Permalänk
Medlem

Emulator på Android TV

Hej!

Velade långt och länge om var jag borde lägga tråden, om det finns något bättre ställe får gärna mod flytta den.

Sedan en tid tillbaka har jag kört RetroPie i ett snyggt SNES-skal och ett par trådlösa SNES-kontroller. Lite lagom nostalgiskt
Jag har nyligen köpt en TV med Android TV (Philips 50PUS8804) och såg att det gick att installera Retroarch direkt på TVn.
Efter lite experimenterande lyckades jag få igång SNES- och PS-emulator samt koppla mina handkontroller direkt till TVn.
Tyvärr tycker jag UIt är lite tråkigt i Retroarch, och nu söker jag tips på antingen en fontend till retroarch eller någon annan emulator att köra.
Det vore ju väldigt najs med ett UI som liknar det i RetroPie.

Någon som har erfarenhet av att köra emulator direkt i TVn?

Permalänk
Medlem

@Lalle-: Tjena, har själv samma funderingar. Men... jag kan inte ställa in gamemode på tv.n när man anv inbyggda android systemet. Har du inte problem med latency?

Jag har samma tv som du.

Permalänk
Medlem

@Kelrazh:
Jag har inte märkt av latency med emulator. Däremot är steamlink-appen totalt oanvändbar för mig.
Testade super meat boy med trådad anslutning och steam controller ansluten till TVn, det var ospelbart.
Tidigare har det funkat ok att lira SMB över steam link, eller rättare sagt HTPC, över WIFI.

Ska se om jag hinner experimentera lite mer imorgon.

Permalänk
Medlem

För att svara på min egen fråga så verkar det bästa alternativet vara Arc Browser, som kostar 105kr.
Funderar på att testa det, i brist på annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte testat Arc Browser än, men jag har upptäckt att chippet i min TV är för klent för att orka med N64.
Fick en framerate som var helt ospelbar, gissningsvis omkring 1 fps
NES, SNES och PSX funkar däremot.

Skickades från m.sweclockers.com