SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Casio G-Shock GX-56SLG-1 (Seven Lucky Gods – Daikokuten)

Permalänk
Medlem

Baby Marinemaster (SPB079J1) Twilight Blue Prospex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Radio seahorse fick följa med ut idag. Restaurerad från en period det tävlades i antalet rubiner... 41 i denna. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Baby Marinemaster (SPB079J1) Twilight Blue Prospex

Stilig! Har själv funderat på en sådan som ersättning till min Samurai som jag börjar tröttna på.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Tag Heuer Aquaracer GMT

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Watch 42mm - inte så nöjd, batteriet håller bara någon halv vecka.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Samsung Galaxy Watch 42mm - inte så nöjd, batteriet håller bara någon halv vecka.

Har samma, är nöjd med klockan som fungerar rätt så bra. Håller dock med dig om att batteriet är för dåligt, beräknas hålla 2,5 dagar vid normal användning utan att man kör med GPS som kartlägger sin löprunda, då drar den ännu mer tyvärr. Hade detta varit bättre hade jag varit väldigt nöjd!

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk

Blev sugen på ny G-shock till sommaren. Casio GD-400MB-1ER

Permalänk

Garmin Fenix 3 HR sapphire. Bästa klocka jag ägt. Suktar nu efter Garmin Fenix 6 men prislappen är saftigt 😬

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ersatt min arton år gamla fotondrivna (solcell i boetten) Citizen med en Seiko Kinetic-SRN045P2 (rörelse laddad) då jag inte är ute i solen så mycket längre. Försökte dem emellan med en helt mekanisk Bravur Automatic men hade förträngt hur illa klockor går utan kvartskristall styrning så den ligger mest på hyllan.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Suttit och spånat i denna tråd ett tag, många fina klockor. För min del blev det en smartare enhet. Ticwatch Pro blev vinnaren på min arm, dels för de funktioner man får med Wear OS, samt att den även har analog skärm för att spara på batteriet (klarar mig drygt 4-5 dagar).

Dold text
Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Kört en Gear S3 classic länge nu och blev sugen på vanlig klocka igen, spanade in en tommy hilfiger länge och tänkte precis beställa mig en då såg jag termen 'parfymklocka' användas, tror det var i denna tråden :D. Svängde om till en Seiko sport 5 istället och är supernöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen alls! Har inte burit klocka på armen i över 10 år.

Permalänk
Medlem

Casio A158WEA-9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av oflytbara:

Kört en Gear S3 classic länge nu och blev sugen på vanlig klocka igen, spanade in en tommy hilfiger länge och tänkte precis beställa mig en då såg jag termen 'parfymklocka' användas, tror det var i denna tråden :D. Svängde om till en Seiko sport 5 istället och är supernöjd!

https://i.imgur.com/0YeJKVS_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som en tjejklocka.. är det det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anteronoid:

Ser ut som en tjejklocka.. är det det?

Tror nog att 43.5mm storlek är lite för stort för atr vara en tjejklocka va?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Kört en Gear S3 classic länge nu och blev sugen på vanlig klocka igen, spanade in en tommy hilfiger länge och tänkte precis beställa mig en då såg jag termen 'parfymklocka' användas, tror det var i denna tråden :D. Svängde om till en Seiko sport 5 istället och är supernöjd!

https://i.imgur.com/0YeJKVS_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Skickades från m.sweclockers.com

Bra! Alltid härligt att se folk köra riktiga klockor.
Se upp bara, det är lätt att man blir biten och börjar sukta efter dyrare och dyrare varianter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anteronoid:

Ser ut som en tjejklocka.. är det det?

Nja, ser mer ut som någon slags fjortisklocka. Var poppis förr med "dykarring"... trots att 9 av 10 inte har någon som helst aning om dess funktion.

Permalänk
Medlem

Kör en Apple Watch Gen 5 på vardagarna, för att på helgerna gå över till vanliga klockor. Har ett par olika där som jag byter mellan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 2700x @ 4,2 GHz | Mobo: ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic | RAM: G.Skill SniperX 16Gb 3400 MHz CL16 | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 Black Edition | CPU-kylning: Fractal Design Celsius S36 | PSU: EVGA Supernova G3 850W 80+ Gold | Skärm: ASUS ROG Strix XG32V 32" 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Avstängd

Egentligen ingen, men då jag just fått denna lagad kör jag lite på den ibland.

Breitling Colt Superocean

Förutom att den inte ville ticka på så var den väldigt sliten men nu ser den lite bättre ut i alla fall:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nja, ser mer ut som någon slags fjortisklocka. Var poppis förr med "dykarring"... trots att 9 av 10 inte har någon som helst aning om dess funktion.

Poppis förr.. Tror det du menade att skriva var: "Är mer populärt än någonsin och den överlägset mest eftertraktade komplikationen. Nästan alla märken tillverkar dykare. Går du in till tex en Rolex-handlare idag så kommer du komma ut tomhänt. Det är över ett års väntetid på deras standard model med svart ring. Ska du dessutom ha en Pepsi som Seikon ovanför så är det ännu längre. Du kan iofs köpa en för ca 50 000kr över nypriset.."

Permalänk
Medlem

Är i Thailand nu och läste om en engelsman här som sålde välgjorda kvalitets-klock-kopior typ Rolex mm här på nätet för 12.000 baht ca 3.800 kr och som polisen tagit. Han hade drygt 10 st hemma.
Själv köpte jag en välgjord kopia, AP, på en nattmarknad förra året för 2.500 bht ca 800 kr.

Nåväl, men det intressanta i artikeln var att han köpte sina klockkopior på plats av en thailändare för 500 baht/st ca 155 kr. Polisen tog honom också och han hade ca 40 st hemma.

Man undrar vad det kostar att tillverka en kvalitetskopia för att inte tala om en kvalitetsklocka frånsett designkostnaden då. Vad säljer tillverkaren den för? För tillverkaren ska ju tjäna liksom storgrossisten eller i t ex fallet Daniel Wellington klockföretaget. 50 kr? eller ännu mindre?

Man förstår varför det blivit så intressant att sälja egna legotillverkade klockmärken av bra klockor särskilt på nätet när det är sådana här avanser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Egentligen ingen, men då jag just fått denna lagad kör jag lite på den ibland.

Breitling Colt Superocean
https://i.imgur.com/FqMfO6el.jpg

Förutom att den inte ville ticka på så var den väldigt sliten men nu ser den lite bättre ut i alla fall:
https://i.imgur.com/OjNlA2Vl.jpg

Jag fattar inte riktigt.(kanske är trög, sorry) Grymt fin klocka(!), men den tickar inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Man förstår varför det blivit så intressant att sälja egna legotillverkade klockmärken av bra klockor särskilt på nätet när det är sådana här avanser.

Ja tyvärr är det så.
Många och väldigt, väldigt bra kopior finns av Breit, Rolex, Tissot, Certina etc.

Köp absolut inget utan att kolla med en riktig urmakare.
Som "lekman"(amatör) är det väldigt lätt att bli blåst eftersom kopiorna är så välgjorda.
En riktig urmakare ser skillnad nästan direkt, om inte annat efter öppning av boet. Som natt och dag där inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag fattar inte riktigt.(kanske är trög, sorry) Grymt fin klocka(!), men den tickar inte?

Han skrev ju att han fått den lagad, så innan dess så gick (tickade) den inte, men bör göra nu efteråt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Pillade ihop denna Vostok Amphibia för några månader sedan. Ville ha något smidigt då jag alltid köper stora ur annars. Ska man ha en enklare Vostok så är en tub Polywatch ett måste som ni ser

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Är i Thailand nu och läste om en engelsman här som sålde välgjorda kvalitets-klock-kopior typ Rolex mm här på nätet för 12.000 baht ca 3.800 kr och som polisen tagit. Han hade drygt 10 st hemma.
Själv köpte jag en välgjord kopia, AP, på en nattmarknad förra året för 2.500 bht ca 800 kr.

Nåväl, men det intressanta i artikeln var att han köpte sina klockkopior på plats av en thailändare för 500 baht/st ca 155 kr. Polisen tog honom också och han hade ca 40 st hemma.

Man undrar vad det kostar att tillverka en kvalitetskopia för att inte tala om en kvalitetsklocka frånsett designkostnaden då. Vad säljer tillverkaren den för? För tillverkaren ska ju tjäna liksom storgrossisten eller i t ex fallet Daniel Wellington klockföretaget. 50 kr? eller ännu mindre?

Man förstår varför det blivit så intressant att sälja egna legotillverkade klockmärken av bra klockor särskilt på nätet när det är sådana här avanser.

Jag hörde att "kinaklockor" som tex Daniel Wellington kostar inte många tior att tillverka. Största delen av kostnaden kommer från skatter/frakt/tullar/moms/fel.

Jag gissar att handgjorda mekaniska klockor kostar en hel del tid att plocka ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, jag menade batteriklockor med japanska kvalitetsurverk (tillverkade i Kina?) som t ex Citizen.
Schweiziska handgjorda mekaniska kvalitetsmärken kostar säkert flera (tio-?)tusentals kronor att tillverka förutom boetten med äkta ev guld.

Permalänk
Medlem

En Festina som jag ärvt. Min pappa hade köpt den på rea och jag trodde att det var en skräpklocka. Men det är en klocka som går exakt! Om det är tur eller typiskt för märket vet jag inte.