Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av tapaza80:

Tack, jag inser att min fråga var dåligt ställd, jag tänkte på livslängden. Tycker jag relativt ofta ser frågor om var man köper nya batterier till upser. Ska man tänka 3-4 år?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog rimligt men det beror ju på kapacitetskraven för batterierna dör ju inte omedelbart utan tappar kapacitet, det går ju även att rekonditionera batterier men det gör man oftast inte på småbatterier utan bilbatterier är nog det minsta man brukar kunna rekonditionera men det är ju tveksamt om det är ekonomiskt lönsamt på så små men det är nog miljövänligare än att återvinna ett slitet batteri men när man kommer till större batterier så är det definitivt billigare än att byta ut dem.
Själv har jag bytt batteri i några något större upser och de har haft batterier som finns att köpa på Biltema https://www.biltema.se/bil---mc/bilbatterier/bilbatterier/bly... om man inte vill ha originalbatterierna som ofta är minst dubbelt så dyra men inte dubbelt så hållbara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

WD MyBook 10 TB extern hårddisk för 2000 kr/€188 på Amazon.de inkl svensk moms och gratis frakt:

https://www.amazon.de/gp/product/B07CRZK9BX

Från 2537 kr på Prisjakt.

Som vanligt så gäller att dessa diskar är Re-certified om man väljer engelska i sidhuvudet men det nämns inget om detta på tyska. Jag har två 8 TB köpta för ett drygt år sedan och de var retail-packade utan indikationer på re-certifiering. De har snurrat i min microserver sedan dess utan några tecken på problem. Mest sannolikt innehåller de helium-diskar med vit etikett, sk WD white.

Sidnotis, vad jag hört innehåller ALLA WD på +10TB WD Red diskar som går under "WD White".
Riktigt bra pris, då dessa diskar ligger på 3700:- i Sverige

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Såg att Inet kommer köra invigningspris på Nintendo Switch (2019) på Lördag för 2999 kr.

Tveksamt att man kommer kunna knipa en men man får göra ett försök

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC för 7990 kr vs Prisjakt 9800 kr känns ju som ett bra kap. Men de lär väl gå åt som smör direkt på lördag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Sidnotis, vad jag hört innehåller ALLA WD på +10TB WD Red diskar som går under "WD White".
Riktigt bra pris, då dessa diskar ligger på 3700:- i Sverige

Alla WD MyBook och WD Essential (samt Easystore som är BestBuy-varianten av Essential) på 8 TB och större har whitelabel-diskar som är väldigt snarlika Red-diskar, ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av mornn:

ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC för 7990 kr vs Prisjakt 9800 kr känns ju som ett bra kap. Men de lär väl gå åt som smör direkt på lördag.

Skickades från m.sweclockers.com

4k för mycket för ett kort i prestanda lassen bara. Fattar inte att folk kastar sina pengar på något som bör bli efterträtt av något dubbelt så bra året därpå. Men så kommer jag på att det verkar inte som att det är så de jobbar längre... 😁

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

3.5 min står det och då antar jag det är vid 350 w belastning, de där enheterna är jättesmå så det ryms inga stora batterier i dem utan det är endast för att omedelbart kunna stänga av i stället för att krascha datorn direkt,
Man bör nog bara ge eldistributören typ 20 sekunder för att försöka automatåterställa nätet efter ett strömavbrott innan man påbörjar en kontrollerad avstängning av datorn för om elnätet inte kommer igång på första försöket så behöver troligen nån manuellt starta om och ev rätta till nått och då lär elnätet ligga nere längre än en så liten ups kan driva en dator.

"Jättesmå" är ju väldigt olika hur man värderar, se här:

Typ MC blyackumulator batteri, samma som de små APC UPSerna, tex ES700
Dimensioner & Vikt
Bredd 14 cm
Djup 33.5 cm
Höjd 8.6 cm
Vikt 2.9 kg

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

Står i valet och kvalet mellan två routrar från tipstråden. Ena är D-link DIR-1960 för 690 kr. Fick dock tag på Asus RT-AC85P på Inets invigning för 699 kr. Vilken av dessa skulle ni säga är bättre? Eller hade ni gått på en helt annan router? Den teoretiska hastigheten på Asus verkar vara lite högre. Värderar bra täckning i min 40-kvadratare med tegelväggar. Tack!

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5089159,5035893?cate...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om man går till prisjakt så går länken från svenska varianten till denna deal på cdon men det är väl kanske inte det mest välgrundade beviset nånsin

Nån som vet om PCB går att lita på?
Jag är väldigt anti att köpa något via annan försäljare än cdon själva, men i det här fallet blev jag sugen!

