Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deepy:

@oatp1b1:

Mer än bara en USB-ingång? Är inte det ganska ovanligt? Om du kan bortse från det så är det här mina spontana förslag:

- RME ADI DAC2 (som visst har kommit i uppdaterad version med AK4493)
- Topping DX7 pro
- Sabaj D5
- SMSL M500

Hehe, uttrycker mig visst lite krattigt. Menar att jag inte bara vill ha en USB-ingång utan också koax och optisk. DX7 Pro och SMSL M500 har jag tittat på, vissa verkar lite skeptiska till Toppings kvalitet tyvärr för annars verkar den ju vara ett kanonköp. Fjärrkontroll dessutom vilket är trevligt.

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Kolla in reviews av DAC/AMP combos på denna sida. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?forums/com...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Har vi några fler Kennerton ägare här? Hade vart kul provlyssna någon av deras öppna alster
Lyckas verkligen inte ledsna på mina Magnis. Inte bäst på något men lyckas hitta en grym balans och låter väldigt likt högtalare i rum vilket man är svältfödd på att få lyssna på. Rock kräver ju dynamik och energi hörlurar i regel inte har.

Det enda jag lyssnat på som går att jämföra är Focal Elear på min Trafomatic Audio Head One. Det händer något sjukt mysko med den här luren den ändrar helt frekvensgång på rörförstärkaren jämfört med mina solid states. Ingen annan hörlur oavsett impedans har reagerat så starkt. I regel blir det en anings varmare och en anings mjukare men subtilt. Elear är högst medelmåttig på alla mina transistorförstärkare. Inte dåligt men bra ointressant att lyssna på. Väsenskild Magnin men på rörförstärkaren får den en liknande balans får en tyngd man inte fattade hur det är möjligt och mer levande ljud.

Ljudbilden är dock fortfarande snävare än Magnins trots den är öppen upplevs mer platt och i skallen men det är den enda som hänger med för rock av de lurar jag har

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

beställde ett par Massdrop x HIFIMAN HE4XX Planar Magnetic Headphones mest för att testa, var ju rätt förmånligt pris så ska bli kul att testa något nytt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Efter några månader med HD58X som mina första seriösa hörlurar så vill jag testa nåt annat. Förutom att de trycker på huvudet så tycker jag det nåt saknas i elektronisk musik. Det är precis som om energin och kontrasten i musiken försvinner och allt smälter ihop när det kommer till volym, vilket leder till att klimax i musiken som annars sticker ut bara känns meh i dessa. Vet inte om det är för lite bas, men basen jag hör känns väldigt snabb och är inte alls samma typ av bas jag tycker låter bra. Istället för nåt som kommer som vågor är det mer som slag, vilket blir jobbigt att lyssna på efter ett tag.

Med detta i åtanke, vad skulle ni rekommendera? Budget helst 1000-2000kr, men kan gå lite högre om det är motiverat.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

@hipstergamer: jag har inte jättestor erfarenhet av lurar med lite mer bas då jag oftast lyssnar på klassisk musik själv.
Köpte mig själv ett par Sony MDR-1AM2 för att lyssna på musik med lite mer bas i, dock främst rap och lite åt Aurora hållet. Är rätt nöjd, även om jag ibland upplever basen som för mycket, att den blöder in i mellanregistret. Men det går att tygla något med enkel modifiering.

Annars kanske ATH-MSR7, personligen gillar jag dem verkligen.

Andra som jag inte lyssnat på själv:
Meze 99 Neo

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

@hipstergamer: jag har inte jättestor erfarenhet av lurar med lite mer bas då jag oftast lyssnar på klassisk musik själv.
Köpte mig själv ett par Sony MDR-1AM2 för att lyssna på musik med lite mer bas i, dock främst rap och lite åt Aurora hållet. Är rätt nöjd, även om jag ibland upplever basen som för mycket, att den blöder in i mellanregistret. Men det går att tygla något med enkel modifiering.

Annars kanske ATH-MSR7, personligen gillar jag dem verkligen.

Andra som jag inte lyssnat på själv:
Meze 99 Neo

MDR-1AM2 är lite speciell för en Sony-lur, för den har mycket låg impedans vilket gör att den behöver en hörlursförstärkare med så låg utgångsimpedans som möjligt. Helst nära noll. Och som kan leverera mycket ström, till skillnad från spänning om vi pratar lurar med högre impedans.

