Permalänk
Medlem

Oblivion

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Det tog nästan fyra år, men nu är det här:

Permalänk
Medlem

Hej, lägger upp ett par byggen jag med.

TGR Alice

CCD Prophet

CCD Aanzee

TX60

Leaf 80

Matrix 1.2 OG

Leaf 60 PC

QXP

Permalänk
Medlem

För drygt 5 år sedan sålde jag iväg mitt första Topre Realforce och har saknat det sen dess. Blev att beställa hem ett nytt, och fan vad nöjd jag är!

Mina IRL vänner kallar mig för fula ord när jag berättar vad jag betalat för det och förstår inte alls. Så jag vänder mig hit för lite backning

Permalänk
Medlem

Emir013, riktigt sjukt arsenal! Vad är det för pcb i Leaf? Jag har ej hängt på GH eller DT på ca 8 år, det verkar ha hänt en del. Vet du ifall det går att lösa WKL cases som passar ex. Phantom pcbn? ISO är key och 1.5 mods är mer key. Borde väl finnas nya bättre grejer? Det är för mycket plotter och infinite custom budgetbyggen i typ plexiglas eller riktigt hiskeliga byggen överlag att plöja igenom. Hade varit sweet om någon kunde guida mig, typ fixa discordkanal nya IRC har jag sett, eller något för att dumpa mess snabbare. Tacksam för hjälp!

Samma som Exiphi, har under typ 6 år har kört Realforce och det ser ut som att dagen kanske är här när man kan få ha ett WKL linjär bräda i ISO för exempelvis dota, där suger faktiskt topre, lite... lite nog

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

Emir013, riktigt sjukt arsenal! Vad är det för pcb i Leaf? Jag har ej hängt på GH eller DT på ca 8 år, det verkar ha hänt en del. Vet du ifall det går att lösa WKL cases som passar ex. Phantom pcbn? ISO är key och 1.5 mods är mer key. Borde väl finnas nya bättre grejer? Det är för mycket plotter och infinite custom budgetbyggen i typ plexiglas eller riktigt hiskeliga byggen överlag att plöja igenom. Hade varit sweet om någon kunde guida mig, typ fixa discordkanal nya IRC har jag sett, eller något för att dumpa mess snabbare. Tacksam för hjälp!

Samma som Exiphi, har under typ 6 år har kört Realforce och det ser ut som att dagen kanske är här när man kan få ha ett WKL linjär bräda i ISO för exempelvis dota, där suger faktiskt topre, lite... lite nog

Tack! Finns ett par till, och ännu ett par på ingång. Lägger upp vid tillfälle.

Jag är rädd att tiden med lösa chassin är förbi. :/ Ett par år tillbaka så fick man nöja sig med en standard tray-mount eller ett TEX-case för ex Phantom-pcb du nämner, men nu har vi ett stadigt flöde av customs som är på en helt ny nivå. Det är väldigt svårt att köpa ett löst "chassi", numer är det gruppköp i väldigt begränsade antal som gäller. Varje månad finns det flera gruppköp, och följs enkelt via Geekhack (både gruppköp (GB) och intressekoll (IC)) Detsamma gäller keycaps, finns under samma kategorier.

Vad gäller leaf-brädorna så är det brädspecifika pcber som kom med gruppköpen, de är inte universala. Den enda "universala" PCBn till TKL som jag känner till görs av hineybush (H87a) och passar en rad customs - dock lååångt från samtliga. Finns ett specifikationsblad på sidan med kompatibilitetsinfo.

Vi har en svensk discord för tangentbordsentusiaster som du kan hitta via www.mekaniskatangentbord.se. Det är även en meetup i Stockholm nu den första februari. Anmäl dig och kom och prova ett par av mina, samt andras tangentbord!

Permalänk
Medlem

@Emir013:

Finns det inga gamla rävar från korea som fräser och anodiserar? Köpt sådant tidigare men det blev aldrig rätt layout när jag höll på. Var oftast likvärdiga rusher som med ClickClacks. Först till kvarn, DanGWanG autoinclude.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

https://i.redd.it/iqri19e02jc41.jpg

Tyckte det så riktigt fett ut men klarar man av att leva utan att veta exakt var allt sitter? Kan skriva utan att se ner på tangentbordet men alla symboler och sånt har jag inte 100 koll på utan att behöva se ner

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@pheting: LZ och Duck fräser fortfarande tangentbord, annars känns det mest som om det är nytt folk i den svängen. DanGWanG lämnade med en smäll för några år sedan. Autoinclude är dock fortfarande en grej.

Permalänk
Skrivet av Khers:

Det tog nästan fyra år, men nu är det här:

https://i.imgur.com/tEdpnZk.jpg

Jäklar vad coolt! Tyckte Ellipse verkade lite lurig när det begav sig så vågade aldrig köpa in mig i det där. Kul att se att det faktiskt blev något! 4år är rätt länge att vänta dock. Tror till och med att jag fick mitt GH60 snabbare än så

Hur är känslan i tangentbordet då?

