Strömadapter till synology 207+? (hjälp)

Permalänk
Medlem

Strömadapter till synology 207+? (hjälp)

Har behov av att få igång min gamla Synology 207+ NAS... men tyvärr har jag lyckats slarva bort strömadaptern till den efter en renovering. (Har en hel påse med gamla strömadaptrar jag inte riktigt har koll på )
Vore fantastiskt om någon har en sådan och skulle kunna dela med sig av hur denna såg ut?

Alternativt bör man (om man är lite duktigare än mig på detta) avgöra vilken strömadapter som borde passa. På NAS:en står nämligen +12V - 6.67A

Men hittar inte en enda av mina strömadaptrar som levererar 6.67Amp över 12V. (De ligger mycket lägre) Borde strömadaptern matcha detta 1-1 eller finns det ett visst svängrum här?

Stor tack för hjälp. Har en stor samling foton och källkod till gamla applikationer jag skrivit på denna.

Hade det t.ex gått bra att köpa en sån här https://www.elfa.se/sv/power-supply-for-general-electronics-i... ?
Något man behöver tänka på i så fall? Vill verkligen inte riskera att bränna NASen

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spänningen måste överensstämma, men strömstyrkan den är märkt med kan överstiga 6,67 A, eftersom den inte kan leverera mer än lasten (NASen) förbrukar den du länkar bör alltså fungera, om det är rätt kontakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace Ventura:

Kollade med synology support. NASen är 13 år gammal, så de har inga som helst reservdelar till den längre. De verkade inte ha koll på den överhuvudtaget längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Spänningen måste överensstämma, men strömstyrkan den är märkt med kan överstiga 6,67 A, eftersom den inte kan leverera mer än lasten (NASen) förbrukar den du länkar bör alltså fungera, om det är rätt kontakt

Ok. Då tar jag och beställer en sån. Inget annat jag behöver tänka på? Vill verkligen inte riskera att bränna NASen... (hemska tanke)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Ok. Då tar jag och beställer en sån. Inget annat jag behöver tänka på? Vill verkligen inte riskera att bränna NASen... (hemska tanke)

håll koll på kontakten så att plus och minus blir rätt, oftast är plus i mitten men inte alltid (tar för givet att det är en rund kontakt med hål i mitten).

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

håll koll på kontakten så att plus och minus blir rätt, oftast är plus i mitten men inte alltid (tar för givet att det är en rund kontakt med hål i mitten).

Yes. Det är en rund kontakt och + i mitten enl bilden på nasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Yes. Det är en rund kontakt och + i mitten enl bilden på nasen.

bra då vet du att det blir rätt! vissa saker med sådan plugg saknar beskrivning av vart plus och minus sitter vilket kan göra det väldigt besvärligt att hitta en ersättare som passar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.