Trådlöst Nätverkskort till Z97-A Asus?

Permalänk

Trådlöst Nätverkskort till Z97-A Asus?

Hej!

Jag ska flytta nu och det kommer bli lite svårt för mig att dra en nätverkskabel till min dator.
Behöver alltså köra trådlöst, då mitt moderkort inte har inbyggt WIFI så behöver jag ha något annat som fixar det!

Jag har tidigare kört på USB sticka men skulle gärna vilja ha ett kort man sätter i datorn. Det behöver inte vara värsting då jag enbart har 80/10 i mbit/s på mitt bredband.

Vad skulle ni rekommendera?
Jag har kollat på något sånt här men är osäker på om det kommer passa: https://www.inet.se/produkt/5401872/tp-link-tl-wn781nd-n150

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Jag använder det kortet själv. Det fungerar Men problemet är antennen. Mitt chassi blockerade signalen. Så jag fick sätta på en antenn jag kunde montera ovanpå chassit. Det funkade bra. Men för ca 6 månader sedan började pingen att svänga upp och ner i spel.
Vet inte om det är nätverkskortet eller min router som strular. OM det bara är surf du ska använda den till funkar den bra.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

@Makaveli1: Jag använder det kortet själv. Det fungerar Men problemet är antennen. Mitt chassi blockerade signalen. Så jag fick sätta på en antenn jag kunde montera ovanpå chassit. Det funkade bra. Men för ca 6 månader sedan började pingen att svänga upp och ner i spel.
Vet inte om det är nätverkskortet eller min router som strular. OM det bara är surf du ska använda den till funkar den bra.

Ja okej! Tack för ditt svar.
Jag tror kanske att jag köper en lite dyrare då det kommer vara 15 meter från routern och väggar emellan, borde vara bättre antenner på dom som är lite dyrare tänker ja?