Permalänk

Dator byte

Hej, Jag har en dator som jag har tänkt att sälja men en kille skulle vilja byta sin mot min istället och att jag lägger pengar emellan
han hade tänkt sig runt 5-6k och jag undrar om det är värt för mig, hade egentligen tänkt att sluta spela men men

Hans dator: Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING
Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Svart
GPU: Inno3D RTX 2080 Super iChill X3 Ultra 8GB
Processor: Intel Core i9-9900KS Processor 8core/16 kärnor - 5Ghz
Kylare: Corsair H100i RGB Platinum
Ram minne: G.Skill trident Z RGB Series 32GB 3600Mhz DDR4
Nätaggregat: Corsair RM850x V2 850W 80+ Gold
Hårddisk (M.2): ADATA XPG SSD GAMMIX S5 1TB M.2 PCI Express 3.0
Hårddisk (SSD): Samsung 860 EVO, 1TB

min dator: GPU: Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 2xHDMI 2xDP 8GB
CPU: Intel core i7 8700k 3,7 GHz 12MB (KAN ÖVERKLOCKAS TILL 5 GHz Men har aldrig gjort det då det flyter på bra ändå)
Moderkort: ASUS Prime Z370-A, Socket-1151
RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB (16GB totalt)
NÄT AGG: Corsair RM750x, 750W PSU
SSD: Samsung 850 EVO Series MZ-75E500B 500GB
HDD: Seagate Desktop HDD ST4000DM000 64MB 4TB (med 7600 RPM)
CHASSI/Lådan: Fractal Design Define R5 Svart
Fläkt: "Be-Quiet Pure Rock" (Extra fläkt utöver det Chassit har)
Windows 10: Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM

Permalänk

@Endlesslie: jag hade nog slagit till annars har du ju en bra dator. Enda som behövs är ju nytt grafikkort egentligen

Permalänk
Medlem

@Endlesslie, varför ska du byta din dator mot en nyare snabbare dator om du ska sluta spela?

Du verkar ju dessutom redan ha en vettig burk som fortfarande går bra att spela på. Vad ligger vinsten i att byta?

Förstår inte riktigt ditt resonemang här?

*edit*
En fråga: från början tänkte du sälja din dator, men vad tänkte du göra sen?
Köpa en ny kraftigare? köpa en ny enklare? eller helt enkelt skippa dator?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@trebrecks: Tack för snabbt svar, jo precis jag har ju en dator som fungerar till det mesta men tänker om det hade varit värt att byta för att kunna ha datorn i 5 år eller så utan problem

Permalänk

@Roger W: Hade tänkt att sluta spela men det lär kanske inte hända, så tänkte om detta var en bra chans att byta till mig en dator som jag kan ha i många år framöver

Hade faktiskt tänkt att sälja Datorn helt och bara ha min bärbara, men om det nu är värt att byta till mig en dator som jag kan ha utan problem i 5-6 år hade jag gärna kunnat tänka mig att lägga 5-6k emellan, går upp och ner med mig när det gäller att spela men jag har haft en dator sen jag var 6år och lär spela i många år till, från och till