Half-Life 1 & 2 är gratis inför Half-Life: Alyx

Permalänk
Medlem

Om ni ska spela hl1 så kör med black mesa istället. HL1 grafiken är värkligen daterad, men black mesa och hl2 tycker jag ser helt okay ut även idag.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Detta är hur man bygger hype inför ett spel! Otur nu bara att Valve inte fixat mitt Index än (Skickades in 11sep och förlorat i frakten som jag nu väntar svar på RIPVR

Ånej.
Hur upplever du supporten vid en sån händelse?
Köpte en Oculus Quest tidigare och en link kabel och fick båda tidigare än först utlovat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Följt länge på att 3an skulle släppas, enda som skulle se till att det gör var "the next big thing" i utvecklingen så att det blev ett WOW som två första spelen.
Utveckling har stått still efter 2an (kan tyckas)
Men kanske VR är "the next big thing"?

Tveksamt, min son använde sin i någon timme och samlat damm sen dess

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Inaktiv

Spelade Opposing Force i 59 minuter vilket är ganska kul men satan vad man halkar omkring som om man har limmat fast bananskal under kängorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Blue shift gjordes väl inte av valve?
Är ju därför black mesa inte ens finns där och det finns en tråd om det på half life eller half life 2 gemenskapen.
Edit:
Kollade det igen och blue shift finns med i bundeln för half life complete men var inte det i natt när jag kollade 🤷‍♂️

haha ok, har inte tänkt på det. Oavsett så är faktiskt Blue Shift det första i serien jag spelade, efter kom Half Life och sen Opposing Force. Man var liten på den tiden och hade inte koll

Permalänk
Medlem

Har tänkt att spela igenom första Half-Life då det var ett tag sedan. Äger redan tvåan och alla expansioner. Roliga spel helt klart.

PS. Ni kanske borde ändra titeln till "gratis att spela" och texten/länken till "samtliga spel gratis att spela" istället för "gratis" och "samtliga spel gratis" för att undvika missförstånd. Texten får det att låta som att spelen är gratis fram tills Half-Life: Alyx. Detta är inte fallet. Man får alltså inte behålla spelen om man laddar ner och spelar dem innan Half-Life: Alyx släpps. Valve har genom Steam gett ut spel gratis förut som man får behålla, så går ju lätt att missförstå rubriken och texten.