Min ESC knapp öppnar chrome, hur ändrar jag?

Permalänk
Medlem

Min ESC knapp öppnar chrome, hur ändrar jag?

Hej!

Köpte ett nytt tangentbord "Voxicon BT Keyboard 400" som är riktigt fint och skönt att använda.

Mitt enda problem är att ESC knappen öppnar google chrome och ESC finns helt enkelt inte längre alls, i mina spel gör den ingenting förutom att öppna chrome samma i andra applikationer.

Detta är ett bluetooth tangentbord och jag testa med att ladda ned "Microsoft mouse & keyboard center" för att ändra knapparna men den hittar inte mitt tangentbord. Jag testa även att ladda ned SharpKeys men när jag klickar i att byta ESC säger den att den knappen inte finns i deras system.

Någon som har en aning om hur jag löser detta? Riktigt störigt.

Permalänk
Medlem

Det är inte ESC utan "home" så det är logiskt.
För att få ESC måste du ha "F"+ ESC

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ser ut som om de använder "mediafunktioner" på "Esc och "F1-F12" som standard. Så du får hålla in "Fn" knappen också när du trycker på "Esc" för att få funktionen du är ute efter.

Mitt Logitech K810 fungerar liknande, men man kan välja i Logitechs programvara vilka man vill ha som standard.
Följde det med något program till ditt tangentbord eller står det något i manualen om att det finns någon tangentkombination som växlar funktionerna?
Hittar ingen hemsida för tangentbordet så jag kan inte hjälpa dig med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanderks:

Hej!

Köpte ett nytt tangentbord "Voxicon BT Keyboard 400" som är riktigt fint och skönt att använda.

Mitt enda problem är att ESC knappen öppnar google chrome och ESC finns helt enkelt inte längre alls, i mina spel gör den ingenting förutom att öppna chrome samma i andra applikationer.

Detta är ett bluetooth tangentbord och jag testa med att ladda ned "Microsoft mouse & keyboard center" för att ändra knapparna men den hittar inte mitt tangentbord. Jag testa även att ladda ned SharpKeys men när jag klickar i att byta ESC säger den att den knappen inte finns i deras system.

Någon som har en aning om hur jag löser detta? Riktigt störigt.

Det ser ut som man låser "Fn" uppe i högra hörnet, så tryck "Fn + delete" och testa om Esc funkar som det ska. Återkom gärna.

Edit: När jag tittar närmare så ser det ut som du kommer få problem med knapparna "1","2","3","A","S" och "D" istället. Om så är fallet måste jag säga att det var en puckad lösning dom har fått till. Voxicon verkar vara Dustins egna märke btw.

Permalänk
Medlem

Om man håller ned låssymbolen till höger i 1 sekund så behöver man inte hålla ned "Fn" knappen när man ska använda funktionsknapparna. Däremot om man ska lägga till flera enheter eller olika op behöver man hålla ned "Fn knappen"

Permalänk
Lego Master

*ska rage quitta CS:GO efter en riktigt pissig match*
SMASH ESCAPE!
*Chrome öppnas med Youtube på full blast*

Höhö.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield