HTC Vive kit med deluxe hörlurar intressekoll.

Permalänk
Medlem

HTC Vive kit med deluxe hörlurar intressekoll.

Jag har ett Vive kit hemma som är i prima skick och sparsamt användt. Jag var utomlands i 6 veckor och jag hade lämnat en utav blåtands basstationerna inkopplad så den stått i standbyläge och tydligen gått sönder utav det (löjligt). Märkte det först när jag spelade och kontrollerna inte var helt hundra men det gick fortfarande att spela. Jag kunde ha bytt den på garanti men jag tog aldrig tag i det.

Jag säljer gärna kitet för någon tusing men ni kommer sånna fall behöva köpa en ny basenhet ( Htc vive Base station). Jag bor i Örebro och kan åka inom stan o gärna testköra den o så får ni se själva att den ena basenheten skickar en felkod men resten funkar. Lite bökigt men som sagt en intressekoll! Lite tråkigt att se det ligga för det är förbaskat roligt. I slutändan kanske du som är sugen på VR kan komma undan väldigt billigt! Finns intresse så kan jag skicka bilder osv

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

är det kontroller med eller ?

Permalänk

Har du försökt göra en uppdatering av mjukvaran på basstationen? Kanske löser det problemet? @bootup

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Har du försökt göra en uppdatering av mjukvaran på basstationen? Kanske löser det problemet? @bootup

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ganska säker på att jag gjort det. Jag krånglade länge men jag litar på att den pajjat i standby. Även när den är i standby så står den lilla motorn i huben och surrar och jag har hört att dom är känsliga så det kanske inte är konstigt efter 6 veckor. Jag har även sålt av min dator så jag kan inte felsöka utan helt enkelt bara sälja av. Huben följer ju med i alla fall och den har ju liksom aldrig tagit fysisk skada så, kanske man kan få liv i den? Vad vet jag. HTC support hade ju verkligen noll hum om varför den inte ville funka så kanske de finns hopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

är det kontroller med eller ?

Svar ja, det är komplett kit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är du intresserad av att sälja deluxe lurarna för sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeknurn:

Är du intresserad av att sälja deluxe lurarna för sig?

Tror chansen är liten att se skulle bli sålt separat men om de blir aktuellt så absolut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Släpper du paketet för 1500 tar jag det idag och du slipper åka runt och dema.

Permalänk
Medlem

sska kolla med en kompis

Permalänk

Bjuder 1700:- plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Bjuder 1700:- plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska klura på saken!

Permalänk
Medlem

Vad är det för felkod?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 2000kr plus frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 2500kr plus frakt om kvittot finns kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3000kr plus frakt, bryr mig inte ett dugg om kvittot 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att ni är intresserade! Jag kommer avsluta budningen imorgon klockan 20:00! Jag ångrar att jag inte felsökt stationen ytterligare efter att jag googlat nu i efterhand och sett lite DIY's och diverse guider men det får bli en annans lycka om det går att lösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har gått igenom min chattlog från HTC support där dom skriver vid ett tillfälle följande:

(01:43:13 PM) Nate: Sadly, the base station has developed a hardware defect that requires repair service, Rasmus.

Tror jag vet vad det kan vara men jag tänker inte meka med stationen. I varje fall så utgår vi ifrån att den inte funkar.

Såhär skrev jag i min felanmälan:

(01:38:51 PM) Rasmus Holm: Hi, i have a HTC vive which I've had for almost a year, used for roughly 40-50 hours. I had been away for 5 weeks vacation and came back home by the end of March this year. And from then on my second basestation has been blinking red and is not syncing properly. The basestation has been securly fastned with 2 screws using the wallmount and hasnt been touched since I first bought it. I never had any issues with it before. I've restarted both stations and the faulty one is making the exact same sounds as the working one, it just starts blinking red.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så jag vann?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enditta:

Så jag vann?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes! Jag skickar ett PM. I andra hand kontaktar jag Gogetmon om inget blir av.

Permalänk
Medlem

Paket mottaget!

Allt i sin ordning, snabbt och trevligt bemötande.
Tack tack
/ Gurra