I detta fall så har PCB varit mycket bra. Bra mail kontakt och snabb leverans. Kunde också avbeställa en order utan problem för extra avgifter.

Jag vill ge dem tummen upp. Precis som det borde fungera jämt tycker jag.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av Cinemarkus:

Står i valet och kvalet mellan två routrar från tipstråden. Ena är D-link DIR-1960 för 690 kr. Fick dock tag på Asus RT-AC85P på Inets invigning för 699 kr. Vilken av dessa skulle ni säga är bättre? Eller hade ni gått på en helt annan router? Den teoretiska hastigheten på Asus verkar vara lite högre. Värderar bra täckning i min 40-kvadratare med tegelväggar. Tack!

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5089159,5035893?cate...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är i en liknande situation då min Asus RT-N56U börjat funka riktigt dåligt sedan en månad tillbaka.
Med tanke på vilket pris du fått Asus-routern för, så hade jag nog valt den. De är ungefär lika gamla, och enligt recensionerna på Prisjakt verkar den vara bra. Möjligt att du kollat fler recensioner på nätet.
För min del blir det nog D-link, mycket pga priset.
Läste nyss en recension om D-link DIR 1960, och de tyckte den var riktigt bra: https://www.expertreviews.co.uk/wireless-routers/1410780/d-link-dir-1960-review
Vet inte om det här var till nån hjälp, men jag såg att du inte fått några andra svar än : )

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk

@AvengedSevenfold: Tack för svar Yepp, såg den recensionen! Har även läst några Asusrecensioner. Båda två verkar ju vara riktigt prisvärda routrar. Skulle tro att jag behåller Asus som jag fick tag på, blir nog att testa lite hastigheter ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Degoo Premium: Lifetime 1-10TB Backup Plan

1TB 49.99$
2TB 59.99$
3TB 69.99$
10TB 99.99$

Förstår som att Degoo backup är väl ingen höjdare, mer än till mobilt.

Om ni samtidigt använder Honey, så kan det blir billigare.
Fick ner Ivacy VPN med 30%.

Hmm skulle behöva mer storage då mina 50GB på mega börjar bli fullt! Är detta en bra tjänst? Verkar vara ett svenskt företag? Finns ingen Linux klient tyvärr.

Edit: Testade precis windows klienten. Extremt dålig, UI:t är inte frånkopplat så varje klick tar ca 10 sekunder. Sjukt oseriöst, avinstallerade direkt.

Permalänk
Skrivet av Cinemarkus:

@AvengedSevenfold: Tack för svar Yepp, såg den recensionen! Har även läst några Asusrecensioner. Båda två verkar ju vara riktigt prisvärda routrar. Skulle tro att jag behåller Asus som jag fick tag på, blir nog att testa lite hastigheter ikväll!

Inga problem! Ja, båda verkar prisvärda. Hoppas du blir nöjd oavsett vilken du väljer : )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Zezo:

Degoo Premium: Lifetime 1-10TB Backup Plan

1TB 49.99$
2TB 59.99$
3TB 69.99$
10TB 99.99$

Förstår som att Degoo backup är väl ingen höjdare, mer än till mobilt.

Om ni samtidigt använder Honey, så kan det blir billigare.
Fick ner Ivacy VPN med 30%.

Blev lite sugen på det här erbjudandet, men ingen klient till linux, och det @Baxtex skrev lät inte så bra.
Någon annan som har erfarenhet av denna tjänst/företag, kan man sköta allt via webbläsaren eller är klienten ett måste?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mornn:

ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC för 7990 kr vs Prisjakt 9800 kr känns ju som ett bra kap. Men de lär väl gå åt som smör direkt på lördag.

Skickades från m.sweclockers.com

vart då någonstans?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Blev lite sugen på det här erbjudandet, men ingen klient till linux, och det @Baxtex skrev lät inte så bra.
Någon annan som har erfarenhet av denna tjänst/företag, kan man sköta allt via webbläsaren eller är klienten ett måste?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ladda upp och ner via webbklienten som var helt okej. Men det jag vill ha är en mapp som är "synkad". Som jag förstod det går det att göra med windows klienten men då behöver man betala så jag kunde inte testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Ett pakert med TV och soundbar för 5990 kr.
5st paket i webblager.
Verkar vara någon form av bugg då priset blev 8490kr i kassan när jag var inloggad.
Loggade jag däremot ut så gick det att beställa för 5990kr.

Philips 2019 55" LED-TV 55PUS6754 + HTL3310 Soundbar 5990 kr

Philips 2019 55" LED-TV 55PUS6754 Prisjakt 5490kr

Philips HTL3310 Prisjakt 1490kr

Slog till på paketet. Blir bra i övernattningslägenheten, får börja kolla på tv.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

vart då någonstans?

