Asus Rog Delta Får inget ljud ur mikrofonen

Permalänk
Medlem

Asus Rog Delta Får inget ljud ur mikrofonen

Hej

Jag har kört Asus Rog Delta hörlurar nu ca 1 år. Förra veckan skulle jag ta ett samtal på Discord och till min förvåning så får jag inte ut något ljud ur mikrofonen. Discord kan inte hitta min mikrofon heller. Även testat med Windows röstinspelare som inte heller får något.

Jag har provat att avinstallera Asus Armoury som man använder till hörlurarna som drivrutiner men ingen skillnad där inte. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska prova mer för att hitta problemet och söker hjälp här.

Någon som har tips på vad jag kan prova med?

mvh

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske.. Men du har inte mutat micken av misstag?
Iof så lyser ju en röd lampa på mikrofonen när man mutat den men lika bra att fråga

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

Dum fråga kanske.. Men du har inte mutat micken av misstag?
Iof så lyser ju en röd lampa på mikrofonen när man mutat den men lika bra att fråga

Nej tyvärr så är det inte ett så enkelt problem. kollat genom alla ljud program och inte hittat något skumt förutom vid Egenskaper för mina hörlurar så får jag fram detta.

Device USB\VID_0B05&PID_1876&MI_00\6&2825844f&0&0000 requires further installation.

Dock har jag provat uppdatera alla drivrutiner genom enhetshanteraren samt ominstallerat Realteks HD audio men med samma resultat.

Provade även uppdatera drivrutinerna för USB genom enhetshanteraren men de var redan de nyaste installerade.

Permalänk
Medlem

Prova i någon annan dator.
Funkar inte det så kanske micen är trasig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Gjorde som du sa och testade med en annan dator. Fungerade inte där heller. Konstigt iom den lyser när jag kopplar in den samt att den legat fint på skärmens fot det senaste året. Aldrig kastat, böjt eller haft den på konstiga utrymmen.

Tack för tipset, nu är det upp till Inet att ta hand om ärendet.