Permalänk
Medlem

Dåligt flyt och FPS i CSGO

Jag köpte en komplett stationär dator ifrån komplett för ett antal år sedan och det var detta som fanns i burken.
Komplett 200R Midi Tower Svart
Fläkt: 1x 120mm, Komplett Logo Power LED & Front Panel, mATX, ATX, 2x USB 3.0,
Cooler Master B500 VER.2, 500W PSU
ATX 12V V2.3, Standard, 1x 4+4 CPU, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 3x Molex, 1x FD,
Intel Core i7-4790 Processor
Socket-LGA1150, Quad Core 3.6GHz, 8MB, 84W, 22nm, HD4600, m/kylare,
ASUS B85M-G, Socket-1150
Moderkort, m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI, Haswell,
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB
2x4GB 1600MHz (PC3-12800) DDR3 CL10, Svart,
MSI GeForce GTX 960 2GB
PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDisplayPort,
Seagate Desktop 1TB 3.5" SSHD
SATA 6GB/s (SATA 3.0), 64MB Cache, MLC 8GB NAND Flash,

Ursäkta röran, jag kopierade rakt av för jag har ingen aning om någonting angående datorer.

Det jag har ordnat sen dess är ett Nvidia 1070 GTX och 2x HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB.

Jag ligger runt 170-200 i fps på CSGO utan något flyt överhuvudtaget.

Det jag skulle vilja göra är att bygga till denna burk så att jag kan springa runt med 250 fps MINIMUM på alla maps och i smokes.

Vad är det jag behöver ordna? Jag har en budget på runt 10-12k. Länka helst allt ifrån Komplett då jag vill handla därifrån.

Tack för mig och tusen tack till den som hjälper mig att få iordning på det här.

Rubrik ska tydligt beskriva trådens innehåll /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

Jag köpte en komplett stationär dator ifrån komplett för ett antal år sedan och det var detta som fanns i burken.
Komplett 200R Midi Tower Svart
Fläkt: 1x 120mm, Komplett Logo Power LED & Front Panel, mATX, ATX, 2x USB 3.0,
Cooler Master B500 VER.2, 500W PSU
ATX 12V V2.3, Standard, 1x 4+4 CPU, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 3x Molex, 1x FD,
Intel Core i7-4790 Processor
Socket-LGA1150, Quad Core 3.6GHz, 8MB, 84W, 22nm, HD4600, m/kylare,
ASUS B85M-G, Socket-1150
Moderkort, m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI, Haswell,
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB
2x4GB 1600MHz (PC3-12800) DDR3 CL10, Svart,
MSI GeForce GTX 960 2GB
PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDisplayPort,
Seagate Desktop 1TB 3.5" SSHD
SATA 6GB/s (SATA 3.0), 64MB Cache, MLC 8GB NAND Flash,

Ursäkta röran, jag kopierade rakt av för jag har ingen aning om någonting angående datorer.

Det jag har ordnat sen dess är ett Nvidia 1070 GTX och 2x HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB.

Jag ligger runt 170-200 i fps på CSGO utan något flyt överhuvudtaget.

Det jag skulle vilja göra är att bygga till denna burk så att jag kan springa runt med 250 fps MINIMUM på alla maps och i smokes.

Vad är det jag behöver ordna? Jag har en budget på runt 10-12k. Länka helst allt ifrån Komplett då jag vill handla därifrån.

Tack för mig och tusen tack till den som hjälper mig att få iordning på det här.

Som tidigare nämnt så får du gärna specifiera vad du har grafikinställningar.
I Sweclockers processortest fick t.ex. i9 9900k + rtx 2080 ti inte ens 250 fps minimum i 1080p, high, 2x MSAA:

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

1024x768 Ratio 4:3, lägsta inställningar på allt. Om ni inte ska hjälpa så kommentera inte.

Permalänk
Skrivet av Sian:

1024x768, lägsta inställningar på allt. Om ni inte ska hjälpa så kommentera inte.

Då är det något knas
Spela en stund med HWMonitor och kolla temperaturer på komponenterna.
Edit kör du med 144hz skärm? Har du i så fall ställt in på 144hz i grafikinställningarna? 170FPS ska inte kännas hackigt

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Du behöver inte någon ny komponent enligt mig. Sitter på sämre saker än dig och får högre fps. Däremot kan jag tycka att det sker småstutters till och från ändå men har inte orkat undersöka saken mer.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

@Hassel fd Jompenleet: Som sagt, nu har jag ingen skärm då den gick sönder så jag kan inte göra det. Kan inte ens göra det även om jag hade haft en, så dålig är jag. Därför köpte jag en komplett så jag bara skulle kunna spela.

Permalänk
Skrivet av Sian:

@jompenleet: Som sagt, nu har jag ingen skärm då den gick sönder så jag kan inte göra det. Kan inte ens göra det även om jag hade haft en, så dålig är jag. Därför köpte jag en komplett så jag bara skulle kunna spela.

Kom tillbaks när du har möjlighet att felsöka. Svårt för oss att hjälpa dig annars
Ingen som sitter med trollstavar så vitt jag vet

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

1024x768 Ratio 4:3, lägsta inställningar på allt. Om ni inte ska hjälpa så kommentera inte.

Tack,

Jag skulle i första hand rekommendera något i denna stil:

CS:GO är vad jag förstår ganska CPU beroende och inte så mycket GPU. Jag spelar dock inte själv. Alla dessa komponenter finns också på Komplett för +72kr extra

Jag valde att slänga in en M.2 SSD också på 1TB, jag tycker att det kan vara en värd uppgradering eftersom du inte i dagsläget sitter på en SSD och det kommer göra datorn överlag väldigt mycket behagligare att använda.

Som andra sagt verkar det som att du bör klara ganska mycket mer med dina nuvarande komponenter.

Edit: såg nu att du också inte har någon hel skärm, slängde in ett en 240HZ skärm för ditt fps lirande också då.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

@LeJoke: Tack för tipset! Men räcker inte mina hyper minnen x3? 8gb på dessa

Permalänk
Medlem

@LeJoke: https://www.komplett.se/cart

Blir det bra? Vilket chassi hade passat till tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

@LeJoke: Tack för tipset! Men räcker inte mina hyper minnen x3? 8gb på dessa

Dina minnen är DDR3 och inte DDR4 som är standarden idag, alltså kommer de inte fungera.

Skrivet av Sian:

@LeJoke: https://www.komplett.se/cart

Blir det bra? Vilket chassi hade passat till tror du?

Fungerar inte det chassi du redan har?

Edit:

Såhär på kompletts hemsida då:
https://www.komplett.se/wishlist/shared/1daecbb3-f14e-4c5d-91...

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Du länkar bara till kompletts kundvagnssida, inte till just din specifika kundvagn. D.v.s. de som följer länken kommer bara se sin egen kundvagn istället för din.

Permalänk
Medlem

@LeJoke: Tack! Jag vet inte, spelar det någon roll eller är det mest utseende? Hade ju varit skönare med en liten luftigare men jag vet inte om man måste köpa någon speciell för att vissa delar ska få plats etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

@LeJoke: Tack! Jag vet inte, spelar det någon roll eller är det mest utseende? Hade ju varit skönare med en liten luftigare men jag vet inte om man måste köpa någon speciell för att vissa delar ska få plats etc

Det är ju luftflöde och utseende. Men det är ju bara att testa, blir det för varmt så lägg till en fläkt bara Det du har i dagsläget alstrar nog inte mindre värme än denna uppgradering
Ett chassi som heter "ATX" får allting plats i utan problem

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Konstigt att det inte flyter bra.

Jag o grabben litar en del CS.
Vi har båda I7 7700k och GTX1070 och det funkar hur fint som helst.

Högsta grafikinställning i spel på 27”, 1080p, 144Hz - runt 150-160 fps

Kan den gamla snurrdisken sega ner det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

@LeJoke: Tack för tipset! Men räcker inte mina hyper minnen x3? 8gb på dessa

Räcker gör dom men man kan inte köra DDR3 minnen på ett DDR4 moderkort

Inte för att vara dryg men din dator är mer än tillräcklig för CS:GO, skulle börjat med en SSD till den för att få upp "flytet" på CS:GO.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@LeJoke: Okej tack för all hjälp! Hoppas att du har rätt nudå. Så jag klarar av att spela cs go utan problem med 250 fps minimum

Permalänk
Medlem

Min känsla är att dessa komponenter ska räcka fint till csgo, troligaste anledningen enligt mig är istället att systemet inte har en ssd och att bakgrundsprocesser äter upp onödig prestanda.

