Jaybird vista eller Galaxy buds?

Permalänk
Medlem

Jaybird vista eller Galaxy buds?

Spontan köpte idag ett par Jaybird vistas då de var på rea till 1000kr på inets invigning vid sveavägen. Tänkte att jag lika gärna kan köpa dem och sedan lämna tillbaka om jag ångrar mig. Om jag skulle lämna tillbaka de så skulla jag nog köpa galaxy buds då jag har en samsung mobil. Kan dock inte testa hörlurarna då jag inte kan lämna tillbaka dem då.

Har någon erfarenhet av någon av dessa som vill dela med sig? Osäker på om galaxy buds är värda 300kr mer för lite mer anpassningsmöjligheter etc....

Permalänk
Avstängd

Egentligen är ju Jaybird Vista dom dyrare hörlurarna om man kollar på prisjakt. Vad är det för anpassningsmöjligheter du saknar med dessa som du får med buds?

Permalänk
Medlem

Jag körde med ett par IconX 2018. Och där var det stora problem med att ljudet blev sämre på någon av lurarna. Det var själva "vattentäta" filtret i lurarna som hade kleggat igen. Så det det kan vara en idé att googla på Galaxy buds innan du byter!

Satt bra i öronen! Men skulle aldrig kunna rekommendera dom!

Ser dock ut att vara samma problem!

I again had this problem but now i brought them to the Samsung store and this is definetely because of earwax inside of the speakergrill. They cleaned my buds with a special brush

GalaxyBuds

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

Egentligen är ju Jaybird Vista dom dyrare hörlurarna om man kollar på prisjakt. Vad är det för anpassningsmöjligheter du saknar med dessa som du får med buds?

Osäker på om de uppdaterat Jaybirds app... Förut så kunde man t.ex. bara byta till nästa låt och inte spola tillbaka till den förra. Detta kan man t.ex. göra med galaxy buds så vitt jag vet iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag körde med ett par IconX 2018. Och där var det stora problem med att ljudet blev sämre på någon av lurarna. Det var själva "vattentäta" filtret i lurarna som hade kleggat igen. Så det det kan vara en idé att googla på Galaxy buds innan du byter!

Satt bra i öronen! Men skulle aldrig kunna rekommendera dom!

Ser dock ut att vara samma problem!

I again had this problem but now i brought them to the Samsung store and this is definetely because of earwax inside of the speakergrill. They cleaned my buds with a special brush

GalaxyBuds

Jo jag har hört att de ska sita lite skönare än vad jaybirds gör. Dock så är det ju inte värt det om detta problemet kvarstår. Men jaybirds kan väl inte vara så obeväma. Vill kunna träna i dem så bekvämligheten är ju viktigare än ljudkvaliten för mig iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmen:

Jo jag har hört att de ska sita lite skönare än vad jaybirds gör. Dock så är det ju inte värt det om detta problemet kvarstår. Men jaybirds kan väl inte vara så obeväma. Vill kunna träna i dem så bekvämligheten är ju viktigare än ljudkvaliten för mig iaf...

Jag har Vista och dom är riktigt sköna dessutom sitter dom som en smäck

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmen:

Jo jag har hört att de ska sita lite skönare än vad jaybirds gör. Dock så är det ju inte värt det om detta problemet kvarstår. Men jaybirds kan väl inte vara så obeväma. Vill kunna träna i dem så bekvämligheten är ju viktigare än ljudkvaliten för mig iaf...

Kan inte svara ang Jaybirds, kör med Airpds V2. Var lite skeptiskt till dom först. Sitter skönt i öronen, och dom trillar inte ur som jag trodde dom skulle göra när man springer när man tränar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Jag har Vista och dom är riktigt sköna dessutom sitter dom som en smäck

Inga problem du upplevt? Jag har hört att knapparna kan vara lite jobbiga och göra ont? Hur länge kan du ha på dig dem utan att det börjar bli obekvämt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmen:

Inga problem du upplevt? Jag har hört att knapparna kan vara lite jobbiga och göra ont? Hur länge kan du ha på dig dem utan att det börjar bli obekvämt?

Nope inga problem här. Har på mig dom max 1h åt gången och har inte upplevt något skav

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850