Workaround på trasig volymknapp

Permalänk
Medlem

Workaround på trasig volymknapp

Hejsan.
Nu har höj volymknappen på min Oneplus3T som ökar volymen slutat funka.
Är i ett dumt läge då jag absolut inte kan byta telefon.

Tidigare gick mediavolym justera med knapparna i BT lurarna men på senare tid justeras volymen lokalt i lurarna i stället.
Problemet är att när lurarna kopplas upp så är mediavolym ställd till noll.
Finns det någon volym widget eller annan lösning som gör att jag kan få igång ljudet?
Finns det möjlighet att ställa in startvolym för en enhet då den ansluts?

Lurarna är Bose QCII

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

I inställningar borde det väl finnas ljudinställningar där du kan justera mediavolymen?

Permalänk
Medlem

Nu rullar jag visserligen en Huawei, men jag såg i utvecklarinställningarna att jag kunde välja huruvida volymen på den anslutna enheten lever sitt eget liv eller om de ska synka.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Har en 3T och precis som föreslås tidigare så finns det ni söker under inställningar-->ljud

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar. Visst kan jag hitta det men det är ett par tryckande bort varje gång
Nu är ju telefonen några år så misstänker att det inte är någon ide och öppna för att laga?
Märkte att det går att trycka volym minus och sedan dra på skärmen...

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

@Provetector: Du kan ju annars byta knappar om du rootar luren och sen byter knapp i den där systemfilen för knappar.... så om du har en bixby liknande knapp på din lur så kanske du kan göra om den till volymknapp +/-

Permalänk
Medlem

Får du inte upp ljudreglaget om du trycker på volym ned? Då kan du bara dra upp den med fingret manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Får du inte upp ljudreglaget om du trycker på volym ned? Då kan du bara dra upp den med fingret manuellt.

Ja jag får köra så tills vidare.
Tack! Markera som löst.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge