Permalänk

Köp av riserkabel

Tjena

Som rubriken lyder är jag ute efter en riserkabel. Har försökt läsa en del på olika forum och det verkar som att det finns mycket problem med riserkablar. Läste att man inte riktigt vet om de kommer fungera eller inte och att det bara är att köpa någon och hoppas på det bästa. Men tänker att det borde finnas modeller som generellt fungerar bättre än andra, eller?
Har kollat på denna:
https://www.inet.se/produkt/6903000/phanteks-riserkabel-x16-2...
och denna:
https://www.inet.se/produkt/6903562/phanteks-riserkabel-x16-2...

Tror att någon av dem skulle passa bra, kort och möjlighet att skruva fast den, men förstår inte riktigt hur de skiljer.
Alla råd uppskattas, speciellt om du har erfarenhet av att själv använt en riser!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Blev du något klokare? Behöver en riserkabel till min Ghost S1 klon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kolomakatita: Jag har ett Phanteks-chassi där jag fick med en PCIe-kabel / riser-kabel då grafikkortet monteras bakom moderkortet.

Om du lyckas ta reda på vilken PCIe-kabel som följer med Evolv Shift X så är det den jag har och den fungerar hur bra som helst!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk

Jag har använt mig av 220mm Premium versionen och den har funkat bra, inga problem alls, användes tillsammans med mitt dåvarande EVGA 980Ti. Tänkte använda den till mitt 2080Ti också men tyvärr tog GPUn i cpu kylaren så blir att byta kylare i framtiden.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk

@Sn0bb3n: Det fick bli denna och den verkar funka bra. Har inte kört den i många dagar för har inte chassit till den ännu men den funkar. Dock tycker jag inte att den är så böjbar så vet inte hur det hade funkat för dig, beroende på hur mycket utrymme du har. Kanske kan något liknande detta fungera men har själv ingen erfarenhet så vill varken säga bu eller bä. Lycka till

Permalänk
Skrivet av GreyWilk:

@kolomakatita: Jag har ett Phanteks-chassi där jag fick med en PCIe-kabel / riser-kabel då grafikkortet monteras bakom moderkortet.

Om du lyckas ta reda på vilken PCIe-kabel som följer med Evolv Shift X så är det den jag har och den fungerar hur bra som helst!

Skrivet av Markus1987:

Jag har använt mig av 220mm Premium versionen och den har funkat bra, inga problem alls, användes tillsammans med mitt dåvarande EVGA 980Ti. Tänkte använda den till mitt 2080Ti också men tyvärr tog GPUn i cpu kylaren så blir att byta kylare i framtiden.

Tack så mycket för svaren, det blev 220mm premium och den verkar funka. Dock inte riktigt så böjbar som jag hade önskat men det blir att trycka till den och hoppas att inget går sönder. Tack i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolomakatita:

@Sn0bb3n: Det fick bli denna och den verkar funka bra...

Ok tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolomakatita:

@Sn0bb3n: Det fick bli denna och den verkar funka bra. Har inte kört den i många dagar för har inte chassit till den ännu men den funkar. Dock tycker jag inte att den är så böjbar så vet inte hur det hade funkat för dig, beroende på hur mycket utrymme du har. Kanske kan något liknande detta fungera men har själv ingen erfarenhet så vill varken säga bu eller bä. Lycka till

ok tack! Hade tänkte att bygga en egen låda men det blev en SG13 låda i tillslut.

Skickades från m.sweclockers.com