Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Nybliven switch ägare! Vill ha lite tips på spel! Dom spelen jag har just nu är, Zelda botw, luigis mansion 3 och självklart diablo 3, perfekt spel för tråkiga nätter på jobbet 😆 Är ute efter exklusiva spel,för har en dator för dom andra spelen 👌 Kan tänka mig något indiespel som både finns på pc och/switch om det nu funkar bra handhållet .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Nybliven switch ägare! Vill ha lite tips på spel! Dom spelen jag har just nu är, Zelda botw, luigis mansion 3 och självklart diablo 3, perfekt spel för tråkiga nätter på jobbet 😆 Är ute efter exklusiva spel,för har en dator för dom andra spelen 👌 Kan tänka mig något indiespel som både finns på pc och/switch om det nu funkar bra handhållet .

Skickades från m.sweclockers.com

Stardew Valley är mitt snabba och enkla förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Nybliven switch ägare! Vill ha lite tips på spel! Dom spelen jag har just nu är, Zelda botw, luigis mansion 3 och självklart diablo 3, perfekt spel för tråkiga nätter på jobbet 😆 Är ute efter exklusiva spel,för har en dator för dom andra spelen 👌 Kan tänka mig något indiespel som både finns på pc och/switch om det nu funkar bra handhållet .

Skickades från m.sweclockers.com

Inget exklusiva spel och rätt gammalt men "Valiant Hearts: The great war" är verkligen bra samt pusselspelen "my brother rabbit" och klassikern "Tiny Bang Story"
Alla 3 passar det bärbara formatet väldigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Nybliven switch ägare! Vill ha lite tips på spel! Dom spelen jag har just nu är, Zelda botw, luigis mansion 3 och självklart diablo 3, perfekt spel för tråkiga nätter på jobbet 😆 Är ute efter exklusiva spel,för har en dator för dom andra spelen 👌 Kan tänka mig något indiespel som både finns på pc och/switch om det nu funkar bra handhållet .

Skickades från m.sweclockers.com

Mario & Rabbids - Kingdom Battle är till riktigt bra pris just nu i eshopen, och det är betydligt bättre än vad man kan tro från titeln.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lidodido:

Mario & Rabbids - Kingdom Battle är till riktigt bra pris just nu i eshopen, och det är betydligt bättre än vad man kan tro från titeln.

Gillar man dessutom XCOM är det en titel som är lite extra värd att titta på. Lite underskattad titel och väl värd att lyfta fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Stardew Valley är mitt snabba och enkla förslag.

Det har jag faktiskt kollat lite på Så komma nog att köpa det lite senare!

Skrivet av reverend benny:

Inget exklusiva spel och rätt gammalt men "Valiant Hearts: The great war" är verkligen bra samt pusselspelen "my brother rabbit" och klassikern "Tiny Bang Story"
Alla 3 passar det bärbara formatet väldigt bra

Tackar ska kolla på in dom

Skrivet av Lidodido:

Mario & Rabbids - Kingdom Battle är till riktigt bra pris just nu i eshopen, och det är betydligt bättre än vad man kan tro från titeln.

Tack för tipset, ska kolla

Har sneglat in mig på Pokémon, men finns ju en hel drös av olika spel? spelar det någon roll vilket man köper av tex Lets go pikachu eller Eevee och shield/sword?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Det har jag faktiskt kollat lite på Så komma nog att köpa det lite senare!

Tackar ska kolla på in dom
Tack för tipset, ska kolla

Har sneglat in mig på Pokémon, men finns ju en hel drös av olika spel? spelar det någon roll vilket man köper av tex Lets go pikachu eller Eevee och shield/sword?

Let’s GO Pikachu/Eevee är remakes på Pokémon Gul som spelades på Gameboy. Har du fina minnen från den tiden så kan de säkert vara intressanta för dig. Skillnaden mellan dem är att din starter är just Eevee eller Pikachu.

Sword och Shield är de två senaste som släpptes i slutet av förra året. Jag har inte full koll på det men tror att de är åttonde generationen nu. Har du inte spelat allt däremellan så har du missat en del fickmonster så då kanske det inte lockar, men man behöver inte ha spelat något tidigare för att plocka upp dessa eftersom att de inte är direkta uppföljare till föregående spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Avstängd
Skrivet av markiiie:

Let’s GO Pikachu/Eevee är remakes på Pokémon Gul som spelades på Gameboy. Har du fina minnen från den tiden så kan de säkert vara intressanta för dig. Skillnaden mellan dem är att din starter är just Eevee eller Pikachu.

Sword och Shield är de två senaste som släpptes i slutet av förra året. Jag har inte full koll på det men tror att de är åttonde generationen nu. Har du inte spelat allt däremellan så har du missat en del fickmonster så då kanske det inte lockar, men man behöver inte ha spelat något tidigare för att plocka upp dessa eftersom att de inte är direkta uppföljare till föregående spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Remake skulle jag inte kalla det, då "Yellow" i stort sett var "Red/Blue" med en Pikachu springandes efter dig.
Pika/Eevee är mer Pokémon Go fast på Switch (utan att du går runt och AR-momenten då).

Sword/Shield är dock mer regelrätta uppföljare i huvudserien, nu även med bekräftad DLC-paket under året! https://youtu.be/o5afasEAiN0

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerGertzy:

Remake skulle jag inte kalla det, då "Yellow" i stort sett var "Red/Blue" med en Pikachu springandes efter dig.
Pika/Eevee är mer Pokémon Go fast på Switch (utan att du går runt och AR-momenten då).

Yellow var en enhanced version av Red och Blue, vilket i sig inte har något med detta att göra.

GO Pikachu/Eevee är en remake i allra högsta grad. De är komplett uppbyggda från grunden med originalet som blåkopia, med modernt ljud och grafik. Skapade i stort syfte för att introducera originalen för en publik som inte existerade eller var för unga när de spelen var aktuella, men även som nostalgi för äldre gamers.
Typiskt för remakes.

Spelen faller långt utanför en simpel re-release eller remaster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Spelbutiken listar Xenoblade Definitive Edition med släpp 29/5. Tidigare än jag hade hoppats på om det stämmer..

@tjobbo Astral Chain kan jag tipsa om

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

För att inte slöa ned sidan för mycket har ett twitterkonto skapats: Tiamat NS_Sweclockers
https://twitter.com/NsTiamat

Där hinner jag med att posta pressnyheter snabbare. En daglig summering av viktiga nyheter kommer att finnas kvar i den här tråden.

Tackar för detta! Följer direkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doomas:

Spelbutiken listar Xenoblade Definitive Edition med släpp 29/5. Tidigare än jag hade hoppats på om det stämmer..

@tjobbo Astral Chain kan jag tipsa om

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas Xenoblade Chronicles X dyker upp vid något tillfälle med.
Jag började på spelet men kom av mig rätt snabbt och många år senare har jag ännu inte lyckats återvända. Minns jag gillade det jag hann uppleva rätt starkt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hoppas Xenoblade Chronicles X dyker upp vid något tillfälle med.
Jag började på spelet men kom av mig rätt snabbt och många år senare har jag ännu inte lyckats återvända. Minns jag gillade det jag hann uppleva rätt starkt dock.

Aaa, X hoppas jag också på. Har bara lyssnat på musiken och den är ju helt annorlunda än i 1 och 2, på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

Är det någon mening att försöka få joy-cons som driftar reparerade? Hur går man till väga och vad kostar det?

Jag har problem med en av joy-consen som kom med switchen (köpt lokalt på Elgiganten), och en som kom i det extra par jag köpte till (köpt online på Inet). Båda köptes vid release så det är ingen garanti kvar.

Jag försökte följa en youtube guide för ett tag sedan och göra rent med tryckluftssprej på den ena men det hjälpte inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av doomas:

Spelbutiken listar Xenoblade Definitive Edition med släpp 29/5. Tidigare än jag hade hoppats på om det stämmer..

@tjobbo Astral Chain kan jag tipsa om

Skickades från m.sweclockers.com

Är det här 2an + "expansionen" Tora: Golden Country? Är det på kassett eller nedladdningsbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerGertzy:

Är det här 2an + "expansionen" Tora: Golden Country? Är det på kassett eller nedladdningsbart?

