Permalänk
Geeks Gaming

Svenska servrar är säkrade tills i morgon

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1463319-days-of-war-sky...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Nu blev man ju riktigt sugen på Battalion 1944

Visa signatur

:D

Permalänk

Ni som har hunnit spela lite sedan det släpptes som Early Acces, vad tycker ni? Som gammal DoD-spelare är jag kluven. Det påminner rätt mycket om DoD men samtidigt är inte allt riktigt på plats för mig. Först och främst trodde jag att grafiken skulle vara ännu bättre än vad den är. Sedan tycker jag inte att någon av de banor som finns är riktigt bra. Saknar också dörrar att öppna för att ta sig in och ut ur byggnader (har inte hittat någon ännu i alla fall). Ljudet från vapnen är riktigt dåliga - låter som leksaksvapen. Sedan tycker jag inte att det är så stor skillnad på rekylen till exempel om man skjuter med ADS eller inte, och heller inte så stor skillnad på rekylen om man går ner på knä och skjuter. Där borde skillnaderna vara större. Men spelet är ändå tillräckligt lovande för att jag ska komma tillbaka. Det stora lyftet tror jag kan komma när folk kan börja lägga upp egna banor, hoppas bara att det kommer snart för de officiella är lite för dåliga.

Permalänk

Är ju gammal DoDare jag med.

Som du säger det drar rätt mycket åt DoD, vilket det också är sagt att göra. Dock så får man ju ta i beräkning att det är en helt annan typ av motor under huven på detta. Jag känner ju att jag inte vant mig riktigt än med hela spelmekaniken. Sedan kan det något behövas fixas en hel del på rörelserna också.

Ja, det var lite sparsamt med kartor, sen drogs ju Thunder in också då Vale satte ner foten. Så nu roterar det väl typ 3 kartor som mest. Hoppas dom får ut map editorn fort som fasen eller slänger in ett par egna officiella kartor för att hålla lågan uppe. Många har ju tendens att ledsna snabbt när det inte blir någon variation på kartor.

Ljudet är det väl lite si och så med, till viss del så tycker jag om det stilla ploppandet ibland. Sen visst så borde det ju kanske vara lite mer tryck ibland. Granater är låter ju inte mycket och man märker ju knappt att dom landar.

Rekylen bör vara den samma med eller utan ADS, dock självklart borde det vara en skillnad när man står på knä eller står. Själv tycker jag den blir mindre när jag står på knä, vet dock inte om jag kanske bara inbillar mig haha.

Som du säger, det skulle vara trevligt med lite öppningsbara dörrar och dylikt. Men förhoppningsvis slänger nån in det på custom maps när detta börjar dyka upp.

Jag tycker spelet har stor potential men det är en hel del putsande kvar.
Jag tycker bland annat att det är lite svårt att urskilja motståndare på vissa avstånd mot vissa bakgrunder och sådant. Dock i deras forum var det folk som lämnat tips på vad man skulle kunna göra för att förbättra detta genom vissa inställningar. Ska ta och testa på detta senare ikväll.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Skrivet av Tim_Beluga:

Jag tycker bland annat att det är lite svårt att urskilja motståndare på vissa avstånd mot vissa bakgrunder och sådant. Dock i deras forum var det folk som lämnat tips på vad man skulle kunna göra för att förbättra detta genom vissa inställningar. Ska ta och testa på detta senare ikväll.

Har samma problem. Vad är det för inställningar?

Har du lyckats plocka upp en handgranat från marken, och kasta? Är det någon mening att prima sina granaterna genom att plocka upp och hålla dem några ögonblick innan man kastar i väg dem, som i DoD?

Permalänk

Någon hade postat denna guide till exempel:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=8506878...

Har som sagt inte hunnit testat något själv än, men ska försöka ikväll.

Nja, tyvärr har jag svårt att se vart dessa jäkla granater landar så jag har inte plockat upp någon, men det ska gå att göra.
Du behöver inte kasta granaten på backen och plocka upp den för att prima, räcker med att trycka ned musknappen så aktiveras den, bara att fortsätta hålla in knappen tills det känns bra, dock inte för länge Sedan när du släpper så kastas den iväg primad och färdig.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk

Ville bara säga att jag hann med att testa en del. Blev aningen bättre. Dock missade jag en del om att lägga till egen kod, vilket antagligen skulle ge bättre resultat.
För närvarande har min sambo hamnat på sjukhus så jag är med där och ar inte hunnit testat något mer.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Geeks Gaming

Ny uppdatering idag som fixar en hel del och lägger även till ny karta. Ska dock sägas att kartan är inte färdig.

Please find the complete 1.0.4.4 changelog below:

Maps
• Added initial version of Foy to rotation
• Added new route to German 2nd flag in Kaysersberg
• Visibility tweaks for Kaysersberg
• Fixes to prevent boats from going off course on Omaha
• Patched up player reported exploits in all maps

Gameplay
• Implemented new weapon system to increase fluidity and reliability (rewrite of all underlying code that drives firing, reloading, switching, targeting, grenades, ammo, etc.)
• Decreased weapon recoil for all weapons
• Reduced recoil when crouching and prone
• Reduced CoF on Assault class
• Reduced randomness in Support recoil
• You can now fire while going prone and moving while prone
• Added jump accuracy penalty

Sounds
• New 1p firing sounds for all guns
• New bullet casing foley
• Added German VO for objectives

Bugs
• Fixed positioning of muzzle flashes and casing ejections
• Changed default server return values

Engine
• Updated engine to UE4.15

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Dags att återuppliva detta spelet tycker devsen. Efter lång tystnad efter första släppet som inte gick något vidare då det saknades content så kommer spelet släppas helt och gå ur Early access med en massa nya kartor, botar, vapen och fraktioner.
Har varit med i stängda tester och spelet är nu mycket mer polerat.

När: 30 Januari
Vad är nytt:
-2 nya arméer(Ryskar och britter)
-Massa nya vapen för alla arméer
-Botar för både online och offline
-10 helt nya kartor med scenario från Västfronten, Östfronten och Afrika.
-Omgjort och polerat gameplay.
-Unlocks och levels.
-MapEditor

Wiki
Discord
https://store.steampowered.com/app/454350/Days_of_War/

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Jag är ganska förväntasfull inför den 30 januari. Hoppas att spelet är bra, och tas emot bra. Hoppas även på att det kommer ett stort antal banor som folk har gjort själva. Jag tänkte faktiskt själv pröva att leka lite med mapeditorn. Får se vad det kan bli av det.

Permalänk
Geeks Gaming

@Baradet Funkar: Har själv börjat pilla i deras mapeditor. Och vet att det redan är på väg minst 4 riktiga community kartor och sen typ 4-6 "fun" maps. Så kommer finnas en hel del.
De jag hoppas på att devsen fixar efter är så man kan köra moddar och nya gamemodes.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

@Jinxswe: Visste inte att man kunde börja redan nu. Trodde man var tvungen att vänta tills releasen. Hur kommer man åt editorn?

Permalänk
Geeks Gaming

@Baradet Funkar: Om man är på deras discord så PMa deven som heter Johnny. Men editorn ska komma ut typ samtidigt annars.
I värsta fall ladda ner UE4 4.20 och smått börja där

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

@Baradet Funkar: Om man är på deras discord så PMa deven som heter Johnny. Men editorn ska komma ut typ samtidigt annars.
I värsta fall ladda ner UE4 4.20 och smått börja där

Tack för info.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|