Permalänk
Medlem

Backup av emails?

Hej!
Mitt gmail konto är för stort nu och jag är inte så sugen på att betala för mer uttrymme men jag har en hel del gamla mail. Tänkte fråga om någon har nåt tips på att backa upp ett stort antal mail i en någorlunda organiserad form? Hittar lite olika verktyg men klickar man vidare är det alltid nåt man ska behöva betala eller så finns programvaran inte längre.

Vet ju att man väl kan ladda ner sin data från google direkt men det går väl inte vara selektiv? Skulle gärna spara alla mail äldre än 2019 i en eller flera filer.

Tar tacksam emot tips

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@shabik:
Jag svarade på en liknande fråga i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1581581-hur-spara-e-po... i andra inlägget
Kolla om det svaret kan ge dig tips på en lösning

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farsan Baloo:

@shabik:
Jag svarade på en liknande fråga i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1581581-hur-spara-e-po... i andra inlägget
Kolla om det svaret kan ge dig tips på en lösning

Tack för tipset. Jag laddade ner Mailstore nu och får väl börja använda någon av de emailklienterna som står där på desktop. Hade egentligen hoppats att ej behöva installera 2 programvaror men jag kör på på det nu. Tack för tipset, hoppas allt ska gå vägen! Jag måste väl nu synka typ 100 000 emails.

Btw, ingen genial ide direkt men tänkte tipsa att jag numera har en andra email för ganska oviktiga saker. Inte bara sparar man plats men det är också gött för när man får notifikationer så är det oftast viktigt.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

@shabik:
Ah, my bad :-/

Jag glömde att skriva att du behöver ingen speciell e-post klient för att "ladda ner mailen och göra en backup", utan det går att göra direkt via MailstoreHome. Du kan göra så här:

  1. Ifrån MailstoreHome startsida, klicka på Archive e-mail

  2. Klicka på Advanced och välj Gmail från listan

  3. Följ instruktionerna i dialogrutorna

Att köra med två olika konton kan vara rätt skönt. Slippa att få inboxen nerlusad med allsköns tveksamheter

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem

Apropå, jag kopplade mitt gmail-konto till Outlook-klienten (Outlook 2019 tror jag det är i Office 365 Home) men kontakterna synkas inte? Har jag gjort fel eller är det en bugg?

E: Detta kanske borde vara en egen tråd kom jag på? Mod flyttar i så fall?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K