Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem

Släpptes en överraskande video för ett par dagar sedan, utanför det schema som satts där de utlovat att komma med information om spelet och hur utvecklingen går.

Utan att det står svart på vitt får man anta att årstidsvariationer är bekräftat.
https://youtu.be/PQFmpakz9Yo

Jag hoppas att nVIDIA Ampere hinner släppas före eller i nära samband med när spelet släpps.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk

Ser väldigt fräscht ut. Skulle gärna vilja ha FS2020 som skärmsläckare när jag inte flyger bara för att titta på de vackra landskapen.

Permalänk

*snip*
Hittade på youtube, länk
*snip*
Fejk? Vågat ej ladda hem. Med tydligen kanske det funkar

Raderat länkar /mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av magyargyogyszeresz:

Fejk? Vågat ej ladda hem. Med tydligen kanske det funkar

Rimligen något slags trojan, ja.

Länkarna går ju inte heller till Apples Appstore/Google Play, trots att det är sådana knappar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ska bygga nytt set

Hej,

Far spelar flight simulator väldigt mycket nu. Och jag tänkte bygga ett nytt set för han inför 2020 releasen.

Ska man köra logitech instrument eller kan man köra Ipad?(kommer det funka att köra som i x-plane?

Permalänk
Medlem

@ostebo
Har inget direkt svar men jag har haft samma fundering och för mig är det viktigt att ha fysiska vred. Kartor passar sig utmärkt på platta, det används ju av både amatör och proffs i verklig flygning.

Det vara en bra idé att vänta med köp, kan tänka mig hårdvarutillverkarna också dragit igång utvecklingen inför FS2020 då det ser ut att attrahera många som slutat eller aldrig tidigare spelat flight sim. Marknaden för dessa prylar kommer bli större än idag.

Gameonze.com la till 2 nya bilder från spelet som inte visats upp tidigare
Boeing 747-8 (tror det är en -8)
https://gameonze.com/wp-content/gallery/microsoft-flight-simu...
https://gameonze.com/wp-content/gallery/microsoft-flight-simu...

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Kul! Fick mail nyss om att jag blev accepterad i Alphatestningen. Nån mer som har kommit med?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk

@Kilrah:

Jag är med! Har vart med sen starten

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkepenke:

@Kilrah:

Jag är med! Har vart med sen starten

Grattis! Ser fram emot att testa alphan riktigt mycket

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis till er som är med, antar jag
Eftersom nästan alla som accepterats verkar ha 32 GB RAM (samt att 2080 Ti verkar extremt överrepresenterat) så känns mina chanser någorlunda små. Hade 16 GB RAM när jag skickade in anmälan, och därtill 18/2 Mbps (mot 1000/1000 nu), och det tycks inte gå att uppdatera nu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Kul! Fick mail nyss om att jag blev accepterad i Alphatestningen. Nån mer som har kommit med?

Jag har fått en inbjudan, så det kommer bli en lång helg det här

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Grattis till er som är med, antar jag
Eftersom nästan alla som accepterats verkar ha 32 GB RAM (samt att 2080 Ti verkar extremt överrepresenterat) så känns mina chanser någorlunda små. Hade 16 GB RAM när jag skickade in anmälan, och därtill 18/2 Mbps (mot 1000/1000 nu), och det tycks inte gå att uppdatera nu.

Har hört från flera som har mailat utvecklarna och fått sin DxDiag uppdaterad manuellt. Dock skulle jag gissa på att det lär vara för sent nu vilket som, men det kan ju vara värt att göra det så att du inte missar att uppdatera nästa gång de öppnar för nya ansökningar.

Edit: Nu har de låst upp möjligheten att uppdatera själv på hemsidan.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

efterlängtad spel, önskar bara man hade en dator och spela på

Permalänk
Medlem

Kommer spelet att släppas på Steam framöver?

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jag har fått en inbjudan, så det kommer bli en lång helg det här

Fast de gäller ju att man får download länken också
Bara invite accept har jag sätt.

Visa signatur

//Jonas

Permalänk

Ska släppas någon gång under 2020 säger Wikipedia. Nån som vet något mer än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Kommer spelet att släppas på Steam framöver?

Än så länge bara bekräftat till Microsoft Store, där den även kommer ingå i deras Game Pass.

Grattis till alla er som fått alphan. Själv sitter man på Phenom II 955, 8 GB RAM och RX480 så jag räknar tyvärr inte med att ha någon chans...

Permalänk

Snyggt! Mitt hus är med men Älvsborgsbron saknas än så länge?

Permalänk
Medlem

Detta är väl inte ett spel utan en flygsimulator, eller jag missat något.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av acidflash:

Fast de gäller ju att man får download länken också
Bara invite accept har jag sätt.

Länken kommer att skickas ut via mail på måndag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av chicketiwowow:

Snyggt! Mitt hus är med men Älvsborgsbron saknas än så länge?

Ja, broar är någonting som har fattats på många av de tidiga screenshotsen. Har för mig att jag läst att de jobbar med att få till dem.

Permalänk
Skrivet av Zirgo:

Detta är väl inte ett spel utan en flygsimulator, eller jag missat något.

Man kan kalla det för en simulator om man vill men det är ändå ju ett slags spel man kör på datorn hemma.
Även om det kommer finnas flygplan med i stort sett autentisk instrumentering så är det ändå långt ifrån en riktig simulator.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Ja, broar är någonting som har fattats på många av de tidiga screenshotsen. Har för mig att jag läst att de jobbar med att få till dem.

Jämförde med Google Maps 3D och det stämde bra överens med Göteborg skärmdumpen. Det blir fantastiskt att man kan flyga i så många områden. Även om det inte blir perfekt med den automatiskt skapade terrängen så är det ändå ett väldigt stort steg framåt.

Permalänk

Undrar om man kan flyga Boeing 737 MAX och hur långt man kommer då?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Sist men inte minst, GÖTEBORG!!!

Fast... Jag saknade Nya Ullevi, det såg ut att vara en grönsvart gräsplätt. I övrigt såg hela stan nice ut, till och med Karlatornet är på plats!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Fast... Jag saknade Nya Ullevi, det såg ut att vara en grönsvart gräsplätt. I övrigt såg hela stan nice ut, till och med Karlatornet är på plats!

Va, Nya Ullevi är ju långt utanför screenshoten? Eller har du alpha-access menar du?

Ja, lite kul med att Karlatornet är färdigbyggt och att Älvsborgsbron är raserad

Permalänk
Avstängd

Finns det multiplayer? Kommer köpa spelet oavsett men flera spelare samtidigt hade varit kul.

Permalänk
Medlem

@naikon:
japp, saknade Nya Ullevi när jag flög själv, men det kommer väl med tiden.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Returtony:

Undrar om man kan flyga Boeing 737 MAX och hur långt man kommer då?

De flög 42000 flights första året, och fortsatte c:a 10 månader efter det, sannolikt med högre volym då... Så säg 2 olyckor på 90000 flighter. Så kanske omkring 45000 flighter innan något händer, förutsatt att MCAS-buggen är kvar och piloten inte är tränad på hur man hanterar den?

Har hört rykten om att PMDG har utvecklat ett MAX (som nog kan tänkas komma till FS2020 tillsammans med deras vanliga 737, säkert för >$50 extra om de gör som de brukar), men inte fick/vill släppa det innan strulet är över med de riktiga.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

helt sjukt:

"Bing Maps data, accessing over two petabytes of data from the cloud on demand"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"