Inets öppningserbjudande på plats i nya butiken i Stockholm.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@f@boy:
Upplevde du samma bugg som jag?
Alltså att den gjorde om priset till 8490 inloggad men 5990 utloggad?

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Degoo Premium: Lifetime 1-10TB Backup Plan

1TB 49.99$
2TB 59.99$
3TB 69.99$
10TB 99.99$

Förstår som att Degoo backup är väl ingen höjdare, mer än till mobilt.

Om ni samtidigt använder Honey, så kan det blir billigare.
Fick ner Ivacy VPN med 30%.

Tänkte bara flika in eftersom jag själv har haft Degoo ett tag. Jag har fått ett mindre seriöst intryck den tid jag använt dom och jag vet inte om jag skulle lita på att ha dom som enda backup.

Det som hände mig var att min backup hos dom på något sätt blev förstörd, korrupt eller något annat som gjorde att jag inte kunde komma åt mina filer ordentligt. Slutade med att jag fick börja om från noll. Är lite osäker på om det var något jag gjorde fel eller om det var en bugg, men känns inte som att det borde hända.

Har dock märkt att dom förbättrat mycket och det finns potential för att kunna bli riktigt bra, men jag skulle nog inte rekommendera att använda dom som enda backup.

Edit: Värt att tillägga är att dom inte konkurrerar med Dropbox eller liknande lösningar. Det här är mycket mer inriktat på ren backup och inte synkning av filer mellan enheter.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe88:

Acer 24" LED Predator GN246HLB
https://www.returhuset.se/acer-24-led-predator-gn246hlb.html
1 990kr

Lite över 700 kr skillnad mot lägsta pris på prisjakt
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2603257

En skärm som gick att få tag på för samma pris 2014 är inget direkt fynd imo...

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

@Mathrohas: Nej, det var rätt direkt.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Är Symantec Norton 360 Deluxe något att ha? Har tidigare kört Bitdefender och NOD32 och känner kanske att Windows inbyggda räcker. Men den verkar innehålla VPN och molnlagring också om jag förstår rätt?

Permalänk
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Xiaomi Mi RoboRock S5 Max

Senaste modellen som nyligen visades upp på CES2020. Skall vara en av de bästa på marknaden.

4629 SEK hos Tretti.se fram till midnatt: https://www.tretti.se/tradgard/dammsugare/robot-dammsugare/pr...

Observera: Leverans i slutet av februari!

Närmst på prisjakt: 5490 SEK (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5250017)

Jag förstår inte det här med robotdammsugare. Jag köpte en för något år sedan. Den städade JÄTTEBRA, men sen måste man ju själv lägga mer tid på att städa roboten än vad man hade gjort om man bara städat själv från början.
Jävlar va tjejens långa hårstrån kravlar sig in i olika vinklar och vrår i den stackars maskinen.

För att inte tala om när man ska tömma behållaren, otymplig och häller lika mycket av skräpet utanför soptunnan. Fick ändå in med fingret eller nått långt och peta i äckelpäcklet för att få ut allt.

Nja, jag är skeptisk. En rejäl trådlös handdammsugare känns mer rimligt. Eller?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Skrivet av Newbranch:

Jag förstår inte det här med robotdammsugare. Jag köpte en för något år sedan. Den städade JÄTTEBRA, men sen måste man ju själv lägga mer tid på att städa roboten än vad man hade gjort om man bara städat själv från början.
Jävlar va tjejens långa hårstrån kravlar sig in i olika vinklar och vrår i den stackars maskinen.

För att inte tala om när man ska tömma behållaren, otymplig och häller lika mycket av skräpet utanför soptunnan. Fick ändå in med fingret eller nått långt och peta i äckelpäcklet för att få ut allt.

Nja, jag är skeptisk. En rejäl trådlös handdammsugare känns mer rimligt. Eller?

I can relate to that. I find it to be worth it, but it could be marginal for others.

The most time consuming part is preparing the area for the robot to vacuum. They love to eat cables, curtains, bowls of pet food and anything else laying around. Robot parts can get damaged, for example if the robot jams up on a solid object. They easily knock stuff over. You can get efficient at preparation, but the clearing part still seems an extra job. (Although you still clear clutter as you go, when vacuuming the traditional way.)

There are two models I would consider right now.

  1. The Xiaom S5 Max as mentioned in the bargain thread.

  2. The iRobot Roomba S9+ if you want closer cleaning in corners, more powerful suction, a self-emptying bin and don't mind paying three times the price. (The self-emptying bin means many times less manual intervention, so it is worth it for me, but iRobot might have a serious price threat from Xiaomi if they add an equivalent feature in future.)

