Permalänk
Medlem

En liten 4-årig blandrashanne, rottweiler, schäfer och pyrené, med namnet Vov, på knappa 74cm över manken och strax över 76Kg i vikt.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Medlem

Hej! En passning från kattråden. Ni måste bli bättre på att publicera fina bilder, Ni ligger ljusår efter kattråden när det gäller att fixa bilder, skärpning! Jag gillar utöver katter även hundar och tycker det är lite trist att Ni släpar efter så mycket. Sweclockers borde kunna ha både ett kattforum och ett hundforum som är stora. Tror faktiskt att kattråden är Sveriges största (helt oventeskapligt efter erfarenhet från ex. Kattforum mm.). Kattråden på Sweclockers.. 2600 inlägg och 276 000 tittningar 181013, inbillar mig att det inte finns någon så stor kattråd i Sverige på någon hemsida.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Dålig fart här så lägger upp ett par bilder på min lilla Råtta "Doris"

Självklart ska man vara med på frukosten.

Permalänk
Medlem

Har hållit till här på SweC i många år, men aldrig stött på denna tråden innan. Tänkte att jag får bidra lite:

Casper, en Australian Shepherd (kallas ofta Aussie) på drygt 9 år nu. Har flest/bäst bilder från när han var yngre, men här kommer några iaf.

Typ 8-9 veckor

Typ 1 år, älskar fortfarande att jaga snö trots åldern

Och nu

Permalänk
Hjälpsam

Lord Gulliver ( @lordgulliver instagram), 6 månaders Jack Russel Terrier.

Lite bilder från i sommras ca 9-10 veckor gammal.

Och grisen idag

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Med husse på jobbet!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Lord Gulliver ( @lordgulliver instagram), 6 månaders Jack Russel Terrier.

https://i.imgur.com/fbUfllP.png

Fin vovve, OG!

Undrar hur ni alla löser vardagarna? Hunddagis, etc? Hade så gärna haft en hund men skulle inte få ihop det med livet. (jobb, familj, hämta förskola, etc)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MoNkeY-05:

Fin vovve, OG!

Undrar hur ni alla löser vardagarna? Hunddagis, etc? Hade så gärna haft en hund men skulle inte få ihop det med livet. (jobb, familj, hämta förskola, etc)

6:00 En timma promenad innan frukost, lek o gos en stund efter frukost.
8:45 Lämnar hund hemma för att sova
12:15 Hustru kommer hem för 45min promenad och lek
13:15 Jag kommer hem för 45 min promenad och lek
13:00 Lämnar hund att sova
16-17:00 Hustru kommer hem för promenad och börjar kvällsrutiner.

Han sover oftast när han har varit själv och vi kommer hem, är väldigt lugn i hemmet, saker tuggas inte sönder etc

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Väldigt fina hundar allihopa! kul att se.

Jag är själv uppvuxen med två hundar, där kom kärleken ifrån. När jag växte upp så trodde jag inte att det skulle funka att ha hund då jag jobbar heltid, spelar musik på helger, reser mycket och har ett ganska socialt aktivt liv.

Men mitt ex övertygade mig att skaffa hund för snart 4år sen då hon sa att hon skulle kunna ha honom på jobbet och så blev det. När vi sedan gjorde slut ett år senare var det ingen av oss som ville säga adjö till hunden så vi bestämde oss att dela på vårdnaden. Skilsmässohund. Till en början var det lite stressigt för vovven då han behöver rutin men nu 3 år senare så har vi båda ny sambo, hunden är glad och går på dagis på dagarna, vi kör fortsatt varannan vecka och splittar alla veterinärkostnader 50/50 oavsett typ/orsak. Det fungerar grymt bra.

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Entusiast
Skrivet av reque64:

Väldigt fina hundar allihopa! kul att se.

Jag är själv uppvuxen med två hundar, där kom kärleken ifrån. När jag växte upp så trodde jag inte att det skulle funka att ha hund då jag jobbar heltid, spelar musik på helger, reser mycket och har ett ganska socialt aktivt liv.

Men mitt ex övertygade mig att skaffa hund för snart 4år sen då hon sa att hon skulle kunna ha honom på jobbet och så blev det. När vi sedan gjorde slut ett år senare var det ingen av oss som ville säga adjö till hunden så vi bestämde oss att dela på vårdnaden. Skilsmässohund. Till en början var det lite stressigt för vovven då han behöver rutin men nu 3 år senare så har vi båda ny sambo, hunden är glad och går på dagis på dagarna, vi kör fortsatt varannan vecka och splittar alla veterinärkostnader 50/50 oavsett typ/orsak. Det fungerar grymt bra.

https://i.imgur.com/hGtpMUj.jpg

Exakt så som det borde gå till om båda har möjlighet att ha hunden varannan vecka

Permalänk

Får väl lägga till familjehunden, men blir inte så mycket att umgås när man läser på annan ort :/

Namn: (Vildholt) Jason
Typ: Långhårig Vorsteh (Mörk skimmel)
Ålder: 1 år och sju månader

Klockfrekvens: Idlar väl runt 10 Hz i vila men har en turboclock som näst intill kräver LN2
Minne: Några gigabyte är det definitivt
Kylning: Luft, blandat med vatten när vädret tillåter
PSU: Definitivt något radioaktivt, måste vara torium i fodret
GPU: Mid range skulle jag säga, missar lite saker ibland men det täcker NTX upp (Nose-tracing)

Skulle nog också säga att det är inbyggd force feedback i honom. Går just nu i jaktträning med min pensionerade far.

Kul tråd detta!

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Då kan jag stolt presentera vår nya familjevän en Shar Pei från kennel pei attention . Lilla Minna 1 år!