Med rätt förstärkare är basen fortfarande kraftfull, men den blir tight och blöder inte in. Med en vanlig förstärkare, typ vanlig hörlursutgång på smartphone/stereo blir basen massiv och over the top. Alltså ganska krävande lurar, men trots det låter dom helt ok även på en smartphone om än operfekt. Men med en bra hörlursförstärkare kan dom låta absolut high end, mellanregister/röster är exceptionellt bra.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

MDR-1AM2 är lite speciell för en Sony-lur, för den har mycket låg impedans vilket gör att den behöver en hörlursförstärkare med så låg utgångsimpedans som möjligt. Helst nära noll. Och som kan leverera mycket ström, till skillnad från spänning om vi pratar lurar med högre impedans.

Med rätt förstärkare är basen fortfarande kraftfull, men den blir tight och blöder inte in. Med en vanlig förstärkare, typ vanlig hörlursutgång på smartphone/stereo blir basen massiv och over the top. Alltså ganska krävande lurar, men trots det låter dom helt ok även på en smartphone om än operfekt. Men med en bra hörlursförstärkare kan dom låta absolut high end, mellanregister/röster är exceptionellt bra.

Kör dom från en el DAC och atom Amp, sen kanske det inte är optimal setup för just de lurarna heller!
Kanske beror på vad vad jämför med också...

Men som du säger så är det en mycket kompetent lur, framförallt för priset både som nys och begagnade nu!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Efter några månader med HD58X som mina första seriösa hörlurar så vill jag testa nåt annat. Förutom att de trycker på huvudet så tycker jag det nåt saknas i elektronisk musik. Det är precis som om energin och kontrasten i musiken försvinner och allt smälter ihop när det kommer till volym, vilket leder till att klimax i musiken som annars sticker ut bara känns meh i dessa. Vet inte om det är för lite bas, men basen jag hör känns väldigt snabb och är inte alls samma typ av bas jag tycker låter bra. Istället för nåt som kommer som vågor är det mer som slag, vilket blir jobbigt att lyssna på efter ett tag.

Med detta i åtanke, vad skulle ni rekommendera? Budget helst 1000-2000kr, men kan gå lite högre om det är motiverat.

Kanske ska testa något från Beyerdynamic? T.ex. DT770 om du vill ha slutna eller DT990 om du vill ha öppna.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Kanske ska testa något från Beyerdynamic? T.ex. DT770 om du vill ha slutna eller DT990 om du vill ha öppna.

Funderar på dessa, men är lite orolig att de kommer ha samma utmattande bas som 58X. Kommer jag undan utan dac/amp tror ni? Körs annars med moderkortet i signaturen.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Börja med att skaffa en vettig dac samt förstärkare istället. Just ditt moderkort har jag inte hört men alla jag lyssnat på med realtek kretsar har vart usla.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

beställde ett par Massdrop x HIFIMAN HE4XX Planar Magnetic Headphones mest för att testa, var ju rätt förmånligt pris så ska bli kul att testa något nytt.

Glöm inte att det kommer med största sannolikhet tillkomma tull/moms.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Glöm inte att det kommer med största sannolikhet tillkomma tull/moms.

Blir ingen moms om inte värdet på varan+frakt överstiger 1700kr. Har för mig att just de lurarna var ganska billiga?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Blir ingen moms om inte värdet på varan+frakt överstiger 1700kr. Har för mig att just de lurarna var ganska billiga?

Jo, 25% moms och hanteringsavgift(iaf om det går via Postnord i Sverige) kommer du få betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Blir ingen moms om inte värdet på varan+frakt överstiger 1700kr. Har för mig att just de lurarna var ganska billiga?

Tror de kostade $130 sist jag kollade faktiskt, så de verkar t.o.m åkt på en prissänkning.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Funderar på dessa, men är lite orolig att de kommer ha samma utmattande bas som 58X. Kommer jag undan utan dac/amp tror ni? Körs annars med moderkortet i signaturen.

Jag har inte hört DT770 själv, så jag kan inte säga något om hur de låter. Men undvik för allt i världen DT990. Jag har ägt ett par själv och de var helt outhärdliga. Fick sälja dem efter två veckor. Diskanten skar i öronen.

Fidelio X2 är rätt ok annars.