I have seen tests suggesting that the Xaiomi might have better navigation than the Roomba. (Lidar vs camera respectively.) I am not sure how much that matters as they both have highly effective vacuuming coverage.

Edit: I forgot to mention. The Xiaomi has an inbuilt mop which the iRobot doesn't. If the mop part can be removed before doing a vacuum run (especially for carpet), it is a potential plus feature for the Xiaomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Jag förstår inte det här med robotdammsugare. Jag köpte en för något år sedan. Den städade JÄTTEBRA, men sen måste man ju själv lägga mer tid på att städa roboten än vad man hade gjort om man bara städat själv från början.
Jävlar va tjejens långa hårstrån kravlar sig in i olika vinklar och vrår i den stackars maskinen.

För att inte tala om när man ska tömma behållaren, otymplig och häller lika mycket av skräpet utanför soptunnan. Fick ändå in med fingret eller nått långt och peta i äckelpäcklet för att få ut allt.

Nja, jag är skeptisk. En rejäl trådlös handdammsugare känns mer rimligt. Eller?

Jag var av samma åsikt, men tydligen har det gjorts stora framsteg på senare tid. S5 ska vara väldigt bra, och Max ännu bättre. Mina vänner som köpt en säger de är riktigt bra, speciellt eftersom man kan konfigurera dom via appen efter de har skannat hela hemmet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Jag förstår inte det här med robotdammsugare. Jag köpte en för något år sedan. Den städade JÄTTEBRA, men sen måste man ju själv lägga mer tid på att städa roboten än vad man hade gjort om man bara städat själv från början.
Jävlar va tjejens långa hårstrån kravlar sig in i olika vinklar och vrår i den stackars maskinen.

För att inte tala om när man ska tömma behållaren, otymplig och häller lika mycket av skräpet utanför soptunnan. Fick ändå in med fingret eller nått långt och peta i äckelpäcklet för att få ut allt.

Nja, jag är skeptisk. En rejäl trådlös handdammsugare känns mer rimligt. Eller?

Har faktiskt aldrig hänt med min Mi Robot Vacuum, identisk med S5/S6/S50/S60 i borstkonstruktion. Långa hårstrån (50-60cm?) fälls av lite här och där i lägenheten, sedan har vi även två hundar...

Under det år jag har ägt dammsugarn så har jag bara rengjort borsten en gång från hår. Vilket är riktigt udda, för min Electrolux skaftdammsugare som går på batteri behöver borstrensning en gång var andra månad. Antar att Xiaomi bara har en mycket bättre design i deras borstrulle!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Dustin säjer Symantec Norton 360 Deluxe (skyddar upp till fem enheter) för 99 kr.
Max 5 köp per kund. Ingen info om hur länge priset gäller.
https://www.dustinhome.se/product/5011164465/norton-360-delux...

Närmaste konkurrent tar en bit över 200 kronor enligt Prisjakt:
https://www.pricerunner.se/pl/47-5077175/Programvara/Symantec...

Är detta versionen med VPN för upp till fem enheter också? För det vore ju världens klipp, faktiskt, även fast jag i grunden hatar Norton för att det förr i tiden alltid var förinstallerat som bloatware

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XFTality:

Är detta versionen med VPN för upp till fem enheter också? För det vore ju världens klipp, faktiskt, även fast jag i grunden hatar Norton för att det förr i tiden alltid var förinstallerat som bloatware

Svaret finns nog i produkttexten hos Dustin …

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Är detta versionen med VPN för upp till fem enheter också? För det vore ju världens klipp, faktiskt, även fast jag i grunden hatar Norton för att det förr i tiden alltid var förinstallerat som bloatware

Reading the description, I note that...

  • "Credit card or PayPal required for activation and use 4"

  • "4) METHOD OF PAYMENT REQUIRED FOR 1 YEAR PREPARED SUBSCRIPTION: You purchase a subscription that is renewed automatically after the first year. To activate your subscription, you must register online and submit billing information. The price paid today applies to the first year of your subscription, which is then automatically renewed and billed according to the current renewal price listed at norton.com/pricing. The price may change, but in that case you will be informed in advance via email."

So I checked out Price list of subscription renewals: Valid from September 2019 over at norton.com/pricing. Automatically at the one year mark, Norton 360 Deluxe will cost 899 kr to renew (or an updated amount)!!!

It says you have to agree to automatic renewal and register your credit card or paypal to activate the software. I don't know how difficult it will be to cancel that, but remembering Norton/Symantec's reputation, I don't like the chances. This might be paid-for bloatware.

To me it looks like...It's a trap!