Motorola: "Veck och skavanker är en del av vikbara skärmar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Att acceptera "veck och skavanker" på en produkt för närmare 20.000 kr......
Hade folk accepterat det på en 20.000 kr laptop? Eller är det för att mobiler ses lite som slit och släng oavsett vad dom kostar??

Din upprördhet tyder på en förväntan att denna produkt skulle vara redo för den stora massan.

Jag tycker den mer rimliga tolkningen är att det är en klart omogen produkt som rimligen får en rätt smal målgrupp i nuläget. Detta signaleras både av den lätt absurda prisnivån och att lösningen inte verkar vara särskilt robust.

Det är ju dock inget att man behöver vara arg över, OM denna typ av lösning får fotfäste så kommer ju rimligen tekniken förbättras och prisnivån sjunka.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Fler alternativ på telefoner är väl aldrig fel.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade hellre sett en återkomst av utskjutbara tangentbord.

N95 mini är min favoritmobil om man bortser från stenåldershårdvaran.

Var fantastiskt bra att allt var gjort för att fungera offline också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

18000kr?! Vilket skämt. Ta 1800:- för att se om det finns ett intresse för vilbara telefoner och dess medföljande känslighet och risker. Nu kommer ju ingen köpa den istället? Säljer de en prototyp som är dwt enda existeramde exemplaret eller vadå?! Samlarväede? XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har jag missat att lägga märke till att marknaden skriker efter vikbara telefoner?
Eller börjar telefontillverkarna få långtråkigt
Kommer aldrig att köpa någon.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

18000:- för en telefon som behöver behandlas försiktigare än en finservis. Nja.

*när den är öppen så skärmen som inte kan skyddas av stenhårt glas är blottad.

Viker du ihop den är det ju inga konstigheter, går ju säkerligen behandla den som vilken mobil som helst då. Med tanke på att majoriteten har fula skal runt sina mobiler ändå så behandlar man dem redan som finserviser dessutom. Så ta inte i så du skiter på dig nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Så jäkla ball! Jag älskar den. Nu kan jag inte slänga de här summorna hur som helst på en telefon men om några år så!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför man ska ha en telefon som viks på höjden.
Hela poängen med Samsung Fold var ju att du ska kunna ha en mindre surfplatta i fickan.
Denna telefonen kommer ju bara bli dubbelt så tjock och hälften så hög. De flesta byxfickor jag haft är inte kvadratiska utan avlånga och säkerligen anpassade delvis efter smartphones utformning (avlång).

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Kan vara nice om de fixar skärm av glas istället för plast och lika tålig som vanlig lur.
Annars finns det ingen anledning o skaffa vikbar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Ser definitivt fram emot vikbara skärmar, dock ej på telefoner utan på bärbara datorer. Skulle vara extremt skönt att ha en ultratunn 11" bärbar på under 1 kg med en 17" skärm och tillräckligt med beräkningskraft för smidigt kontorsarbete och lättare videoredigering.

Några år till får man vänta, men det lär komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

( @wargreymon : den här varianten är inte vikbar utan helt fast)

Hmm. Är det verkligen så användbart att ha skärm på båda sidorna av mobilen?
Alltså den här produkten ser helt fantastisk ut i en uppvisningsmonter. Yes. Och jag förstår att blicken fångas av den här typen av produkt.
Jag får instämma i den delen. Produkten är visuellt tilltalande.

Men jag har svårt att se någon faktiskt användning för att ha skärmen runt om egentligen. Som jag ser det så verkar det mest handla om en feature för att få folk att bli visuellt lockade för att få upp köpsuget. Ser ut som en karamell typ ;). Men svårt att använda skärmen på den sidan som är vänd ifrån en. Alltid ;).

Eller missar jag nå relevant fördel här kanske?

Ta en extra titt vid 0:40, mobilen är dubbelt vikbar med skärmen vänd utåt i motsats till övriga med vikbar skärm.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Ta en extra titt vid 0:40, mobilen är dubbelt vikbar med skärmen vänd utåt i motsats till övriga med vikbar skärm.

Jag rekommenderar att du även lyssnar vad de säger i klippet just där ;).
Uppläsaren säger att han trodde att det här handlade om en av företagets vikbara telefoner (och här visar de då ett klipp av en vikbartelefon) men att så alltså inte var fallet.
Och efter detta beskrivs istället vad Xiaomi Mi Mix Alpha faktiskt är.

Mobilen som viks just kring 40-sekundersstrecket har inte heller det svarta området med kameralins som Xiaomi Mi Mix Alpha har. Det handlar om olika mobiler.

Zappar du vidare till 1.47 i videon så dyker vikandet av telefoner upp igen.
Men det är samma sak här.
De pratar då återigen om en annan telefon än Xiaomi Mi Mix Alpha. Och de beskriver återigen samma sak som jag nämnt ovan.
Och här säger de också rakt ut att Mix Alpha inte är en vikbar telefon.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag rekommenderar att du även lyssnar vad de säger i klippet just där ;).
Uppläsaren säger att han trodde att det här handlade om en av företagets vikbara telefoner (och här visar de då ett klipp av en vikbartelefon) men att så alltså inte var fallet.
Och efter detta beskrivs istället vad Xiaomi Mi Mix Alpha faktiskt är.

Mobilen som viks just kring 40-sekundersstrecket har inte heller det svarta området med kameralins som Xiaomi Mi Mix Alpha har. Det handlar om olika mobiler.

Zappar du vidare till 1.47 i videon så dyker vikandet av telefoner upp igen.
Men det är samma sak här.
De pratar då återigen om en annan telefon än Xiaomi Mi Mix Alpha. Och de beskriver återigen samma sak som jag nämnt ovan.
Och här säger de också rakt ut att Mix Alpha inte är en vikbar telefon.

Exakt så!
Hela poängen med alpha är ju att den har glas och täcker mycket yta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Eller missar jag nå relevant fördel här kanske?

Du kan köpa till ett stand och köra sänka skepp!

Skämt och sido på tal om vikbart så skulle jag vara mer lockad av tripple-joint, vikbar som ett W.
För en ännu bättre sänka skepp upplevelse så klart!
Nej men på riktigt tror jag det skulle vara kul, plus att om du viker ut den helt så får du en fullstor tablet.
Att den är extra tjock kan jag leva med, släng på en snygg förslutningsdesign där ändarna sluter över mittenvecket som två klor eller nått!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Önskar hellre en mindre smartphones än en vikbar.
En gång i tiden fanns det bra telefoner runt 4-tum. Dagens telefoner räknades som "phablets" då.

Permalänk
Medlem

@Söderbäck
Okey, har inte ljud till PC'n

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Avstängd

Flexibla skärmar är tveklöst framtiden och fördelarna är uppenbara. Dock är det först när det kommer ordentliga "3-in-1-enheter" (dit räknas inte Android/iOS-produkter) som kör fullvärdiga operativsystem i stil med Linux och Windows som det riktigt intressanta börjar. Enheter som dels kan fungera som fullständiga datorer men även kan fällas ihop till att bli en mobil enhet med ett gränsnitt som anpassas efter kontexten är den stora möjligheten här.

Razr är intressant ur ett Androidperspektiv eftersom formatet (klassisk flip phone) passar utmärkt ihop med det systemets funktionalitet. För enheter som fälls ut till tablet är en 3-in-1-lösning baserad på Linux eller Windows klart intressantare.