Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Doktorn på Voyager ja, men major Kira var ju lika träig genom hela serien i alla fall - noll karaktärsutveckling där.

För övrigt räcker inte påstådd karaktärsutveckling för att en serie ska bli bra. Det är därför DS9 failade så hårt

Failade DS9? Den är "i mitt tycke" precis lika bra som TNG och Voyager. Tog bara lite längre tid att fatta tycker för karatärerna på något sätt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Aldrig använt det heller tbh

De har ganska mycket bra där nu. The Expanse, Marvelous Mrs Maisle, The Boys, The Man In The High Castle, och mer lär det bli.. men jävlar vilken dålig UX. Jag betalar för prime men ser ändå dessa via andra medel. Hoppas de skärper sig.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Så att... någon som hunnit med att titta på första avsnittet ännu?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Collab mellan denna och frysmat-Picard skulle också vara något!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av backspace:

Så att... någon som hunnit med att titta på första avsnittet ännu?

Är väl 24/1 som gäller på Prime, så får bli helgunderhållning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Är väl 24/1 som gäller på Prime, så får bli helgunderhållning!

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av backspace:

Jag bara ANTAR alla avsnitt kommer på samma gång? Har inte kollat upp, men känns ju som standard nu för tiden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: Enligt wikipedia.org så verkar släppschemat vara varje Torsdag framöver för tio avsnitt.
23e Jan
30e Jan
6e Feb
osv osv

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag bara ANTAR alla avsnitt kommer på samma gång? Har inte kollat upp, men känns ju som standard nu för tiden.

Enligt IMDB blir det ett avsnitt per vecka.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av backspace:

@emilakered: Enligt wikipedia.org så verkar släppschemat vara varje Torsdag framöver för tio avsnitt.
23e Jan
30e Jan
6e Feb
osv osv

Skrivet av Chibariku:

Enligt IMDB blir det ett avsnitt per vecka.

Men vad fan. Där fick jag för att jag inte lästa på ordentligt. Nåja!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av backspace:

Så att... någon som hunnit med att titta på första avsnittet ännu?

Har sett första avsnittet det var helt okej. Äntligen lite mer actionscener

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har sett första avsnittet det var helt okej. Äntligen lite mer actionscener

Ja för det är vad som alltid varit kärnan i Star Trek. Action! Det är därför JJ Abrams filmer var så bra

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Ja för det är vad som alltid varit kärnan i Star Trek. Action! Det är därför JJ Abrams filmer var så bra

Alltid sagt att star Trek är för mycket snack för lite space dog fights

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Elektroman:

Ja för det är vad som alltid varit kärnan i Star Trek. Action! Det är därför JJ Abrams filmer var så bra

Nja men ett smart drag för att locka nya tittare.

Skrivet av Chibariku:

Alltid sagt att star Trek är för mycket snack för lite space dog fights

Exakt more fight less talk. Kommer att följa serien. Efter Mandalorian är jag positiv till det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nja men ett smart drag för att locka nya tittare.

Frågan är ju bara om äldre "fans" stannar kvar när serierna försöker locka nya, i regel yngre tittare.
Själv hoppas jag verkligen att det blir mindre action i kommande avsnitt men med tanke på slutscenerna man såg så är nog den möjligheten minimal, tyvärr.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

så många känslor som dyker upp, så många intryck att ta in.

Pilotavsnittet ger mig en känsla av Star trek som jag saknat sedan filmerna från TNG.

Jag vet inte riktigt hur jag vill betygsätta detta avsnitt utan ha sett två avsnitt till men jag kan säga att såhär att den är för min del ingen besvikelse.

The mandalorian och Star Trek: Picard är de enda serierna som lyckats ge mig rysningar över hela kroppen och så mycket känslor i ett enda avsnitt.

Om jag måste betygsätta avsnitt 1 så får det 8.5/10 Spot's

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

så många känslor som dyker upp, så många intryck att ta in.

Pilotavsnittet ger mig en känsla av Star trek som jag saknat sedan filmerna från TNG.

Jag vet inte riktigt hur jag vill betygsätta detta avsnitt utan ha sett två avsnitt till men jag kan säga att såhär att den är för min del ingen besvikelse.

The mandalorian och Star Trek: Picard är de enda serierna som lyckats ge mig rysningar över hela kroppen och så mycket känslor i ett enda avsnitt.

Om jag måste betygsätta avsnitt 1 så får det 8.5/10 Spot's

Själv tyckte jag aldrig att mandalorian kom igång.
Vad var det som gav rysningar? Vill verkligen gilla serien så övertala gärna:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Själv tyckte jag aldrig att mandalorian kom igång.
Vad var det som gav rysningar? Vill verkligen gilla serien så övertala gärna:)

Menar vi mandalorian nu?

Alltså jag kan ju inte övertala någon att gilla en serie Men för min del så är det små subtila saker levereras i form av fan service, Det kan vara alltifrån en referens till en äldre film eller plats i universe. Något som gör att man tänker tillbaka till något minne man har.