Visa signatur

Går igång på tangentbord.
Dator 1: i5 3570k @ 4,2 GHz, Corsair H60, MSI RX 480 Gaming X 8 GB, Corsair Vengeance 16 GB (4x4 GB) 1600 MHz.
Dator 2: Xeon X5675 @ 4,3 Ghz, Corsair H80i, Evga GTX 780 Classified 3 GB, Corsair Vengeance LP 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz.
Dator 3: i7 9700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, Gigabyte RTX 2070 8 GB, G.skill Ripjaws V 16 GB (2X8 GB) 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

@krille_AMD: Det är ju inte utan att jag tvivlat på att tangentbordet en dag skulle dyka upp, men det gjorde ju det. Jag skrev ner några tankar kring tangentbordet och postade i en annan tråd, du kan läsa det här. Den korta versionen är att det, trots att det har sina brister, är mycket bättre än jag vågat hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

https://i.imgur.com/nhNjzc9.jpg

@pheting: LZ och Duck fräser fortfarande tangentbord, annars känns det mest som om det är nytt folk i den svängen. DanGWanG lämnade med en smäll för några år sedan. Autoinclude är dock fortfarande en grej.

Det bästa keycap-settet genom tiderna! Fick hem mina med idag.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice med reprint på Handarbeit. Var typ världens mest sällsynta och lukrativa knappsats förr ;o

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Nytt bygge från i fredags!

IDB60 i stål (1/5), kromplätterad med GMK True Olivetti och alphas från Triumph Adler Gabriele 7007L (Tack @dorf_se)

Brytare: B Date code (1989) Vintage blacks, filmade och smorda med 205g0

Väldigt tungt bygge och kromplätteringen kan agera spegel om man önskar ta en ny profilbild för tinder eller något!

Permalänk
Medlem

Keebio Iris (rev 4) med brytare Zilents V2 67g och caps SA Vilebloom

Permalänk
Medlem

Använt mitt filco majestouch i cirka 6 år nu, det gjorde ett bra jobb men kände att det var dags för nytt.
Blev ett Varmilo VA88M TKL med bruna switchar från maxgaming. Kostade "endast" 1090, men ser nu att de höjt det igen till 1490.
Bara lekt lite med det i en halvtimme, men älskar(!) ljudet från tangenterna, och det är perfekt mycket motstånd när man skriver.
Lite ovant nu i början med TKL med allt extra utrymme jag fick men känner på mig att jag kommer älska det också
Även ett handledsstöd i trä från Glorious PC Gaming Race (hela är inte med i bild). Är också väldigt snyggt och cleant 👍👌

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Samma gamla VA69M med nån artisan.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Här är mitt första bygge:

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nyss fått ihop mitt Quefrency 65% tangentbord. Blev riktigt nöjd med resultatet. Detta trots att micro-usbkontakten fick för sig att lossna när jag koppla in sladden. Kvalitén på dessa kontakter är ju total katastrof!
Som tur är kan man ju flasha firmware på båda delarna genom controllern på höger sida också.

Permalänk
Medlem

Nytt bygge - Gråblå polaris som visade sig vara blå. Halvplåt i polykarbonat samt svarta inks med 205g0 smörja.

Permalänk

Har efter ungefär två månader samlat ihop delarna till datorbygge nummer två. Nu har båda barnen datorer och självklart mekaniska tangentbord att klacka runt med. Kände verkligen att jag lyckades med något bra idag och ville dela med mig här för jag har inget facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Blev ju gött, bara att vänta på mina caps till den andra brädan så den kabeln slipper vara ensam.

https://i.imgur.com/Z15moDR.jpg

Var köpte du usb-kabeln? Försöker hitta lite svenska återsförsäljare av "coiled" kablar men än så länge inte hittat något.

Om det inte finns några svenska? Någon som kan rekommendera någon andra handlare att vända sig mot?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Var köpte du usb-kabeln? Försöker hitta lite svenska återsförsäljare av "coiled" kablar men än så länge inte hittat något.

Om det inte finns några svenska? Någon som kan rekommendera någon andra handlare att vända sig mot?

Tror inte att det finns att köpa från Sverige. Coolcable, Kriscables, Pexonpcs samt Clarkkable är några exempel på tillverkare inom EU (ett par av dem är från Storbritannien dock). Det brukar vara många som beställer kablar och det är inte många personer som jobbar med att tillverka kablarna. Detta gör att det kan ta lite tid och som du kommer att se tar många tillfälligt bort möjligheten att beställa så de ska hinna tillverka kablarna. Jag har beställt från Coolcable ett par gånger med fint resultat kan tilläggas.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det här med 3d-printer är skoj.
Håller på o bygger lite tentat quefrency nu.
EDIT: Locken klara, högersidan blev inge vidare... Blir en ny utskrift på den tror jag bestämt.
Sen lackering!

Permalänk
Skrivet av huttala:

Det här med 3d-printer är skoj.
Håller på o bygger lite tentat quefrency nu.
Bara locken kvar till handledsstöden, sen är det klart! (förrutom slipning och lackering då).
https://i.imgur.com/qM9lYfW.jpg

https://i.imgur.com/4qvkYAs.jpg

Hur tycker du SA fungerar på den brädan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Det tog nästan fyra år, men nu är det här:

https://i.imgur.com/tEdpnZk.jpg

Wow! Har dom kommit nu? Jag köpte aldrig något(F har inte fallit mig i smaken).
Men tycker det är otroligt roligt för er som gillar dem!

Permalänk
Medlem

@Beltet: Yes, det tog en stund men Ellipse skickar nu. I alla fall för de som inte beställt tangenter med tryck. De verkar fortsatt vara ett problem...

Permalänk
Medlem

Polaris med skiidata:

Permalänk

Äntligen är min första custum helt färdig!

DZ60
Billigt plastchassi
Gateron Ink Yellow smörjda&filmade
KBDfans DSA PBT Keycaps

Permalänk

@StuntmanMike: Snyggt! Gillar både layouten och capsen. Angående capsen, är det KBDFans ISO nordic DSA keycaps blandat med något annat? Känner inte igen modsen från bilden på KBDFans.com