Om du inte kan avinstallera saker i Win 10...

Permalänk

Om du inte kan avinstallera saker i Win 10...

Lycka kan vara ett enkelt tips när man för femtusonde gången inte kan använda Windows avinstalleraren, som det är tänkt (Du kan helt enkelt inte avinstallera pga att det saknas koppling eller så. Då hittade jag den här enkla lösningen i något forum. Någon som förresten vet varför det är dubbelt av vissa saker i Win 10 - gamla och nyare versionen?

https://imgur.com/a/7v2tCuG

Kanske känt? Men jag visste då inte att det funkade bättre på detta vis.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Lycka kan vara ett enkelt tips när man för femtusonde gången inte kan använda Windows avinstalleraren, som det är tänkt (Du kan helt enkelt inte avinstallera pga att det saknas koppling eller så. Då hittade jag den här enkla lösningen i något forum. Någon som förresten vet varför det är dubbelt av vissa saker i Win 10 - gamla och nyare versionen?

https://imgur.com/a/7v2tCuG

Kanske känt? Men jag visste då inte att det funkade bättre på detta vis.

Skillnaden ligger i om det är ett klick-to-run program eller klassiskt Win32 program.
Klick-to-run är inte alltid enklare att avinstalleras via den traditionella Avinstallera ett program som du länkar till utan tas bäst bort via Appar och funktioner... och vice versa.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Program och funktioner har man ju alltid använt och är det lämpligaste sättet att avinstallera.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Denna använder jag, gillar att man kan skanna på "djupet" och få bort mer.

Permalänk
Administrativ avgift

@spacedebree: Frågan här är , har ni verkligen missat att den gamla hederliga kontrollpanelen finns kvar i Windows 10? Sök bara på den

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@spacedebree: Frågan här är , har ni verkligen missat att den gamla hederliga kontrollpanelen finns kvar i Windows 10? Sök bara på den

Använder nästan enbart den när det kommer till "avancerade" inställningar. Sedan fungerar Windows 10 settings mycket väl för tex utseende och liknande. Byta bakgrundsbild, update, konto osv. Aka för en vanlig användare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Administrativ avgift

Det enda våran kära trådskapare länkar till är hur man öppnar avinstallera program direkt istället för att bara öppna kontrollpanelen , "funkar" bättre njae snarare att vissa program inte är kodade för windows 10 som en "app"

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Just detta är något av det värsta jag vet på Windows. Är det lathet eller en tidsfråga som är problemet? Om jag vill avinstallera ett program så vill jag antagligen INTE ha kvar en massa skräpfiler som programmet i fråga använder...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@andra94: Hej! Trådskaparen, här! Jag hade ingen plan att imponera med små medel, utan det var bara en aha-upplevelse när jag fattade att det funkade så mkt bättre i klassiska avinstallations....tjotafräset. Trodde faktiskt dessa var identiska. Jo, jag kände till båda. Svårt att undgå om man inte bott under en sten. Men jag var mest glad att jag hittade en enkel lösning, tror inte alla har koll på detta.

Så är det! Tjo!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

@Dr.Mabuse: Bra info! Tackar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma