Audioswitch mellan hörlur och högtalare

Permalänk
Medlem

Audioswitch mellan hörlur och högtalare

Hej.
Jag är ute efter något som har samma funktion som detta, men ser bättre ut än Plastig AudioSwitch
Jag har headset med 2st(3.5mm ljud/mic)) och datorhögtalare som ansluts med 3.5mm.

Knapptryck för att växla sinsemellan, placerad på skrivbordet. Inte dra ut sladdar som jag gör i dagsläget.

Kostnad, max 1k. Tips mottages

utrsutning: qpad QH85
Logitech z-2300

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

arctis pro wireless har en skön funktion... det skickas signal via line out när man stänger av hörlurarna. du kan annars använda windows för att byta mellan enheter eventuellt ifall du känner dig händig - equilizierAPO

Permalänk

Vet inte vad du har för högtalare. Jag har gjort som så att jag har högtalarna som standardenhet i Windows, och när man stänger av dom så växlar det automatiskt till hörlurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Hej.
Jag är ute efter något som har samma funktion som detta, men ser bättre ut än Plastig AudioSwitch
Jag har headset med 2st(3.5mm ljud/mic)) och datorhögtalare som ansluts med 3.5mm.

Knapptryck för att växla sinsemellan, placerad på skrivbordet. Inte dra ut sladdar som jag gör i dagsläget.

Kostnad, max 1k. Tips mottages

Är det separata 3.5mm kontakter för mic/ljud på headsetet eller är det 4polig/headset-kontakt?

Men en smidig lösning är asus xonar u7 eller annat ljudkort med aux-kontakter, sedan RCA - 3.5 kabel.
Då har du möjlighet att ändra ljud och uttag. Ska kolla lite mer, men

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Är det separata 3.5mm kontakter för mic/ljud på headsetet eller är det 4polig/headset-kontakt?

Men en smidig lösning är asus xonar u7 eller annat ljudkort med aux-kontakter, sedan aux- 3.5 kabel.
Då har du möjlighet att ändra ljud och uttag. Ska kolla lite mer, men

Det är 2st 3.5mm kontakter, en för mic, en för ljud.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Vet inte vad du har för högtalare. Jag har gjort som så att jag har högtalarna som standardenhet i Windows, och när man stänger av dom så växlar det automatiskt till hörlurarna.

Qpad Qh85, och Logitech Z-2300.
Undra om datorn känner av om högtalarna stängs av.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Det är 2st 3.5mm kontakter, en för mic, en för ljud.

Isåfall skulle asus xonar u7 fungera, visst, det är ett helt ljudkort, men det har funktionerna du söker ifall du använder en RCA-3.5mm kontakt till högtalarna.
DVS. separat 3.5mm för mic och lurar, högtalaruttag och stor volymknapp. Du kan även ändra mic-volym på den

Tror tyvärr det är svårt att hitta en switch för headset/högtalare

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Isåfall skulle asus xonar u7 fungera, visst, det är ett helt ljudkort, men det har funktionerna du söker ifall du använder en RCA-3.5mm kontakt till högtalarna.
DVS. separat 3.5mm för mic och lurar, högtalaruttag och stor volymknapp. Du kan även ändra mic-volym på den

Tror tyvärr det är svårt att hitta en switch för headset/högtalare

2st RCA till 3.5mm hona en sådan för att koppla in dator-högtalarna?:)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

2st RCA till 3.5mm hona en sådan för att koppla in dator-högtalarna?:)

Ja, det bör det vara, för du har en 3.5mm aux-hane på dina högtalare, koppla in till adaptern och in i ljudkortet med RCA kontakterna.
Men har du volumkontrollen på dina z-2300? där har du ju hörlursuttag så bunta ihop en AUX kabel för mic så har du ju en switch

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Ja, det bör det vara, för du har en 3.5mm aux-hane på dina högtalare, koppla in till adaptern och in i ljudkortet med RCA kontakterna.
Men har du volumkontrollen på dina z-2300? där har du ju hörlursuttag så bunta ihop en AUX kabel för mic så har du ju en switch

Ja, volymratt sitter på Z-2300.
Ska jag plugga in något i hörlursutgången på Z-2300...? bild på Volymratten

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Ja, volymratt sitter på Z-2300.
Ska jag plugga in något i hörlursutgången på Z-2300...? bild på Volymratten

Nä, det var en extra tanke, för du har ju hörlursuttag med switch mellan hörlurar och högtalare på kontrollen, då hade du enbart behövt en AUX förlängningskabel till mikrofonen, men det kanske inte är så den fungerar?
Det var bara en tanke jag fick när jag såg kontrollen, men annars behöver du inte tänka på den

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Nä, det var en extra tanke, för du har ju hörlursuttag med switch mellan hörlurar och högtalare på kontrollen, då hade du enbart behövt en AUX förlängningskabel till mikrofonen, men det kanske inte är så den fungerar?
Det var bara en tanke jag fick när jag såg kontrollen, men annars behöver du inte tänka på den

Det gick inte.
Har inte switch knapp på kontrollen.
Får bli ljudkortet du länkade!
Tack.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |