterande.

Som många andra här besöker jag Sweclockers flitigt dagligen också för den delen, utan nyhetsmail

Permalänk
Medlem

Är totalt ointresserad gpu, baby lights och gaming så håller mig borta från allt vad nyhetsbrev heter. Har Sweclockers öppet hela tiden och kollar in sidan lite då och då

Permalänk
Medlem

Absolut inte, nyhetsbrev är inget annat än reklam för en hemsida. Besöker man sidan redan har man noll intresse av reklambrev.

Permalänk
Inaktiv

Läser dessvärre aldrig nyhetsbrev, likställer dem typ med reklam. Dessutom innehåller de (Apsis/Mailchimp) så mycket spårningsfunktioner idag så jag tar helt enkelt på mig foliehatten och trycker delete så fort ett finns i inkorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Avprenumererar så fort jag kan ifrån allt sånt. Det surrar för mycket i telefonen i som det är och om det är ett "meningslöst" mail så är det bara ännu irriterande.

Som många andra här besöker jag Sweclockers flitigt dagligen också för den delen, utan nyhetsmail

Håller verkligen med! Jag gick igenom min skräppost och papperskorg för inte så längesen och gjorde precis samma sak. Avregistrerade mig på allihopa och gud vad mycket renare mailen blivit sedan dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, men skall nog säga upp den.

Mest för att jag är inne varje dag på Sweclockers och läser allting ändå, då behöver jag inte nyhetsbrevet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett fåtal nyhetsbrev jag följer. Det är mer eller mindre bara inom specifika områden där jag vill ha mer information.
Jag använder dock inte nyhetsbrev för att kolla nyheter eller liknande då google assistent har tagit över den funktionen helt för mig.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Inaktiv

Flesta nyhetsbrev jag av nån anledning får till mailen åker i sopkorgen direkt.

Permalänk
Avstängd

Använder RSS flöde man vill ju inte missa något. xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Prenumerar inte.

De som skickas åker i papperskorgen om jag inte orkar att klicka avregistrera först.

Vill inte ha spam till min Mail.

Tror inte ni kommer generera mer trafik till siten om det är målet för er produktägare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget alls, och blir lika sne varje gång jag missar nåt opt out vid nån registrering nånstans

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Generellt tycker jag alldeles för många "nyhetsbrev" är mer click-baits/reklam-spam än nyhetsbrev. Så jag avprenummererar eller spam markerar det mesta. Väldigt sällan jag ens orkar öppna något.

Sweclockers spelar i en bättre liga, men då jag ofta redan upptäkt artiklarna är det väldigt sällan jag läser det brevet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag får en drös reklammail från forum och butiksajter som jag väldigt sällan läser. Vet inte varför jag inte avslutar dessa prenumerationer.
Ska jag vara ärlig så läser jag inte Sweclockers mailet heller då det egentligen är ett sammandrag av det man redan läst här på forumet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Fick alltid massa nyhetsbrev förr, men läste aldrig. Nu brukar alltid unsubscribea om jag får några. Läser en del här på swec så jag är nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja men de fyller ingen funktion alls måste jag säga. Har inte liksom tid att stanna upp i min vardag för att läsa det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|