Mandalorian har sina stunder, specifikt hur de håller sig till källmaterialet osv.

Star Trek: Picard så var det throwbacks till sista filmen, Musiken, Scensättning osv.

Jag är ju mera nörd och märker lätt av smådetaljer i filmer och serier som många andra kanske missar vid första sittningen.

Storyn är väldigt viktig också och saknar storyn substans i universum så faller hela skiten. Jag kan tyvärr inte beskriva storyn i picard utan att spoila det så ni får helt enkelt se den när tillfälle ges.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Menar vi mandalorian nu?

Alltså jag kan ju inte övertala någon att gilla en serie Men för min del så är det små subtila saker levereras i form av fan service, Det kan vara alltifrån en referens till en äldre film eller plats i universe. Något som gör att man tänker tillbaka till något minne man har.

Mandalorian har sina stunder, specifikt hur de håller sig till källmaterialet osv.

Star Trek: Picard så var det throwbacks till sista filmen, Musiken, Scensättning osv.

Jag är ju mera nörd och märker lätt av smådetaljer i filmer och serier som många andra kanske missar vid första sittningen.

Storyn är väldigt viktig också och saknar storyn substans i universum så faller hela skiten. Jag kan tyvärr inte beskriva storyn i picard utan att spoila det så ni får helt enkelt se den när tillfälle ges.

hehe menade mandalorian och övertala var kanske lite starkt ordval.

Gillar själv star wars väldigt mycket och även om de har lyckats hitta en viss stämning à la star wars så är det lite för långt ifrån samtidigt. Men det är kanske jag som saknar Han Solo och de andra karaktärerna och att det är de som är mitt Star wars...

Kul att du gillar det iaf! Jag får nog ge det en chans till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

hehe menade mandalorian och övertala var kanske lite starkt ordval.

Gillar själv star wars väldigt mycket och även om de har lyckats hitta en viss stämning à la star wars så är det lite för långt ifrån samtidigt. Men det är kanske jag som saknar Han Solo och de andra karaktärerna och att det är de som är mitt Star wars...

Kul att du gillar det iaf! Jag får nog ge det en chans till

Alltså Star Wars för mig är så mer än filmerna, Det finns så mycket material i Legacy/EU. Mandalorians har haft en stor roll i mina favorit spel som var KoToR 1 och 2.

Empire strikes back kommer alltid vara min favoritfilm men Rogue one ligger på stabil andra plats.

Mandalorian är den första live action serien så den ligger i topp sen får vi se hur Kenobi serien tar sig an min nördiga ådra.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att denna series intro/outromusik INTE är Picard Song...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Går inte riktigt att bedöma serien efter bara ett avsnitt. Men rent generellt känns det ganska urvattnat. "Yeah vIlKeN FeT AcTIOn äNTilIgen isStällET För Bar TrÅkIGt VETenSkapSPrAT" kanske du säger om du ser serien som 15-åring. Men det känns inte som vi kommer få se så mycket filosofi / utforskaranda / nya perspektiv och riktig fysik, teknologi och naturvetenskap etc, alltså det som är själva kärnan i vad som gjorde Star Trek till en serie utöver den vanliga "Hollywood-idiotunderhållningen" till att börja med.

Men håll sinnet öppet

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska vänta 10 veckor och se hela första säsongen i ett sträck 🤔

Edit: har ju ändå redan väntat ett år ...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Hmm, någon som vet nått om Amazon kommer lägga upp UHD av serien?
1080p finns att streama på Prime Video nu, men jag hittar inget om någon 4K. Jag antar ju att det finns på CBS, eller?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Oavsett vad alla "kärntrupper" skriver så kommer jag att kasta mig över denna serie. Picard är min absoluta favorit, sedan kommer Kirk ganska långt efter.

Jag gillar dessutom de nya Startrekfilmerna och Star Trek Discovery så jag räknas väl knappast i sammanhanget.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Hmm, någon som vet nått om Amazon kommer lägga upp UHD av serien?
1080p finns att streama på Prime Video nu, men jag hittar inget om någon 4K. Jag antar ju att det finns på CBS, eller?

Vad jag ser på CBS hemsida är det HD som gäller. De sparar nog 4K till BR-upplagan?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli hur bra som helst.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Sett första avsnittet nu och tycker piloten verkar lovande. Hade iof hoppats på ett dubbel avsnitt som kunde kicka igång serien men den börjar i alla fall ganska starkt.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Vad jag ser på CBS hemsida är det HD som gäller. De sparar nog 4K till BR-upplagan?

Började ana det, så jag kollade på avsnittet via Amazon Prime idag.
Förstår dock inte hur dom tänkte när dom tog det beslutet, en så pass stor franchise bör dom ju inte spara på kvalitén.
När nu BR-packet släpps så kommer det ju ändå vara högre kvalité på bilden.
Men men, inget att göra åt det.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag tittar för att Patrick Stewart är med.
Känns lite så.

Inte lika värdelöst som Discovery men på gränsen.