Permalänk
Skrivet av hipstergamer:

Funderar på dessa, men är lite orolig att de kommer ha samma utmattande bas som 58X. Kommer jag undan utan dac/amp tror ni? Körs annars med moderkortet i signaturen.

DT770 är ju något man köper om man vill ha nåt med mycket bas och diskant. Den är inte ens i närheten av neutral, alls. Personligen gillar jag dom verkligen, mer än vad jag trodde att jag skulle göra. 770 har även andra egenskaper som lämnar ett bra av tryck och det är komfort och isolering. Rekommenderar att du köper 32ohms versionen om du är sugen.

Permalänk
Medlem

De var mysiga absolut. Mina första bättre hörlurar. Koss Porta Pro regerade innan dess. Hade förvisso testat dyrare lurar än dem men inga som lät bättre. Minns inget som tröttade men mina öron var unga. Sen är jag inte hypersensitiv gällande diskant som en del är. Har aldrig hört en lur jag inte kan lyssna på pga vass diskant. Har testat en del. Ultrasones proline 750 och 900 som är hyperaggressiva ex. 900 moddade jag förvisso med makeupkuddar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tryckte hem ett par Monolith m1060 lurar och en Fiio K5 Pro idag.
Hoppas att det är vad jag letat efter, kollade först på HD650 men vill ha lite mer bastunga lurar.
Vad tror ni, är det en bra kombo för någon som bara haft "gaming-hörlurar" innan?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

@Piinmu: Jag tror inte att du kommer ångra dig en enda sekund!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

@Piinmu: Jag tror inte att du kommer ångra dig en enda sekund!

Det känns bra!
Spännande att få testa planar samtidigt, helt nytt för mig.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag hur bra planar lurar egentligen är, eftersom trådar med dess ägare brukar bestå av en oändlig rad med moddar som måste göras. Visst, kul att modda, men frågan är hur bra låter det från början? Får i alla fall mig att bli skeptisk.

Men jag är inte direkt anti, eftersom jag aldrig lyssnat på några

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

[quote postid="18262273" userid="34832" name="the squonk"]
Ibland undrar jag hur bra planar lurar egentligen är, eftersom trådar med dess ägare brukar bestå av en oändlig rad med moddar som måste göras. Visst, kul att modda, men frågan är hur bra låter det från början? Får i alla fall mig att bli skeptisk.

Men jag är inte direkt anti, eftersom jag aldrig lyssnat på några
[/quote,]

Planar lurar moddas väl inte mer än dynamiska lurar iof. Ta och lyssna teknologin har sina för och nackdelar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Tryckte hem ett par Monolith m1060 lurar och en Fiio K5 Pro idag.
Hoppas att det är vad jag letat efter, kollade först på HD650 men vill ha lite mer bastunga lurar.
Vad tror ni, är det en bra kombo för någon som bara haft "gaming-hörlurar" innan?

Helt omöjligt för någon annan att svara på än du själv.

Exempelvis hade jag en relativt ljudnovis kompis hemma som ville lyssna lite lurar för han tyckte det "fattades något" i hans Sennheiser GSP500 headset.
Vi lyssnade på Sennheiser HD660s (lät dåligt). AKG K712 Pro (bara diskant). Sennheiser HD800S (lät tomma). Beijerdynamics DT770 med dakoni läderkuddar (De lät bra). Philips fidelio X2 (Bäst av alla).
Så han tyckte de överlägset sämsta lurarna var bättre än 15000kr Sennheiser bland annat.
Tom hans headset GSP500 låter bättre än Fidelio X2. Men smaken är olika och det vore billigt att ha sån smak.

Summa summarum. Det finns en anledning att Beats by Dre säljer bra.
Ska man gå efter genomsnittet av människor. Då rekommenderar jag Beats lurar eller Fidelio X2 så blir du säkert nöjd.
Ifall du har fungerande öron, köp något som låter bra. Lyssna runt och bilda dig en egen uppfattning.
Men i och med att det enda du efterfrågar är "bastunga lurar" så. X2. Beats. GSP600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Helt omöjligt för någon annan att svara på än du själv.