Nej, det är en remake av det första Xenoblade Chronicles-spelet (se trailer). Jag antar att det är kassett som spelbutiken säljer, men det är inte så mycket känt om spelet förutom att det ska släppas någon gång i år. Så jag skulle ta datumet som spelbutiken anger med en rejäl skopa salt, för varken Nintendo eller Monolith Soft har avslöjat något exakt datum än.

Permalänk
Medlem

3st Switch spel för 111 euro på amazon.de, blir ca 390kr/st.

https://www.amazon.de/gp/promotion/A310UB0INF4J57?ref_=sopp_p...

Gäller till 19 januari.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk

Hej nybliven Switch-ägare.

Har ni tips på spel där man samlar resurser och bygger?? Exempel: Stardew Valley och Forager. Tack på förhand

Någon som vet när Forager släpper sin nya uppdatering "Nuclear Update" Tänkte köpa Forager till Switch om den kommer, släpptes ikväll på Steam.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av perost:

Nej, det är en remake av det första Xenoblade Chronicles-spelet (se trailer). Jag antar att det är kassett som spelbutiken säljer, men det är inte så mycket känt om spelet förutom att det ska släppas någon gång i år. Så jag skulle ta datumet som spelbutiken anger med en rejäl skopa salt, för varken Nintendo eller Monolith Soft har avslöjat något exakt datum än.

Aha, vad najs! Spelade det aldrig på Wii (eller 3DS) så fint att kunna få chansen nudå! Eller ja, snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Stardew Valley är mitt snabba och enkla förslag.

Har aldrig kommit loss att spela detta, men hört dig rekommendera detta flera gånger. Har det på Steam men har nu tom. fått det i bilen med senaste uppdateringen (så för börja att provspela det nästa gång jag väntar i bilen på någon).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Switch har tydligen passerat SNES nu i antal sålda enheter. Väldigt nära 50 miljoner sålda enheter nu. Riktigt bra då man kommer då det blir lönsamt att utveckla nya bra spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Har aldrig kommit loss att spela detta, men hört dig rekommendera detta flera gånger. Har det på Steam men har nu tom. fått det i bilen med senaste uppdateringen (så för börja att provspela det nästa gång jag väntar i bilen på någon).

Härligt! Spelet är digitalt knark för mig så hoppas du fastnar med

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Härligt! Spelet är digitalt knark för mig så hoppas du fastnar med

Det är VÄRRE än digitalt knark! 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Är ute efter en USB C - HDMI adapter (med strömmatning) till min Switch (för resande). Sökt runt lite och hittar några få på Amazon som sägs vara kompatibla. Någon här med erfarenhet?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

@Big Lars:
Är det alltså en "minidocka" du är ute efter?
Jag har en
https://www.kickstarter.com/projects/1274541538/jumpgate-a-ve...
Den fungerar för mig och kan göras liten att ta med:

Men jag kanske missförstod vad du var ute efter.

Ah inser nu att jag missförstod dig.

Permalänk
Konsolgrävare

La till https://twitter.com/NsTiamat på första sidan.

Tack @Tiamat för alla nyheter 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Funderar på en Switch Lite. Det första spelet jag vill spela är Zelda: Links awakening.

Jag har för mig att digital foundry gnällde på stutter och frame drops när det släpptes. Är detta patchat nu?

Stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Funderar på en Switch Lite. Det första spelet jag vill spela är Zelda: Links awakening.

Jag har för mig att digital foundry gnällde på stutter och frame drops när det släpptes. Är detta patchat nu?

Vet inte hur det är med Lite kontra vanliga. Men på mitt vanliga switch i handhållet läge får jag ibland lite framedrops. Överlag är upplevelsen mycket bra, men när man går ur grottor och liknande så brukar framedrops ske.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar. Får fundera lite

Permalänk

Okej, jag har nu lyckats sälja in switch lite här i hushållet.
Jag själv kommer plöja pokemonspelen, men vad ska jag leta upp för att få sambon nöjd?

Hon har aldrig varit någon spelmänniska direkt, men jag tänker att lite enklare plattformsspel skulle kunna funka. Har ni några tips?

edit: Skillnaden mellan lite och den vanliga, vilka spel går man miste om? Finns det något enkelt sätt att lista ut vilka spel som inte fungerar på lite?