I butiken: SweClockers Hexagon Mousepad – vår alldeles egen musmatta!

Riktigt snygg musmatta! Blev en beställning.

@Wastafari: Om det är PostNord så kan du legitimera dig i deras app och sedan dela med dig av streckkoden till någon du litar på, krävs då inte legitimation vid uthämtning.

Edit: Såg nu att det var DHL. :/

Hade gärna beställt en fast det är svårt för mig att hämta ut den från ett DHL service point ifall man inte kan fixa en utkörning emot en summa från DHL till dörren. Himla snygg matta!

Skrivet av kaput:

Är sjöman, och råkar titt som oftast ut för långsamma leveranser som ramlar in hos ombudet lagom tills jag dragit till havs.

Det brukar aldrig vara några som helst problem att få liggetiden förlängd, bara att maila/ringa ombudet och be om det. Skickas det som rek måste dock avsändaren begära förlängningen, men det tror jag knappast är aktuellt här

Är ju ett altenativ faktiskt! tack för tipset

Skrivet av Yaana:

Edit: Såg nu att det var DHL. :/

iof, mitt DHL ombud är en liten skitbutik som brukar ha dålig koll på paketsystemet x) Finns risk att de glömmer förlänga tiden eller har jag tur glömmer de att skicka tillbaka ifall det ligger förlänge lol. (skojja, de är säkert jätteduktiga)

Skrivet av Wastafari:

Är ju ett altenativ faktiskt! tack för tipset

Kom på att jag ringt Postnord och bett dem förlänga nån gång när de inte svarade hos ombudet. Funkade bra också, ytterligare ett alternativ. Vill också minnas att det förvånande nog inte dröjde mer än några minuter i telefonkö innan man fick snacka med en handläggare.

Edit: eller Postnord kanske inte fanns som alternativ? Det borde väl hursomhelst funka med DHL också.

Bredare än vad jag tänkt mig då jag kör TKL-tangentbord, men jag röstade ju själv på denna designen när det begav sig och då måste man ju följa upp... Beställd!

Skrivet av Dimestam:

Klarna och Paypal är vad som erbjuds i dagsläget. Just nu finns inga planer på att lägga till Swish.

Klarna funkar perfekt!

Swish är inte att leka med... hade för ett tag sedan lite för stort inflöde på min swish och banken spärrade varenda konto och tjänst jag har hos dem... anklagade mig för pengatvätt, vilket det inte alls handlade om

Var ett jäkla bök att reda ut och få ordning på

Kanske annorlunda om man står som företag på swishen

Den kunde väl ha varit ett par storlekar större.

Men klart jag beställde en, väntat på en fin musmatta från Sweclockers bra många år!

Hur ligger kanten mot armen om man låter armbågarna vila utanför mattan?

Skrivet av Ei:

Hur ligger kanten mot armen om man låter armbågarna vila utanför mattan?

Jag har inte märkt av något under tiden jag har använt mattan. Är inget vasst eller annat obehagligt som sticker upp från sömmen så borde inte vara något problem.

Snygg design men riktiga frågan är:
Hur är glidet vs en QcK - eller annan gamingmatta?
En QcK har riktigt DÅLIGT glid in my opinion oavsett vilken mus man än provat.

Väldigt snygg layout men vid den prislappen finns många konkurrenter.

Blev fan en beställning iaf, måste ju supporta bästa sidan som finns

@Dimestam:

Jag går i tankarna att försöka matcha min mus till mattan på något sätt. Har ni någon hex, cmyk, rgb, pantone eller vad allt nu heter? Viktigast är väl orange.

Tyvärr måste jag meddela att leveransen av musmattorna har blivit försenad. Alla som beställt ska även ha fått mail om detta.

Enligt den kinesiska producenten skulle musmattorna anlända till Sverige den 6 januari, vilket skulle gett oss god marginal till att hinna behandla alla ordrar inför det utlovade leveransdatumet den 20 januari.

Transporten från Kina drar dock ut på tiden och sedan en tid tillbaka befinner sig musmattorna hos tullen i Polen. När den polska tullen väl behandlat sändningen kommer det sedan att ta ytterligare några dagar innan musmattorna anländer till distributörens lager i Katrineholm för vidaresändning utlämningsställena. Exakt hur lång tid detta kan ta går tyvärr inte att säga i dagsläget, men vi gör givetvis vårt bästa för att skynda på leveransen.

Jag ber så mycket om ursäkt för förseningen och hoppas att ni kan hålla ut ett litet tag till!

Skrivet av Dimestam:

Tyvärr måste jag meddela att leveransen av musmattorna har blivit försenad. Alla som beställt ska även ha fått mail om detta.

Enligt den kinesiska producenten skulle musmattorna anlända till Sverige den 6 januari, vilket skulle gett oss god marginal till att hinna behandla alla ordrar inför det utlovade leveransdatumet den 20 januari.

Transporten från Kina drar dock ut på tiden och sedan en tid tillbaka befinner sig musmattorna hos tullen i Polen. När den polska tullen väl behandlat sändningen kommer det sedan att ta ytterligare några dagar innan musmattorna anländer till distributörens lager i Katrineholm för vidaresändning utlämningsställena. Exakt hur lång tid detta kan ta går tyvärr inte att säga i dagsläget, men vi gör givetvis vårt bästa för att skynda på leveransen.

Jag ber så mycket om ursäkt för förseningen och hoppas att ni kan hålla ut ett litet tag till!

Jag åker på semester till Thailand 31'a januari så bara det kommer fram innan dess är jag nöjd! Har inge bråttom med denna musmatta. Fråga det fanns ingen möjlighet att lämna kommentar till ordern så fick ingen möjlighet att lämna önskemål angående val av DHL ombud. Är detta nått som är möjligt dvs välja ombud?

Skrivet av Joakim Ågren:

Jag åker på semester till Thailand 31'a januari så bara det kommer fram innan dess är jag nöjd! Har inge bråttom med denna musmatta. Fråga det fanns ingen möjlighet att lämna kommentar till ordern så fick ingen möjlighet att lämna önskemål angående val av DHL ombud. Är detta nått som är möjligt dvs välja ombud?

Du får mail när leveransen är på ingång och det brukar inte vara några problem att ringa transportbolaget (DHL) och be dom hålla paketet ett litet tag extra.:)

Skrivet av Dimestam:

Tyvärr måste jag meddela att leveransen av musmattorna har blivit försenad. Alla som beställt ska även ha fått mail om detta.

Inte för att jag har bråttom med att få leveransen men ville bara påpeka att jag ej har fått något mail ang några förseningar.

Skrivet av Mezot:

Inte för att jag har bråttom med att få leveransen men ville bara påpeka att jag ej har fått något mail ang några förseningar.

Ajdå, kollat så att det inte fastnat i spam? Såg att även att det var några mail som studsade, sannolikt pga. typos vid beställningen.

@Dimestam:

Jo, har gått igenom hela sortimentet

Men ingen fara, fick den information jag sökte hör på forumet

Nu börjar jag faktiskt bli lite hypad. Från början beställde jag den mest för att stödja Geeks, och för den var lite kool. Nu vill jag faktiskt använda den också!

Nooooo!

Jag som hoppades få hem det lagom till min födelsedag

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har den polska tullen äntligen släppt våra musmattor! Om allt går vägen dimper de in på lagret mot mitten/slutet av nästa vecka.