Exempelvis hade jag en relativt ljudnovis kompis hemma som ville lyssna lite lurar för han tyckte det "fattades något" i hans Sennheiser GSP500 headset.
Vi lyssnade på Sennheiser HD660s (lät dåligt). AKG K712 Pro (bara diskant). Sennheiser HD800S (lät tomma). Beijerdynamics DT770 med dakoni läderkuddar (De lät bra). Philips fidelio X2 (Bäst av alla).
Så han tyckte de överlägset sämsta lurarna var bättre än 15000kr Sennheiser bland annat.
Tom hans headset GSP500 låter bättre än Fidelio X2. Men smaken är olika och det vore billigt att ha sån smak.

Summa summarum. Det finns en anledning att Beats by Dre säljer bra.
Ska man gå efter genomsnittet av människor. Då rekommenderar jag Beats lurar eller Fidelio X2 så blir du säkert nöjd.
Ifall du har fungerande öron, köp något som låter bra. Lyssna runt och bilda dig en egen uppfattning.
Men i och med att det enda du efterfrågar är "bastunga lurar" så. X2. Beats. GSP600.

Det går att göra rätt mycket med en EQ för att förändra karaktären på valfri lur ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det går att göra rätt mycket med en EQ för att förändra karaktären på valfri lur ...

Eh, jag vet? Jag är en väldigt frekvent användare av Equalizer APO.
Var någonstans i mitt inlägg kände du att jag behövde få den informationen?
Ifall du syftade på det som råd till min kompis har jag redan gett han det tipset, det orkade han inte. Och han lyckades heller inte förklara vad han tyckte saknades i sina GSP500 så svårt att hjälpa då

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Eh, jag vet? Jag är en väldigt frekvent användare av Equalizer APO.
Var någonstans i mitt inlägg kände du att jag behövde få den informationen?
Ifall du syftade på det som råd till min kompis har jag redan gett han det tipset, det orkade han inte. Och han lyckades heller inte förklara vad han tyckte saknades i sina GSP500 så svårt att hjälpa då

Jag menade att du skulle säga det till din kompis, men det hade du tydligen redan gjort!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Helt omöjligt för någon annan att svara på än du själv.

Exempelvis hade jag en relativt ljudnovis kompis hemma som ville lyssna lite lurar för han tyckte det "fattades något" i hans Sennheiser GSP500 headset.
Vi lyssnade på Sennheiser HD660s (lät dåligt). AKG K712 Pro (bara diskant). Sennheiser HD800S (lät tomma). Beijerdynamics DT770 med dakoni läderkuddar (De lät bra). Philips fidelio X2 (Bäst av alla).
Så han tyckte de överlägset sämsta lurarna var bättre än 15000kr Sennheiser bland annat.
Tom hans headset GSP500 låter bättre än Fidelio X2. Men smaken är olika och det vore billigt att ha sån smak.

Summa summarum. Det finns en anledning att Beats by Dre säljer bra.
Ska man gå efter genomsnittet av människor. Då rekommenderar jag Beats lurar eller Fidelio X2 så blir du säkert nöjd.
Ifall du har fungerande öron, köp något som låter bra. Lyssna runt och bilda dig en egen uppfattning.
Men i och med att det enda du efterfrågar är "bastunga lurar" så. X2. Beats. GSP600.

Självklart är ljud väldigt subjektivt, det förstår jag.

Det optimala hade varit att lyssna på flera olika lurar t ex HD-serien och DT men i Kalmar finns det ingenstans att provlyssna.
Känner inte heller någon som har flera olika lurar att testa. Närmaste butik är hifiklubben i Växjö.
Snöa inte in dig på att jag skrev ordet bastunga, menade bara i jämförelse med t ex HD650.

Dessa m1060 har ju inte särskilt bra rykte, många som känner att de behöver "modda" dom. Men de känns lite roligare än X2 och Beats.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

@Piinmu: M1060 har en tendens att spricka i träringen som går runt kåpan, det har drabbat många och så även mig.
Så var vaksam på detta.
Själv har jag inte bemödat mig med att kontakta Monoprice för en retur, än.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Piinmu: M1060 har en tendens att spricka i träringen som går runt kåpan, det har drabbat många och så även mig.
Så var vaksam på detta.
Själv har jag inte bemödat mig med att kontakta Monoprice för en retur, än.

Enligt Monoprice ska det problemet har åtgärdats med version 2, de bytte även ut MMCX ingångarna till 2,5 mm.
Har dina hörlurar 2,5 mm eller MMCX? Är du nöjd med dom annars?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."