Bara jag som gillar Bing och Siri mer än Google

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar Bing och Siri mer än Google

Läste just denna artikeln och håller med: https://www.theverge.com/tech/2020/1/24/21079696/google-serp-...

Har ett bra tag allt mer använt utskällda Bing som sökmotor (och så ankan förstås). Och Siri som ska vara helt kass förstår mig bättre än Goggles röstassistent som gillar att ringa upp okända personer när jag säger att den ska ringa upp ett namn medan med Siri blir det nästan alltid rätt och ändå är jag ingen fanboy av IOS.

Jag använder mest min OnePlus mobil men när jag inte har plats i fickan skinkan alltid iPhone SE ner. Och då tycker jag att jag kan äntligen kan använda röstassistenten på ett bra sätt. Har även Googles puck men den blir ju bara sämre och förstår mig mindre med tiden förutom att den funkar med Spotify vilket inlåsnings-Apple inte vill lägga in i Siri därför att de vill ge sin egen musiktjänst en fördel på deras prylar.

Oj, detta blev ett längre inlägg än det var meningen att bli men vad tycker ni själva, börjar ni tröttna på reklam-Google?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Kommenterar min egen tråd för att det inte ska missförstås

Själv är det inte reklamen som gör att jag numera till 70% söker på Bing istället för Google för man kan faktiskt få mer reklam på Bing. Exempel om man söker på Laholm. Tycker bara att jag fått bättre sökresultat på Bing den senaste tiden.

Google
https://www.google.se/search?hl=sv&authuser=0&sxsrf=ACYBGNSI1...
Bing
https://www.bing.com/search?q=laholm&qs=n&form=QBRE&sp=-1&pq=...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Läste just denna artikeln och håller med: https://www.theverge.com/tech/2020/1/24/21079696/google-serp-...

Har ett bra tag allt mer använt utskällda Bing som sökmotor (och så ankan förstås). Och Siri som ska vara helt kass förstår mig bättre än Goggles röstassistent som gillar att ringa upp okända personer när jag säger att den ska ringa upp ett namn medan med Siri blir det nästan alltid rätt och ändå är jag ingen fanboy av IOS.

Jag använder mest min OnePlus mobil men när jag inte har plats i fickan skinkan alltid iPhone SE ner. Och då tycker jag att jag kan äntligen kan använda röstassistenten på ett bra sätt. Har även Googles puck men den blir ju bara sämre och förstår mig mindre med tiden förutom att den funkar med Spotify vilket inlåsnings-Apple inte vill lägga in i Siri därför att de vill ge sin egen musiktjänst en fördel på deras prylar.

Oj, detta blev ett längre inlägg än det var meningen att bli men vad tycker ni själva, börjar ni tröttna på reklam-Google?

Hmmm min första större sökmotor som jag kommer ihåg var altavista, sen kom google, bing väldigt sällan men jag gillar konkurrens på lika villkor så den sökmotor som ger mig mest kommer jag använda.

Ska försöka testa Bing och DuckDuckGo nästa vecka och se vad det är för något.

-REDIGERA-

Kan nämna att astalavista också var bra men bara dom som använt den vet

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

@Stefanp67: DuckDuckGo är kända för att inte spara dina sökvanor för att tjäna pengar på riktad reklam i sin webbläsare (Chrome).

Bing kan vara svårt att söka på om man är van att söka på ett visst sätt med Google men bara man tänker om lite så tycker jag den ger bättre resultat. Beror nog på att Bing inte ännu är varm i kläderna på att ranka resultaten som Google som ger dig det de flesta i din region tycker är relevant vilket jag tycker är rätt tråkigt. Beror kanske på att man inte tänker och tycker som de flesta

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Lycos, Webcrawler och Altavista. Vilka minnen.

Använder enbart Duckduckgo och Bing via Siri.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Kör i princip enbart Duckduckgo sedan 2011/2012 någongång. Börjar jag söka med en annan webbläsare så är det generellt ett misstag såvida jag inte vill se andra resultat. Väljer även då oftast Bing före Google.

Hade gärna sluppit Google helt i mitt liv men brist på alternativ för smartphones gör det svårt. iPhone finns men jag föredrar att inte lägga iPhone-summor på produkter som brukar behöva bytas varannat år. Har lite förhoppningar på Microsofts Windows 10X mobilsatsning så troligen det jag kommer vänta in.

Permalänk
Medlem

Har själv fram till november använder Windows telefoner så förstår vad du menar. Tyckte att Bing och framför allt Bing Maps gav bättre resultat