Warcraft III: Reforged lanseras inatt – här är systemkraven

Permalänk
Inaktiv

Mer skräp från Blizzard. Det företaget har helt tappat gnistan. Men det blir väl så när man jagar bort alla som grundade företaget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av BrottOchStraff:

För egen del var det bästa med Warcraft III Single Player kampanjen En av de bästa i RTS-världen. Klås nog bara av StarCraft II

Starcraft (I) toppar ändå båda, sen kommer Warcraft III och trea är cliché-festen Starcraft II. Fite me!! Alla tre har dock ruggigt bra kampanjer.

Fuck me vad jag ser timmarna i mitt liv flyga förbi när jag tänker på Reforged

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Orimligt otaggad på detta. Haha. Gillade ändå WC3, men här.. nothing.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag instämmer på denna. Har själv inte testat men kollat en del när Grubby spelat Reforged Betan.

Själv så lirade jag extremt mycket WC3 i mina dagar och saknar spelet än idag. MEN jag tycker spelet har tappat all charm med den upphottade grafiken, allt ser bara misplaced och ser extremt klunky ut. Men det blir väl så när man tvingar dagens grafik i ett spel som kom 2003. (2002 ROC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Själv så lirade jag extremt mycket WC3 i mina dagar och saknar spelet än idag. MEN jag tycker spelet har tappat all charm med den upphottade grafiken, allt ser bara misplaced och ser extremt klunky ut. Men det blir väl så när man tvingar dagens grafik i ett spel som kom 2003. (2002 ROC)

Håller med dig om grafiken, tycker den är grymt charmig än idag. Den nya grafiken gör det dessutom svårt att se enheterna, plus att spelet är extremt dåligt optimerat enligt de som testat betan (Grubby bytte tex upp sig till en ny dator med 2060 för att få acceptabla fps).

Kan bara råda folk att vänta och se vad som händer. Grubby som ändå är ett av spelets största förespråkare tror att spelet kommer vara kass vid släpp (erfarenheterna från betan när den stängdes) men hoppas att Blizzard kommer fortsätta patcha spelet efter släpp. Vad som är positivt är ju att WC3 är tillbaka på Dreamhack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Demon TD, Green TD, Green circle TD, WMW 3v3 super speed no lag.
Enfo
Massa annat ofc!

Med din dator så gissar jag att du spelat wc3 ända tills remake kom?
Det o SNES-emulator...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Systemkraven ger ju retrovibbar iaf. Kring millennieskiftet när spel enligt systemkraven krävde högre prestanda av AMD-processorer än Intel-processorer. Inte sällan Athlon sattes clock för clock mot P4 i systemkraven även om AMDn i de fallen var 50%+ före i benchmarks.

Vad exakt gör att de rekommenderar en högre klockad 8-kärnig AMD, men att Intelsystem klarar sig på 4 kärnor och lägre frekvenser?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av thom.g:

Med din dator så gissar jag att du spelat wc3 ända tills remake kom?
Det o SNES-emulator...

Spelat sedan jag kom ihåg orcs and humans

Va jag har för dator delar har inget med min gaming hobby
Helt olika hobby, jag köper inte hårdvara för spela spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Oj det hade jag glömt, tack för påminnelsen. Faktiskt lite taggad nu! Var inte så het på WC3 när det först släpptes; gillade inte förändringarna från mitt älskade WC2 (i mitt tycke fruktansvärt fult tidigt steg in i 3D, mycket större fokus på att styra hjältar etc). Men nu ser det ju okej ut, dags att köra igenom det ordentligt och verkligen insupa storyn!

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless / Audeze Penrose X / Beyerdynamic DT880 / Sennheiser HD 560S, etc

Permalänk
Avstängd

Vad är syftet att spela en HD Remaster i samma upplösning som originalet? :-S

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vad exakt gör att de rekommenderar en högre klockad 8-kärnig AMD, men att Intelsystem klarar sig på 4 kärnor och lägre frekvenser?

Förmodligen singlecore-prestandan.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Förmodligen singlecore-prestandan.

Så varför behövs en 8-kärnig? Du har högre singlecore prestanda i 1600X. Och 1300X eller 1200 borde duga kan man tycka med tanke på Intel-systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så varför behövs en 8-kärnig? Du har högre singlecore prestanda i 1600X. Och 1300X eller 1200 borde duga kan man tycka med tanke på Intel-systemet.

