Disney+ till Sverige i sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Om alla klassiska barnfilmer från Disney finns så kommer jag definitivt att skaffa det. Både för min egen men också för barnens del att få njuta av dom!

Inte för att vara bitter och tråkig, men är verkligen gårdagens barnfilmer bättre än de som görs idag? Jag har full förståelse att föräldrarna vill pracka på barnen vissa filmer/serier pga av deras egen nostalgi men vad säger barnen?

Permalänk
Lego Master

@Trunk:
Du vet att de flesta av de här filmerna har gått att köpa på DVD i flera år, va?
Mina barn gillar dom, och det lilla de sett av typ Piff o Puff på julafton.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Inte för att vara bitter och tråkig, men är verkligen gårdagens barnfilmer bättre än de som görs idag? Jag har full förståelse att föräldrarna vill pracka på barnen vissa filmer/serier pga av deras egen nostalgi men vad säger barnen?

Ja, dagens filmer är inte bättre än gårdagens bara för att de är nyare. Disney håller dock stilen (på sina barnfilmer i alla fall) bättre än de flesta så de har både bra nya filmer och bra gamla filmer, och alla kommer att finnas i denna tjänst för eller senare.

Skrivet av Shudnawz:

@Trunk:
Du vet att de flesta av de här filmerna har gått att köpa på DVD i flera år, va?
Mina barn gillar dom, och det lilla de sett av typ Piff o Puff på julafton.

Jo, fast Disney är lite speciella med DVD-utgåvor (som de var med VHS och även verkar köra på med BR) då de bara producerar ett fåtal filmer till köpfilmsmarknaden åt gången så man kan aldrig vara säker på att en viss film finns till försäljning via de vanliga kanalerna. De kan ha lättat på det här på senare tid, så bra koll har jag inte, men i alla fall. Sök på Disney Vault för mer info.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Inte för att vara bitter och tråkig, men är verkligen gårdagens barnfilmer bättre än de som görs idag? Jag har full förståelse att föräldrarna vill pracka på barnen vissa filmer/serier pga av deras egen nostalgi men vad säger barnen?

Du har rätt... Mina ungar 9 och 5 år är totalt ointresserade av att kolla på äldre filmer
Försökt massor av gånger
Får en känsla av att allting går för långsamt i äldre filmer och de tappar intresse direkt nu när de är vana vid moderna barnfilmer och YTkids.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Amerikanska modellen för Disney+ är 4 simultana strömmar och 4K för grundpriset. Antar det blir samma i Europa.

Netflix kräver ett dyrare abonnemang för 4K och 4 strömmar, det ligger väl på cirka €12-14?

159SEK har de höjt till nyligen för de som tecknar premiumabonnemang idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Tdoll:
Du vet att de flesta av de här filmerna har gått att köpa på DVD i flera år, va?
Mina barn gillar dom, och det lilla de sett av typ Piff o Puff på julafton.

Skrivet av snajk:

Ja, dagens filmer är inte bättre än gårdagens bara för att de är nyare. Disney håller dock stilen (på sina barnfilmer i alla fall) bättre än de flesta så de har både bra nya filmer och bra gamla filmer, och alla kommer att finnas i denna tjänst för eller senare.

Jag ser nu att jag var otydlig med min poäng. Det jag menade var att jag inte ser någon vits med att prenumerera på en till tjänst primärt för barnens skull när det finns så mycket material från andra tjänster. Jag tvivlar på att den genomsnittliga ungen skulle säga ”farsan, kan vi inte skaffa D+ så jag får se lite gamla godingar?”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Inte för att vara bitter och tråkig, men är verkligen gårdagens barnfilmer bättre än de som görs idag? Jag har full förståelse att föräldrarna vill pracka på barnen vissa filmer/serier pga av deras egen nostalgi men vad säger barnen?

Att dom skulle vara bättre sa jag inget om men min dotter gillar dom gamla också så därför vore det smidigt om alla fanns på samma ställe

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Jag ser nu att jag var otydlig med min poäng. Det jag menade var att jag inte ser någon vits med att prenumerera på en till tjänst primärt för barnens skull när det finns så mycket material från andra tjänster. Jag tvivlar på att den genomsnittliga ungen skulle säga ”farsan, kan vi inte skaffa D+ så jag får se lite gamla godingar?”.

Nej, den genomsnittlige ungen vill titta på andra ungar som packar upp leksaker på Youtube typ. Som förälder behöver man tillhandahålla alternativ och Disney har ganska mycket att erbjuda. Inte perfekt på något vis men generellt ganska hög kvalitet. Barnkanalen är bättre på en del sätt, och gratis, men det finns rätt mycket skit där också och eftersom de inte är en kommersiell tjänst på samma sätt så har de brister i tjänstens gränssnitt och så. Inget konto så olika enheter kommer inte ihåg vad man sett exempelvis, ofta gör inte ens samma enhet det. Appen (på android) är ok men har ingen riktig kategorisering för lämpliga åldrar att titta på saker. Saknar också app till min teve som Disney lär ha.

Permalänk
Medlem

IPTV med alla kanaler samt betalar för Netflix, Hbo, Viaplay och Primevideo.
Lär köpa en månad Disney+ då & då också.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Vet vi något om de tekniska funktionerna i Disney+? Jag tänker 4K, HDR, 5.1-ljud...what we got? Finns det appar till de vanligaste plattformarna eller är det web som gäller? Jag har noll koll.

Jag har läst att de dessvärre misslyckats kopiöst med HDR och svag ljusstyrka, i alla fall för allt Star Wars-relaterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1