Dota 2 The International 10, i Stockholm och Globen 2020

När kommer biljetterna släppas sen kan det tros?

Utan någon som helst tvekan. Har längtat i många år på att få hit det till Stockholm!

Aldrig gillat DOTA så är inte intressant för mig.

Sen över 400$!!! Inte en chans!

Skrivet av Ghaan:

När kommer biljetterna släppas sen kan det tros?

På sommaren om tidigare år är något att gå efter. Tyvärr ger de ofta bara 2-3 månader förvarning fast de bokat arenan över ett år i förväg.

Skrivet av BergHa:

På sommaren om tidigare år är något att gå efter. Tyvärr ger de ofta bara 2-3 månader förvarning fast de bokat arenan över ett år i förväg.

Ja, tyckte det var märkligt att det inte finns datum ännu? Är det en grej, att liksom hålla på den infon? Eller letade jag bara uselt?

Skrivet av emilakered:

Ja, tyckte det var märkligt att det inte finns datum ännu? Är det en grej, att liksom hålla på den infon? Eller letade jag bara uselt?

Så här har de gjort varje år. De har aldrig släppt info eller biljetter i vad folk skulle kalla vettig tid.
Skulle reddit inte flippa ur och klaga som satan när det är någon månad kvar så skulle de säkert sitta på infon till 1-2 månader före turneringen.

Kring maj lär vi få ett datum officiellt. Vill man veta före får man hitta någon på Globen som kan säga när den är bokad eller någon från Valve (finns många i stockholm med den här infon) som vet datum.

Ska försöka pressa min kontakt snart, fick veta att det var bokat i stockholm några veckor före de gick ut med det till alla. Men fick inget datum. Det kommer dock vara i slutet av augusti, det är det nästan alltid.

Skrivet av BergHa:

Så här har de gjort varje år. De har aldrig släppt info eller biljetter i vad folk skulle kalla vettig tid.
Skulle reddit inte flippa ur och klaga som satan när det är någon månad kvar så skulle de säkert sitta på infon till 1-2 månader före turneringen.

Ja, det här är sjukt störigt! Jag hade gärna velat boka hotell nu t.ex.. Vid Majorn i globens annex i våras så bodde vi på Quality Hotel Globe vilket var kul för de flesta teamen bodde där också. Rtz till frukost och Vici i hissen och Secret vid grannbordet i restaurangen med flera andra kändisar. Jag är ingen "kändisjägare" eller så, de får gärna vara ifred, men jag tyckte att det var kul att se människorna bakom allt det här som vanliga människor i mer vardagliga situationer.

Det här hotellet är inte så dyrt heller så det är överkomligt även om inte Valve betalar

Skrivet av Nätälskare:

Riktigt roligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av SweDragon:

Ja, det här är sjukt störigt! Jag hade gärna velat boka hotell nu t.ex.. Vid Majorn i globens annex i våras så bodde vi på Quality Hotel Globe vilket var kul för de flesta teamen bodde där också. Rtz till frukost och Vici i hissen och Secret vid grannbordet i restaurangen med flera andra kändisar. Jag är ingen "kändisjägare" eller så, de får gärna vara ifred, men jag tyckte att det var kul att se människorna bakom allt det här som vanliga människor i mer vardagliga situationer.

Det här hotellet är inte så dyrt heller så det är överkomligt även om inte Valve betalar

Jag kollade upp hotellet för skojs skull, och det är redan uppbokat

Antar att Valve bokat hela hotellet, så jag antar att datumen är låsta redan.

Skrivet av Dunder:

Jag kollade upp hotellet för skojs skull, och det är redan uppbokat

Antar att Valve bokat hela hotellet, så jag antar att datumen är låsta redan.

Oj! På vilka datum kollade du? Då kanske det är bästa sättet att få förhandsinfo när det faktiskt blir mer exakt.

Skrivet av SweDragon:

Oj! På vilka datum kollade du? Då kanske det är bästa sättet att få förhandsinfo när det faktiskt blir mer exakt.

Main event:et har varit 20-25 Augusti senaste åren, så jag testade en vecka 20-27 Augusti.

Inget nytt om biljettsläpp ännu eller?

Skrivet av Mansion:

Om sex månader får du info från Valve.

Skrivet av Mansion:

I år släppte de info om biljetterna i slutet på maj och man kunde köpa biljetterna i slutet på maj. För en turnering som är i augusti.

Snön lär hinna komma och försvinna innan Valve får tummen ur.

Skrivet av Dunder:

Om sex månader får du info från Valve.

Skrivet av BergHa:

I år släppte de info om biljetterna i slutet på maj och man kunde köpa biljetterna i slutet på maj. För en turnering som är i augusti.

Snön lär hinna komma och försvinna innan Valve får tummen ur.

Tacksam för svar. Vi kan ju gemensamt lova varandra att skriva här asap om vi får nys om någonting

Detta är otroligt, detta event har jag följt maniskt på twitch, fantastisk produktion, riktigt bra matcher, bra studio och kommentatorer

Har aldrig spelat dota2 men skulle aldrig missa detta, helt fantastiskt lagspel

Jupp, är galet hype. Nu gäller det bara att man faktiskt lyckas få biljetter också, och att Alliance lyckas kvala in

Najs, då vet man vilken vecka man ska boka in semester nästa år.

Ska bli riktigt intressant, man kanske blir tvungen att prova titta på lite Dota då!

Skrivet av André:

Najs, då vet man vilken vecka man ska boka in semester nästa år.

Semester? Du får ju se till att det blir på arbetstid

Håller tummarna för att man kan få tag på några biljetter!

Jag fick bokat ett hotell nu. Närmaste jag hittade som inte var uppbokat var Best Western Capital Hotel. Passade på att boka innan biljetterna släpps för sen kommer det bli ännu svårare. Bokningen går ju ändå att avboka.

Har för mig att TI biljetterna kommer så sent som i maj. Är man Dota plus medlem får man förtur.