Bra fråga
Trodde 1700X hade lite högre singlecore. Förmodligen blizzard som är lata och bara drar till med något då.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Testpilot
Skrivet av emilakered:

Orimligt otaggad på detta. Haha. Gillade ändå WC3, men här.. nothing.

Det blir alltså inte uppersittarkväll med resten av oss då antar ja? ;P

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Sappy:

Ingen kärlek för Castle Fight på swec altså?

<3 CF!!! och sen alla TDs, avinstallerade wc3 för att minska ner på tiden vid datorn men kan verkligen sakna alla custom maps ibland

Permalänk
Medlem

Försökt få klarhet i om spelet kommer fysiskt i butik eller bara digitalt? Jag har alla andra Blizzardskivor i hyllan och kan lika gärna ställa dit detta med om det finns på disk. Men jag har sett 0 om physical copy. Någon som vet med säkerhet att köp online är enda alternativet?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kanske blir köp men upptagen med andra spel. Bara att få 'återuppleva' kampanjen är värt priset

Permalänk
Medlem

Hade kunnat vara kul att ge sig på att återuppleva kampanjen. Men är verkligen 50/50. Kan vara att man ledsnar efter 10 min.
Men för 30 euro?! Har dom blivit galna?

Permalänk
Medlem

Nu går det att installera

Permalänk
Avstängd

Tycker mig minnas att jag som tolvåring grät min första manstår till slutscenen i Frozen Throne.
Det var verkligen helt förkrossande att se Arthas sitta översnöad på sin topp, i vad som såg ut skulle bli en evighet.

Att hästen i Den Oändliga Historien drunknar är lite sorgligt, slutet i The Notebook är helt panikartat sorgligt en väldigt lång stund, men att Arthas ägnar slutet av sitt liv åt att förråda sina vänner och bli en tämligen ensam kung, det fäller ändå den ädlaste tår i spelhistorien.

Permalänk
Medlem

upplösning 800x600 ...?

Permalänk
Medlem

Det är priset som skrämmer mig. Det är trots allt bara ny grafik likt SCR. Sen var SCR också inte problemfri vid lansering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk

sämsta köpet 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

...när kommer reforged reforged??

Har lite insider info, kommer hösten 2038.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Både positivt och negativt att det är bakåtkompatibelt, det innebär att det bara är ny grafik/ljud. Dvs gammalt spel i nytt skal. Kanske ska köpa, fastnade aldrig för wc3 när jag var yngre. Hade sjukt svårt för de första 3d RTS spelen. Jag kommer ihåg att jag ansåg att grafiken sög jämfört mot dåtidens 2d spel. Bara massa fyrkanter 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Lär inte röra det med en tång fören jag läst om nattens patch fixar alla prestandaproblem, buggar och annat bös som man läst om på alla forum.

Skrivet av AplAy:

Vad är syftet att spela en HD Remaster i samma upplösning som originalet? :-S

Skrivet av Megacrash:

upplösning 800x600 ...?

Hehe, 800x600 är minimikravet. Om det har stöd för moderna upplösningar så lär man kunna lira i 1080p och mer därtill.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

upplösning 800x600 ...?

Skrivet av Mocka:

Hehe, 800x600 är minimikravet. Om det har stöd för moderna upplösningar så lär man kunna lira i 1080p och mer därtill.

800x600 är rekommenderad upplösning. Synd om er som sitter med högupplösta skärmar och får köra spelet i en liten ruta...

Jag fastnade aldrig för WC3. Gillade första och andra utgåvorna av WarCraft, men införandet av "hjältar" som pockade på detaljstyrning dödade upplevelsen i WC3 för mig.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt, jag har en super ultra Wide skärm

Vad kommer spelet kosta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

30GB diskutrymme alltså.
Det är ganska mycket mer än förra vändan.
Vad tog spelet då? 3GB?

Sedan är det väl främst texturerna som uppdaterats. Och det tar ju plats. Men det är ändå ganska utrymmeskrävande får jag säga.

3gb? har ett minne av att jag funderade på att dra över det på disketter, men det blev lite för många för att det skulle kännas värt.

Permalänk
Inaktiv

800x600 skärmupplösning men du bör helst ha en 8-core för att köra det smort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Har lite insider info, kommer hösten 2038.

Skickades från m.sweclockers.com

typiskt, då kommer det också se fult ut...

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"