Känns inte alls rätt att rekommendera ett nytt bygge innan vi är säkra på att det behövs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Ohjälpsamma inlägg raderade (§1.6)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ursäkta min sena ankomst men det verkar ju solklart ligga på settings sidan, sitter på en i5 från samma serie och en 970 gtx och ligger på 250+ fps varje game, förutom på nya chache mappen och inferno.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Min känsla är att dessa komponenter ska räcka fint till csgo, troligaste anledningen enligt mig är istället att systemet inte har en ssd och att bakgrundsprocesser äter upp onödig prestanda.

Känns inte alls rätt att rekommendera ett nytt bygge innan vi är säkra på att det behövs

Skickades från m.sweclockers.com

Med största sannolikhet är det problem med inställningarna precis Men jag tycker oavsett att en 3700x är en bra uppgradering från 4790 icke K I hans fall skulle jag dock börja med att köpa en skärm och en schysst ssd bara, för att kunna felsöka

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Med största sannolikhet är det problem med inställningarna precis Men jag tycker oavsett att en 3700x är en bra uppgradering från 4790 icke K I hans fall skulle jag dock börja med att köpa en skärm och en schysst ssd bara, för att kunna felsöka

Yep, ingen SSD kan faktiskt ge just dessa problem som beskrivs när spelet behöver läsas in från en seg HDD även om han har en SSHD så fungerar som inte briljant för spel.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag börjar med SSD Hårdisken ni länkade och skärmen.. Blir det förbättring så struntar jag i det, annars köper jag resten också. Eller vad tycker ni?

SSD : Crucial P1 1TB M.2 SSD

Skärm : Acer 25" gamingskärm XF252Q

Permalänk
Medlem

@Sian: Ditt nuvarande moderkort har ingen M.2-port, så en Crucial P1 kommer tyvärr inte fungera. Om du vill skaffa en SSD som fungerar med ditt nuvarande moderkort så är det en SATA SSD du ska kolla på, som t.ex. Samsung 860 EVO.

Permalänk
Medlem

@perost: https://www.inet.se/produkt/4300687/samsung-860-evo-1tb Funkar det? Kommer det vara en stor skillnad jämnfört med vad jag har nu?

Permalänk
Medlem

Yes, funkar utan problem

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Inte menat att förstöra för dig men är det inte bättre du kör på en 27" 144hz skärm om du nu skall köpa ny??
Spelar själv Cs, och det var ett klart lyft från 24".

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

@LeJoke: Jag har nu skaffat SSD hårddisken och det gjorde datorn mycket snabbare absolut, men ligger fortfarande på 200 fps MAX ingame. Nvidia 1070, Processor I7 4790CPU @ 3.60 Ghz, SSD Hårdisk 1 TB, 165 HZ Skärm. Gjorde även Benchmark låg på average 335 FPS. Förstår inte hur jag kan få average 350 men ändå ligger jag på 200 hela tiden ingame? Kan det vara någonting jag har missat?
Har verkligen testat ALLT, har sweclockers CFG / nvidia inställningar har gjort precis ALLTING. Mitt problem är att jag har så låg FPS. Jag satt och tittade på en streamer härom dag med precis samma specs men en sämre SSD hårdisk, han gick ner på minst 350 FPS ingame när jag körde. Hur kommer det sig?

Permalänk
Medlem

Nu har du säkert testat detta, men standard max fps i CS är 300, och du kan ta bort taket om du skriver fps_max 0 i konsolen i huvudmenyn. Jag gick från ca 200 till 350+ med denna ändringen.

EDIT: fps_max 0 tar bort taket, vilket kommer ge bättre fps än om du sätter taket på exempelvis 999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

@LeJoke: Jag har nu skaffat SSD hårddisken och det gjorde datorn mycket snabbare absolut, men ligger fortfarande på 200 fps MAX ingame. Nvidia 1070, Processor I7 4790CPU @ 3.60 Ghz, SSD Hårdisk 1 TB, 165 HZ Skärm. Gjorde även Benchmark låg på average 335 FPS. Förstår inte hur jag kan få average 350 men ändå ligger jag på 200 hela tiden ingame? Kan det vara någonting jag har missat?
Har verkligen testat ALLT, har sweclockers CFG / nvidia inställningar har gjort precis ALLTING. Mitt problem är att jag har så låg FPS. Jag satt och tittade på en streamer härom dag med precis samma specs men en sämre SSD hårdisk, han gick ner på minst 350 FPS ingame när jag körde. Hur kommer det sig?

Har du 350+ avg så är ju max över detta. Hur mäter du dina fps?

Skickades från m.sweclockers.com