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reque64:

Väldigt fina hundar allihopa! kul att se.

Jag är själv uppvuxen med två hundar, där kom kärleken ifrån. När jag växte upp så trodde jag inte att det skulle funka att ha hund då jag jobbar heltid, spelar musik på helger, reser mycket och har ett ganska socialt aktivt liv.

Men mitt ex övertygade mig att skaffa hund för snart 4år sen då hon sa att hon skulle kunna ha honom på jobbet och så blev det. När vi sedan gjorde slut ett år senare var det ingen av oss som ville säga adjö till hunden så vi bestämde oss att dela på vårdnaden. Skilsmässohund. Till en början var det lite stressigt för vovven då han behöver rutin men nu 3 år senare så har vi båda ny sambo, hunden är glad och går på dagis på dagarna, vi kör fortsatt varannan vecka och splittar alla veterinärkostnader 50/50 oavsett typ/orsak. Det fungerar grymt bra.

https://i.imgur.com/hGtpMUj.jpg

Skönt att höra att man inte är ensam! Min tibetanska spaniel som nyss fyllt 6 år (som jag presenterat tidigare i tråden för ett antal år sedan) är hos mig varannan vecka efter en separation. Det fungerar mycket bra. Vi delar lite olika på kostnaderna. Mitt ex sköter försäkring och veterinärkostnader (enklast så, hon är den formella ägaren), jag står för eventuella mediciner, fästinghalsband, klippning och lite annat.

Hon (hunden) verkar ha anpassat sig bra och förutom en separation också upplevt ett antal flyttar, ommöbleringar, foderbyten, etc, utan att verka fara illa av det. Hos mig denna vecka. Dags för vårklippning och fästinghalsband!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Hedersmedlem

Ett par bilder på livsnjutaren Lokis favoritsysselsättning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har ni sett dessa hundar?

Nu har ni.

Lägg gärna upp bilder på era hundar.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Oggmeiler: @Dekkan: Fixade ihop trådarna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Senast hade jag två katter, men innan dess hade vi en kungspudel. Riktigt stor och fin hund som inte kunde bli snällare

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag saknar hund. Verkligen tråkigt, men jag är gammal och sjuk och vågar inte köpa.

Permalänk
Medlem

Åh vilken trevlig tråd jag inte sett tidigare, ska se om jag hittar någon fin bild på jobbdatorn på mitt monster

Namn: Billie
Ras: Blandras / Alaskan Husky
Ålder: 4,5 år

Glad tjej på 4årsdagen i våras när hon balanserade på stockar

Edit: Såg några som frågat i tråden hur man löser att ha hund tidsmässigt, för mig och min sambo ser det ut såhär:
2h Morgonpromenad för mig 06:00-08:00
4h Hunden ensam 08:30-12:30
1h lunchpromenad sambo
resten av dagen hemmajobb för mig eller sambon
1-2h kvällspromenad/löpning för mig eller sambo
2 dagar i veckan är hon hos mina föräldrar som bor i närheten och jag brukar passa på att få in lite extra jobbtimmar då och träning

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Irre:

Jag saknar hund. Verkligen tråkigt, men jag är gammal och sjuk och vågar inte köpa.

Kan ju finnas äldre hundar att adoptera, som är lite mer chill? Förutsatt att du har möjlighet att gå ut med den i alla fall.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom: La ni ner mycket jobb på päls och utseende?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Kan ju finnas äldre hundar att adoptera, som är lite mer chill? Förutsatt att du har möjlighet att gå ut med den i alla fall.

Ja, blir jag bättre så skall jag kolla. Funderar på att skänka pengar i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@iBurningMan: La ni ner mycket jobb på päls och utseende?

Det var lite arbete involverat, men då var jag så pass ung att det var mina föräldrars projekt så jag kommer inte ihåg detaljerna. Men älskar den rasen

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Får väl bidra med våra hundar.

Aslan, en Chow chow på fem och ett halvt år.

Lucy, en fyraårig gulgrå Mops

Hexa, en drygt ettårig svart Mops

Här är en bild på alla ihop:

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

@Biermann: Åhhh, hade en gul och svart Chow Chow när jag växte upp. Så fina hundar 🥺

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild på min blandras (goldendoodle)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Hej! mitt stora intresse är Datorer, men också hundar, så då tänkte jag det kunde vara kul att få reda på vad Sweclockers har för hundar då man mest ser katter här på forumet haha kan börja med min & sambons hund.

Namn: Matanah's Benjamin
Ras: Saluki
Ålder: 9 månader
född: 15 maj 2012
http://i60.tinypic.com/aadpir.jpg
http://i58.tinypic.com/2115w76.jpg

Åldrades inte din hund första året?

OnT: Vi har en liten blandras hemma, "rysk dvärgboxer" kallar grannen henne pga utseendet.

Namn: Leia
Ras: CockerMopsTerrier (25% Amerikansk cocker spaniel, 50% mops, 25% manchester terrier)
Ålder: 8 år
Född: 2012-02-03

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@Biermann: Åhhh, hade en gul och svart Chow Chow när jag växte upp. Så fina hundar 🥺

Ja, fina och härliga i sinnet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Åldrades inte din hund första året?

OnT: Vi har en liten blandras hemma, "rysk dvärgboxer" kallar grannen henne pga utseendet.

Namn: Leia
Ras: CockerMopsTerrier (25% Amerikansk cocker spaniel, 50% mops, 25% manchester terrier)
Ålder: 8 år
Född: 2012-02-03

Vad kul att min gamla tråd fortfarande lever! haha
ont, jo, måste ha dragit en tankevurpa när jag skrev! haha x)